alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

Re: RE: Serieus: Forum gebruik?

za aug 26, 2006 17:41

1 Kennis vergaren omtrend alfa en speciaal de types die mijn favorit zijn.
2 Andere liefhebbers een "beetje" leren kennen.
4 op een normale manier aan onderdelen komen wat over het algemeen goed lukt.
en gewoon veel lezen over projecten

als ik mij ergens aan stoor sla ik dat direkt over
en zeker niet laten verleiden om te reageren zit je namelijk direkt in die molen

gewoon blijven en reageren op de dingen die normaal gaan
zijn er in mijn ogen toch nog voldoende.

veel kennis moet behouden blijven hier :!:

grt rogeralfa :driving:
=D> =D> =D>
Meer moet dat niet zijn.
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: Serieus: Forum gebruik?

za aug 26, 2006 18:06

Ik ben hier gekomen omdat ik wou weten of de Alfetta GT die van m'n ouders is geweest hier bekend was.

Vervolgens blijven hangen omdat dit een behoorlijk actief en gezellig forum bleek te zijn en sinds ik m'n 75 heb wil ik daar ook weleens wat over weten.

Topics over evenementen (al dan niet door mijzelf bezocht) zijn ook wel interessant, wat niet wil zeggen dat ik er altijd reageer. Sommige projectentopics volg ik ook (Alfetta GT(V)-restauratie projecten, uiteraard de Rees-projecten, maar ook dat van die bakrevisie is interessant).

Topics die niets met Alfa te maken hebben moeten m.i. kunnen. Bij de club van mijn andere auto hebben we een topic genaamd "Voetbalhoekje" (dus niet aan een bepaalde club gelinkt ;)). Dat is behalve het eerste ook meteen het laatste topic wat over voetbal wordt geopend. Zelfde geldt bijvoorbeeld ook voor Formule 1, met dien verstande dat daar tijdelijk een tweede topic over is i.v.m. een poule die we hebben opgezet. Moet naar mijn mening kunnen, als het je niet interesseert sla je het gewoon over. Ik ben ook geen voetballiefhebber en heb daarom het Feyenoord-topic tot op heden straal genegeerd.

Het Café lijkt mij prima geschikt voor dat soort dingen. Staat nota bene in de omschrijving "...loze discussies voeren. ...", hetgeen m.i. inhoudt dat je over vanalles en nog wat kunt l*llen. Als ik dat verkeerd heb begrepen hoor ik het graag...

Wel zou een aanvulling op het moderatieteam geen kwaad kunnen denk ik. Maar dat heb ik al eens verkondigd.

Edit: Je kan natuurlijk ook overdrijven met het volspammen van het Café :roll:
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ford Mondeo 1.6 TDCI Zetec
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

AlfAnke

za aug 26, 2006 18:30

ik denk het niet... je hebt zelf nog een foto van een slotje in t feyenoord topic geplaatst! ! en terecht. ik ben het gezeik ook wel een beetje zat eigenlijk. steeds maar weer het zelfde verhaal moeten uitleggen aan mensen die het een klote topic vinden,maar WEL steeds reageren.

maar over het kook topic van roel hoor je geen mens... en dat heeft ook niets met alfa te maken.

dus... gewoon een rubriek off topic, dan zijn we klaar. gr gerben
Ja ik was kwaad :twisted: Vannacht liggen denken of ik jou een PB moest sturen of een klacht in moest dienen over de akelige topics die jij start waar vervolgens het hele forum ruzie-end van over de grond rolt( ook oke dames.....we leggen het nog 1x uit was zo'n topic)

Kijk ik vandaag op het forum, nou ja je weet er alles van :cry:
Doe je best en ga lekker met ons over Alfa's kletsen en af en toe geinen in een ander topic dat daarvoor geschreven is.

gerbengtt

za aug 26, 2006 19:16

ik denk het niet... je hebt zelf nog een foto van een slotje in t feyenoord topic geplaatst! ! en terecht. ik ben het gezeik ook wel een beetje zat eigenlijk. steeds maar weer het zelfde verhaal moeten uitleggen aan mensen die het een klote topic vinden,maar WEL steeds reageren.

maar over het kook topic van roel hoor je geen mens... en dat heeft ook niets met alfa te maken.

dus... gewoon een rubriek off topic, dan zijn we klaar. gr gerben
Ja ik was kwaad :twisted: Vannacht liggen denken of ik jou een PB moest sturen of een klacht in moest dienen over de akelige topics die jij start waar vervolgens het hele forum ruzie-end van over de grond rolt( ook oke dames.....we leggen het nog 1x uit was zo'n topic)

Kijk ik vandaag op het forum, nou ja je weet er alles van :cry:
Doe je best en ga lekker met ons over Alfa's kletsen en af en toe geinen in een ander topic dat daarvoor geschreven is.
ik ga het je nu nog 1 keer proberen uit te leggen oke?.
ik zit hier niet om ruzie te maken. niet met jou en met een ander ook niet.
het topic vrouwen,we leggen het nog 1 keer uit= humor. zie jij de humor hiervan niet?of wil je het niet zien??? triest leven heb je dan!!

het feyenoord topic, heb ik al gezegd, had verstandiger geweest als ik het niet had gedaan.(als ik geweten had dat ik hiermee mede alfa liefhebbers op hun tere zieltje trap)

als jij wakker ligt van deze 2 topics.... lees ze niet meer en reageer niet. dat doe je namelijk wel!

!

en het hele forum ruzie-end.... dat zal wel meevallen denk ik...
en wat AlfettaOwner al zij:dit topic komt weer op het zelfde neer... bij deze dit is mijn laatste post waarbij ik mijn'verdedeging'voer...
ik zal mijn best doen om aan je wens te voldoen oke?? als er iemand moeite met een post vam mij heeft kan je me pb,en.
verder niets persoonlijks...even goeie vrienden.
gr gerben

kroehlur

za aug 26, 2006 19:19

Ik zit hier om over Alfa's te kletsen, voornamelijk. Technisch geholpen te worden en/of anderen helpen, verslagen te zien van het werk van anderen, discussie over hoe een Alfa nog sneller, mooier en beter kan worden, de geschiedenis van Alfa en opmerkelijke modellen, technische uitvindingen, racen etc.

Inhoud in die richting is steeds verder te zoeken, helaas.

AlfAnke

za aug 26, 2006 19:21

Denk eraan als je wat schrijft dat het anders overkomt dan als je het zegt, we kunnen immers je gezicht er niet bij zien :? Dat is waarom zoveel mensen al sms-end ruzie krijgen. Doe je best dan zijn we iid even goeie vrienden :wink: Btw ik ben geen moderator hoor die jou aldoor gaat PB-en :lol:

gerbengtt

za aug 26, 2006 19:30

Denk eraan als je wat schrijft dat het anders overkomt dan als je het zegt, we kunnen immers je gezicht er niet bij zien :? Dat is waarom zoveel mensen al sms-end ruzie krijgen. Doe je best dan zijn we iid even goeie vrienden :wink: Btw ik ben geen moderator hoor die jou aldoor gaat PB-en :lol:
daar hebben ze emotions voor uitgevonden.... maar dat lijkt in een humor topic wel niet te werken helaas... maargoed.
ik zal geen voor (mij) geinige humor post,s niet meer plaatsen... ik heb weinig trek om me elkekeer te moeten verdedigen, want zo zie ik het ondertussen.

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za aug 26, 2006 19:54

Ik zit hier om over Alfa's te kletsen, voornamelijk. Technisch geholpen te worden en/of anderen helpen, verslagen te zien van het werk van anderen, discussie over hoe een Alfa nog sneller, mooier en beter kan worden, de geschiedenis van Alfa en opmerkelijke modellen, technische uitvindingen, racen etc.

zo, dat bepaart me weer een hoop getyp. :wink: bovenstaande idem voor mij. Met als toevoeging nog een grapje en een grolletje met een boel leuke vrienden (daar waar het kan, uiteraard). En vooral die leke mensen in het echte leven kennen (wat met de meesten al het geval is, alhoewel sinds vandaag weer 4 gezichten erbij :thumbs: )
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Rens 1.7QV
Guru
Guru

za aug 26, 2006 20:00

Als eerste kom ik hier voor het technische gedeelte, om zelf dingen te leren / te weten te komen en als het kan om andere te helpen. Verschillende projecten bekijken vind ik ook interessant.

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

patje1100
Guru
Guru

za aug 26, 2006 20:31

Dre.. stond je deze vraag te bedenken toen je die olie meuk van die 147 van je oprit stond te spuiten ? :wink:
Op dat soort momenten dwaalt een man af met zijn gedachten he ? :lol:

Ik sluit mij aan bij Kroehlur en Michel.
Als ik zie dat een onderwerp ontspoort met serieus negatief geneuzel dan kijk ik er verder ook niet naar .Ik vind dat jammer maar ik slaap er niet minder om.

Binnen dit forum heb ik een aantal mensen leren kennen waarmee ik ook buiten het forum om goede contacten heb. Dat vind ik belangrijk.

By the way, die 147 heeft ook bij mij voor de deur gestaan.. Kom je hier ook ff karcheren ? :wink:

cor
Guru
Guru

za aug 26, 2006 20:41

moet ie dit Afbeelding spul er maar es indoen Patje.... :? :? :wink:
--2000-- Bertone Blu Olandese (1974)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

Riccardo Romeo
Advanced Member
Advanced Member

za aug 26, 2006 20:44

Ik vind het forum van onschatbare waarde voor als je er een Alfa hobby op na houdt. Het overgrote deel van mijn technische kennis (die nog steeds zeer gering is) heb ik hier op het forum opgedaan. Iedere keer dat ik iets ga doen aan mijn Alfa wat ik nog niet eerder gedaan heb win ik daar hier op het forum eerst informatie over in. Dan post ik s'middags mijn vragen en de volgende dag weet ik precies hoe en wat ik moet doen. Dat is echt fantastisch! De te koop, gespot en gezocht rubrieken vind ik eveneens zeer nuttig. Al meerdere malen heb ik via het forum gezochte onderdelen gevonden die bovendien voor een vriendenprijs of soms zelfs helemaal gratis aangeboden werden. Ik noem een gratis voorstoel voor de 75, een gratis tank voor de 33 en diverse andere onderdelen voor prijzen waarvoor ze je bij de sloperij echt niet mee krijgt.

Ik hou me dan ook vooral op in de technische fora en niet zozeer in de algemene. Wat ik er zo van mee krijg ontspoort het met name daar vaak. Ik heb zelf namelijk geen enkele negatieve ervaring met dit forum en dat kan er goed mee te maken hebben dat ik nagenoeg niet post in die algemene fora. Ik denk dat dat komt omdat sommige mensen bijna leven op dit forum en het niet, zoals ik, als een naslagwerk gebruiken. Deze mensen komen elkaar heel vaak tegen en waar mensen samenkomen ontstaan nu eenmaal meningsverschillen en soms zelfs ruzies. Dat is normaal lijkt me zo. En natuurlijk heb je altijd de "enkelingen die het verpesten voor de hele groep" maar ook dat is niets nieuws. In mijn optiek zijn dit enkel aandachtszoekers en als je ze dat geeft dan blijven ze...

Dus: de zin van het forum is er wel degelijk! Het forum is de vaandeldrager van de Nederlandse Alfa gemeenschap. Ik weet niet hoe het vroegah was maar ik kan me zo voorstellen dat de club enorm is gegroeid toen het forum online kwam. Het forum is een schat aan kennis, een bron aan onderdelen en vervult voor sommigen dus ook een duidelijk sociale functie...met alle sociale gevolgen van dien.

Lang leve het forum en ik zou met name alle behulpzame guru's op het hart willen drukken dat jullie degenen zijn die het forum juist zo kostbaar maken dus laat je alsjeblieft niet wegjagen! Jullie horen hier thuis en we hebben jullie nodig anders staan er een hoop Alfa's stil!

Let's roll...and let's be careful out there!
'99 156 V6
'89 33 SW 1.3S
'88 75 TS
'78 GTV TS

sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo

za aug 26, 2006 21:20

kroehlur schreef:

De inhoud is steeds verder te zoeken ,helaas

zou kunnen ,maar ik ben van mening dat bij er al veel onderwerpen behoorlijk zijn uitgemolken
daarom zal het ook steeds lastiger worden om er nog dieper op in te gaan of nog ingewikkelder zaken aan de kaak te stellen.
de informatiestroom houd natuurlijk een keer op.(gelukkig nog niet helemaal natuurlijk)
kijk naar de vele pagina`s in de diverse topic`s.

Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoever je zelf bent met je kennis vergaren.
zelf ben ik relatief nog aan de nieuwe kant in dit medium,
en heb ik daar weinig problemen mee.

kleine vragen kunnen voor mij nog een grote uitkomst bieden

dus ik kan voorlopig nog wel mee :lol:

grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

za aug 26, 2006 21:29

Same here :lol:

Voorbeeldje: ik ben "gewone", spiraal-vormige veren gewend. Verlagingsveren ken ik ook en ik zou ze met het juiste materiaal zonder meer kunnen monteren. Echter de 75 heeft zoals bekend torsiestaven voor. Ik heb al weleens iets gelezen over een tandje verdraaien (en vooral niet meer dan dat), maar voorlopig snap ik daar nog weinig van :-k Voor degenen die al langer aan 75s sleutelen is het ongetwijfeld gesneden koek, maar voor mij gaat er weer een hele nieuwe wereld open (ik ben er intussen achter dat de overeenkomsten tussen mijn auto's zich ongeveer beperken tot het feit dat ze beiden voorzien zijn van een motor en vier wielen).
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ford Mondeo 1.6 TDCI Zetec
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za aug 26, 2006 21:31

Voor mij geldt dat ik graag wijzer word van de kennis en ervaring van anderen op Alfa-gebied. 2x het wiel uitvinden is zinloos. Vervolgens wil ik die kennis ook best verder verspreiden :wink: Ook doe ik op deze manier incidenteel een autootje of wat onderdelen op, of ik kom er weer vanaf. Zelfs het 'loze geouwehoer' vind ik in de regel wel aardig, en als een topic me weinig boeit zal ik er niet in lezen of posten. En ik heb er ook al aardig wat leuke mensen door leren kennen, dit forum, dus ik ben er best happy mee 8)
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Terug naar “Het Forum Café”