Gebruikersavatar
Rogier156
Full Member
Full Member
Berichten: 272
Lid geworden op: vr feb 18, 2005 14:50

RE: A1 GP

di mar 14, 2006 14:13

Ken de feiten zeker wel, maar als je de kans krijgt om A1 te rijden (en dat best goed doet),
rijd je eerst de race uit en teken je daarna protest aan.........
niet als een klein kind je auto aan de kant en weglopen....beetje zwak.

Maar hij had wel gelijk dat hij benadeeld werd, dat hoor je me ook niet zeggen.....,

maar bleekemolen had zeker doorgereden

Gebruikersavatar
SQUADRA LEO
Guru
Guru
Berichten: 1314
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11

Re: RE: A1 GP

di mar 14, 2006 14:20

Ken de feiten zeker wel, maar als je de kans krijgt om A1 te rijden (en dat best goed doet),
rijd je eerst de race uit en teken je daarna protest aan.........
niet als een klein kind je auto aan de kant en weglopen....beetje zwak.

Maar hij had wel gelijk dat hij benadeeld werd, dat hoor je me ook niet zeggen.....,

maar bleekemolen had zeker doorgereden

Waarschijnlijk troosteloos op een 18e plaats !! :wink:


Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

Ruud33 16V

Re: RE: A1 GP

wo mar 15, 2006 09:31


Waarschijnlijk troosteloos op een 18e plaats !! :wink:


Leo.
Hehe ja idd!!! :lol: :lol:

Ik kan het me wel een beetje inkomen van Jos. Tis zijn nou eenmaal zijn karakter... Mannen als Schumacher en Senna zouden hetzelfde hebben kunnen doen vanwege de woede.

Professioneel???- nee Begrijpelijk??? - ik vind van wel

Gebruikersavatar
Rogier156
Full Member
Full Member
Berichten: 272
Lid geworden op: vr feb 18, 2005 14:50

Re: RE: A1 GP

wo mar 15, 2006 09:35

Professioneel???- nee Begrijpelijk??? - ik vind van wel
Daar sluit ik me volledig bij aan

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

Re: RE: A1 GP

wo mar 15, 2006 10:28

Professioneel???- nee Begrijpelijk??? - ik vind van wel
Daar sluit ik me volledig bij aan
Hij zei ook, het was beter voor mezelf, de auto en anderen dat ik hem aan de kant zette.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Ruud33 16V

RE: A1 GP

do mar 16, 2006 09:08

Op de site van verstappen staan altijd de leuke colums van Bartus G. Is een aanrader!!! Lees ze maar eens!!!

Hij is minder blij met het feit dat jos uitstapte!!

Gebruikersavatar
33carbs
Full Member
Full Member
Berichten: 373
Lid geworden op: di apr 12, 2005 22:59
Locatie: Uden

RE: A1 GP

do mar 16, 2006 22:29

BARTUS G WEET TOG ALTIJD ALLES BETER :roll:
in bezit:
ducati 999
75 1.8
146 ti

Gebruikersavatar
Rogier156
Full Member
Full Member
Berichten: 272
Lid geworden op: vr feb 18, 2005 14:50

RE: A1 GP

ma mar 20, 2006 08:16

Te lezen op www.pittalk.nl :

Verstappen zat zelf fout op Laguna Seca

In tegenstelling tot wat eerder naar buiten is gebracht, was het wel degelijk Jos Verstappen’s eigen schuld dat hij, tot tweemaal (!) toe, een drive-through penalty kreeg tijdens de laatste A1GP-race op Laguna Seca. Met alle gevolgen van dien.

Het was een raceweekend om snel te vergeten voor Team Nederland, dat moge duidelijk zijn. Na een voorspoedige vrijdag, waar Nederlands aas Jos Verstappen de oranje-gekleurde auto naar een prima derde stek joeg, verliepen het zaterdag tijdens de kwalificatie, en zondag tijdens de races, voor geen meter. Allereerst werd zaterdag naar een erg tegenvallende 12e startplaats getraind. Voor een team/rijder dat er alles aan doet om (ten koste van o.a. Engeland en Brazilië) de derde plaats in het eindklassement te bemachtigen, een slechte plek op de startgrid. Nou gebeuren er in de spectaculaire A1GP-wedstrijden genoeg zaken waardoor je flink wat posities kunt winnen, dus er was nog geen man over boord, al was de uitgangspositie natuurlijk niet ideaal zo, dat moge duidelijk zijn.

Op zondag ging het helaas niet veel beter. Na een redelijke start van de sprintrace deed Verstappen er alles aan om zijn slogan ‘overtaking is an art’ waar te maken, maar de erbarmelijke baancondities lieten dat blijkbaar niet toe. Sterker, Verstappen spinde (en tijdens het ‘rechtgooien’ nogmaals!) en finishte, na een moeizame race op het zeer glooiende Laguna Seca, op een troosteloze 14e plaats. Vreemd, voor iemand die sinds jaar en dag te boek staat als dé regenrijder.
Na afloop werd de voormalig F1-coureur in het Engels geïnterviewd voor de televisie en gebruikte daar, tot afgrijzen van de interviewer, ‘the s-word’. Niet bepaald een goede reclame.

Tijdens de daaropvolgende hoofdrace kwam Verstappen wel ouderwets uit de startblokken. Het circuit was inmiddels flink opgedroogd met hier en daar een verraderlijk vochtig stukje asfalt, maar de Limburger kwam goed opzetten naar voren. In achtste positie liggend werd er een vroege pitstop gemaakt door het Nederlandse team en de pitcrew stelde, zoals vrijwel ieder A1GP-evenement, niet teleur met zeer rap teamwork. Gaaf om te zien hoe deze mensen hun stinkende beste doen om hun kopman kansrijk te maken.

En toen gebeurde het; de safety car kwam in de baan en Verstappen haalde tijdens deze interventie een concurrent in. Hiervoor kreeg de Nederlander een drive-though penalty. Hij was hier woedend over, maar ten onrechte, want de beelden en data wezen uit dat dit wel degelijk het geval was. Ook teambaas Jan Lammers beaamt dit: “Jos haalde in tijdens deze gele-vlag situatie en heeft dus volledig terecht de opgelegde straf gekregen van de wedstrijdleiding”.
Verstappen kwam mokkend de pitstraat doorgereden maar reed daarbij te hard. Bovendien gleed hij aan het einde van de pitstraat van de baan af, door het kletsnatte gras, en weer het circuit op. Verstappen kreeg ook hiervoor een dive-through penalty. Dit werd de meest ervaren coureur van het A1GP-startveld te veel en hij besloot de race vrijwillig voor gezien te houden. Kwaad en in zijn trots gekrenkt parkeerde hij bij zijn verbijsterde pitcrew de Hollandse-bolide. Wild klauterde hij zijn auto uit en beende weg, de teleurgestelde fans een illusie armer, maar een ervaring rijker, achterlatend.

De race ging verder en er waren als vanouds weer spannende gevechten op de baan. Mede daardoor gebeurden er enkele forse schuivers, waardoor de safety car soms in de baan moest komen. Coureurs die kansloos leken achteraan, konden daardoor weer de aansluiting krijgen, of rijders konden zou doorstoten in het gevecht om de punten. Daar had ook de Nederlandse equipe mogelijk van kunnen profiteren.

Kort daarna verschenen in de media de berichten dat de wedstrijdleider ontslagen was na de kapitale fout die hij jegens God, pardon Verstappen gemaakt zou hebben. Niets blijkt minder waar. Wedstrijdleider Tim Schenken is er tijdens het laatste A1GP-evenement in China inderdaad niet bij, maar dat is omdat hij tijdens dat weekend in Australië tot de F1-wedstrijdleiding behoort en dus niet op twee plaatsen tegelijkertijd ergens kan zijn. Ten onrechte werd dus diens naam door het slijk gehaald.
Maar stel dat hij wel degelijk de fout zou hebben gemaakt om iemand onterecht te bestraffen, geeft dat een coureur dan het recht om zomaar er de brui aan te mogen geven? Een coureur die ieder evenement kan rekenen op een trouwe schare fans die, waar ook ter wereld, hem voor veel geld achterna reist om aan te moedigen. Een coureur die in de A1GP niet geheel voor persoonlijke belangen rijdt, maar meer voor het landsbelang, omdat dat nou eenmaal de opzet van de klasse is.

Jos Verstappen maakte op Laguna Seca de domste fout die hij in zijn racecarrière ooit heeft gemaakt door zomaar uit te stappen, omdat het meneer allemaal niet zinde. Het commentaar van de Nederlandse A1GP-verslaggever op de gehele gang van zaken, zowel tijdens de spint- als hoofdrace, was haast lachwekkend te noemen. Alsof het de gewoonste zaak van de wereld was, werd over de akkefietjes heengestapt. En dat terwijl Verstappen daar keihard zijn (race)land, zijn hondtrouwe fans, en vooral zichzelf compleet ten schande maakte. Ook op diverse websites waren er artikelen te lezen, waarin men het voor hun held opnam. Die personen hebben van de racerij blijkbaar weinig kaas gegeten.

Ondergetekende heeft met grote verbazing tot in de nacht (en dat terwijl de wekker de volgende ochtend in alle vroegte weer ging) live naar de gebeurtenissen zitten kijken en kwam tot de slotsom dat hij dit, als raceliefhebber sinds ongeveer 25 jaar, nog nooit heeft meegemaakt. Naar mijn mening zou Verstappen dan ook, ondanks dat hij voor de vaderlandse autosportcultuur al zo ontzettend veel heeft betekend, publiekelijk zijn excuses moeten maken. Daar is op 2 april a.s. in Sjanghai, tijdens de laatste A1GP-races van het seizoen 2005/2006, een prima kans voor

Gebruikersavatar
Remmie
Full Member
Full Member
Berichten: 444
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 18:23
Locatie: Harkema (Fr)
Contacteer: Website

RE: A1 GP

ma mar 20, 2006 10:23

Amen !!! =D>
Audi A7 3.0 Tdi S line 295 pk
BMW 645 cabrio
Alfa 75 3.0 v6
Alfa 164 v6 QV Zwart
Ford Mustang 1966
Chevrolet Avalanche
en nog ca. 22 Volvo's en Scania's en Daf'


www.landtransport.nl


.

Gebruikersavatar
SQUADRA LEO
Guru
Guru
Berichten: 1314
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11

RE: A1 GP

ma mar 20, 2006 12:06

Gelul.

Er is een baancommissaris ontslagen vanwege een megafout ten nadele van het team van Verstappen.


Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

Gebruikersavatar
Rogier156
Full Member
Full Member
Berichten: 272
Lid geworden op: vr feb 18, 2005 14:50

Re: RE: A1 GP

ma mar 20, 2006 13:01

Gelul.
denk toch niet dat ze het uit hun duim zuigen.....

alfatje

Re: RE: A1 GP

ma mar 20, 2006 14:12

Gelul.
denk toch niet dat ze het uit hun duim zuigen.....
nee ergens anders uit...... :mrgreen:

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5634
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: A1 GP

ma mar 20, 2006 16:13

:mrgreen:

tja ego hâ.... maar dat is mijn persoonlijke mening. Als je je driften niet kan beheersen ben je niet proffesioneel bezig, en hoor je niet in een formule-auto (of welke race-auto dan ook...) thuis..

Voor diegene die het nog niet begrepen had: ik ben dus geen fan van Jos...En gezien deze laatste actie zal ik dat ook niet meer worden...
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
Rogier156
Full Member
Full Member
Berichten: 272
Lid geworden op: vr feb 18, 2005 14:50

Re: RE: A1 GP

wo mar 22, 2006 08:15

Gelul.

Er is een baancommissaris ontslagen vanwege een megafout ten nadele van het team van Verstappen.


Leo.
Nog even ter info Leo: (te lezen op autosport.nl)

A1 GP: Team Nederland legt fout bij Verstappen

De afgelopen race in de A1 Grand Prix zorgde, voornamelijk in Nederland, voor veel commotie. Verstappen kreeg een drive-through-penalty voor een dubieuze actie en toen hij bij deze straf ook nog eens te hard door de pitstraat reed en voor de tweede keer gestraft werd, was Verstappen zo boos dat hij zijn auto aan de kant parkeerde. Teambaas Jan Lammers heeft echter verklaard dat Verstappen wel degelijk een fout maakte.

Tekst: Daan Jeuken

Jos Verstappen kwam met de lezing dat de straf – hij zou hebben ingehaald tijdens een neutralisatie van de race – absolute onzin was. Verstappens teambaas Jan Lammers stelt echter, na het bestuderen van de data, dat zijn protégé inderdaad de fout in is gegaan en dus terecht werd gestraft.

Na de race ging het verhaal dat Sjeik Maktoum zijn excuses had aangeboden aan Verstappen en dat racing-director Tim Schenken zou zijn ontslagen. Dit laatste is in ieder geval niet het geval, wel is het zo dat deze er bij de laatste Grand Prix niet bij zal zijn. Schenken is dan namelijk aan het werk bij de Australische Grand Prix Formule 1.

Schenken mag dus op zijn plaats blijven zitten, hetzelfde geldt voor Jos Verstappen, maar teambaas Jan Lammers stelde bijzonder teleurgesteld te zijn in de Limburger. Deze had volgens Lammers nooit mogen uitstappen en mocht hij dit nogmaals doen, dan hoeft hij niet meer in te stappen.

bron: www.autosport.nl

Gebruikersavatar
SQUADRA LEO
Guru
Guru
Berichten: 1314
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11

RE: A1 GP

wo mar 22, 2006 09:29

A1 race director ontslagen na beoordelingsfout over Jos

(13/3/2006) Gisterenavond is de race director van de A1GP series ontslagen na een beoordelingsfout over Jos Verstappen tijdens de feature race van de GP van Laguna Seca. Dit kwam sheikh Maktoum Hasher Maktoum Al Maktoum persoonlijk aan Jos vertellen na de race, mét excuses.


:wink:
:wink:


Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

Terug naar “Het Forum Café”