KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Hot news.

ma okt 17, 2005 21:51

Heeft een uitlaat hitteschild nu echt zin? Zo te zien dus wel. Het zal je gebeuren.
P.s. Zo vind ik een Mercedes nu het mooist. Met een paardentrailer erachter. :wink:

Afbeelding

Afbeelding

klik

tommie
Guru
Guru

RE: Hot news.

ma okt 17, 2005 21:52

hmm.. doet me denken aan een actie die gister ook in me op kwam bij een mercedes.. dit was echter een vito.. krijg nu neigingen om mn rechterhand voor mn voorhoofd te zetten in de vorm van een L.. Lozer!!!!
Aerodynamics are for people who can't build engines

1st ride: AR 75 EPOCA 1.8 IE 1992 Grigio Chiaro Met. met 1800 carbs

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

di okt 18, 2005 06:41

tja wat wil je met een diesel.........SATANSbrandstof :twisted:
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

RG

di okt 18, 2005 08:40

Vraag me niet hoe ik 't weet, maar schijnt een veelvoorkomend probleem te zijn bij Merc's.
Wat kunnen ze wel daar in Stuttgart.... ](*,)

Ricambi Originali

di okt 18, 2005 09:25

Had bij mn 33 ooit es een gat in de demper zitten precies op de bovenkant, en had een jas in de kofferbak liggen, 2 weken later kijk ik in mn kofferbak, gat van 20 cm in het tapijt gesmolten en mn jas was getransformeerd tot een smeulende hoop plastic :shock:

Groet, Ro

Schaapm
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

di okt 18, 2005 10:00

Misschien had ie de naverbrander ingesteld, want ongeveer 80 pk uit een 3 liter diesel halen, dan moet er wel veel onverbrande diesel overblijven :twisted: :twisted:

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

di okt 18, 2005 12:22

Welk bedrijf heeft tot nu toe profijt van de aankoop van diverse merken in de jaren 90??
De reputatie van Mercedes is toch beschadigd en men voert daarnaast merken als Chrysler, Smart, Mitsubishi. Renault heeft het erg goed gedaan door Nissan te kopen. PSA gaat best aardig, Porsche, Toyota, Honda, BMW (ondanks het MG Rover deblacle) en de rest bijt op een houtje. VAG gaat redelijk dankzij het succes van Audi maar is niet een recente aanschaf.

De vraag naar Chrysler modellen zoals 300C is weer voorbij en Mercedes scoort de vijfde positie als fabrikant van luxeautomobielen in de USA. Decennialang was MB de onbetwiste leider enkende zelfs een wachtlijst van een halfjaar. De winst van Daimler Chrysler is ook niet opzienbarend maar eerder teleurstellend.

British Leyland is nog steeds het beste voorbeeld van hoe het niet moet. Eindelijk stopt men met de Smart. Nu Mitsubishi de keel afsnijden.

Schaapm
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

ma okt 24, 2005 22:49

Dan krijgen wel heel veel mensen in de buurt van Born erg veel vrije tijd. Maar een stukje marktverkenning plegen voordat je een auto lanceert (smart) lijkt me wel slimmer (he dat is nederlands voor smart) Maar bij Mercedes hebben ze een V-Klasse en een Vaneo ook binnen 2 jaar zien floppen. Laten we hopen dat Mitsubishi weer wat aantrekt zodat in Born de rollende band blijft draaien.

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: Hot news.

ma okt 24, 2005 23:33

P.s. Zo vind ik een Mercedes nu het mooist. Met een paardentrailer erachter. :wink:
Je kunt er beter een knol vóór knopen, komt-ie wat vlotter van de plek af, zo'n ouwe voorkamerdiesel (maar eerlijk is eerlijk: die blokken krijg je niet stuk).

En daarmee zijn we bij het verhaal van DaimlerChrysler. De managers daar dachten geloof ik dat synergie het combineren van de zwakke punten van de samenstellende delen van het concern was. Nu is een Mercedes dus niet alleen aartslelijk, hij is ook nog eens van mindere kwaliteit dan een vergelijkbare concurrent. De eens innovatieve technologie (ABS, airbags) is vervangen door trendvolgerij (kofferdeksel van de S-klasse en de 'muis' zijn BMW-ideeën. Dan mag Mercedes ze misschien verfijnd hebben, innovatief is anders). Een oude G-klasse was voor de eeuwigheid, ik vrees dat de nieuwe straks onder je klompen uit elkaar valt als je er goed mee een stukje ruig terrein mee denkt te gaan nemen. Mercedes denkt ook nog bij de pk-trend aan te moeten haken met 400 pk + AMG-versies van de godverdomde M-klasse en zo.

Een Mitsubishi is nu niet alleen net zo zouteloos als ooit (Evo daargelaten) maar ook duur.

Een smart forfour combineert heel handig een Mitsubishi-feature (niemand wil hem echt hebben) met een Mercedes-eigenschap (duur). Ontzettend lullig voor Born, maar ik denk dat noch de Colt, noch de forfour een erg lang leven beschoren zal zijn in deze vorm.

Dat Chrysler wel een duwtje in de goede richting kon gebruiken moge duidelijk zijn (ik zeg: Neon en Saratoga). De 300C is erg cool, maar zal snel achterhaald en te trendy blijken, vrees ik. Zoals het merk Jeep op dit moment geprostitueerd wordt met zoiets als de Compass en Patriot semi-concepts is een gotspe. Dat soort frikandellenbakken moet je niet onder het Jeep-label uitbrengen. Opzouten! Gewoon een echte, rauwe, simpele Wrangler opvolger. Alle verkochte Liberty's/Cherokees terughalen en vervangen door niet-kapstersmobielen zoals een oude Wagoneer. Weigerachtige eigenaren een oud model M-klasse geven en een contract dat ze verbiedt nog ooit een Jeep te kopen. Geen Hummer-kopie maken.

Waarom? Ik heb het nooit op Mercedes gehad, maar het was duidelijk: dat was een luxe limo zonder rijders-aspiraties. Daar is een markt voor, maar men was kennelijk jaloers op het dynamische imago van BMW. Resultaat is dat Mercedes zijn identiteit kwijt is en dat BMW's identiteit alleen maar versterkt is geworden. Als gevolg daarvan (?) lanceert Mercedes de ene na de andere klasse. Weldra zal het alfabet uitgeput zijn en weet niemand nog wat hij eigenlijk kan kopen bij Mercedes. Wie wil er een A-klasse met een 200 pk turbomotor? Een Golf GTI-prospect zal zich echt niet bedenken door dit aanbod...

Ach, zo kan ik door blijven gaan... Ze hadden gewoon fijne taxi's moeten blijven bouwen :twisted:
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

di okt 25, 2005 09:40

Een Mercedes hoeft enkel duurzaam te zijn en een hoge restwaarde te behouden.
Veel familieleden zweerden, bollenstreekjongens, bij Mercedes en konden altijd precies
vertellen wat de auto per km kost, hoelang je ermee moest rijden etc.
Styling interesseert ze niet of specifiek vermogen etc.

Meesten zijn overgestapt op BMW,Volvo en zelfs vrachtwagens,busjes niet meer van Mercedes.

Terug naar “Het Forum Café”