Met giulia of zonder?

Doen ! Wat is het probleem ?
73%
19
Zeker doen ! Of je er gaat geraken? Misschien halfweg?
27%
7
Gun een oudje van 36 jaar ook eens wat rust !!!
Geen stemmen
0

Totaal aantal stemmen: 26
Corrado
Guru
Guru

RE: Giulia op reis

do mei 26, 2011 09:04

Auto gewoon even goed (laten) nakijken voor je gaat en 'm een beetje ontzien tijdens de reis. In de 24 uur van le Mans rijden ze ook anders dan in een race van een uur. Heelhouden heet dat.

Ik ben met verschillende klassiekers overal geweest, werd soms hier voor vertrek voor gek verklaard maar heb nooit problemen gehad (met een Lancia Gamma coupé naar Rome? Je bent gek! Gewoon probleemloos heen en weer geweest maar rustigaan gedaan en genoten, niet boven de 120 geweest). En ook die auto's werden bepakt en flink belast (lang rijden bij hoge temperaturen dus gewoon regelmatig controleren).

Wat deed ik voor ik ging: zorgen dat je zeker weet dat de fan voor de radiator het echt goed doet, alle vloeistoffen, remolie (belangrijk!!), banden, remmen, etc. controleren of zonodig vervangen, en vervangend vervoer verzekering (reis en kredietbrief bijv.) afsluiten. En auto niet zwaarder belasten dan nodig is.

Met een 1300 de bergen in kan best, er zijn mensen die met een oude Fiat 500 de bergen in gaan. Maar verwacht niet de kwaliteit van een moderne auto en houd de temperatuur in de gaten. Neem er de tijd voor en neem voor lief dat het soms langzaam gaat (dat is niet onnodig belasten).

Koen

Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

do mei 26, 2011 10:37

Vroeger deden ze toch precies hetzelfde ? :wink:
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

BUN0006
Member
Member

vr mei 27, 2011 13:25

CHALLENGE ACCEPTED!

Heb besloten het toch maar te doen. Gaat ongetwijfeld een leuke bedoeling worden, afzien tijdens de rit, oh zo leuk als je eenmaal aankomt . :)

Juist een setje hulpveren eronder en ze is klaar, buiten een goed nazicht voordien.

Corrado
Guru
Guru

vr mei 27, 2011 13:47

Leuk man! Gaat je ongetwijfeld niet tegenvallen. Maar zou het inderdaad eerst eens proberen van te voren, qua gewicht. Kan me van vroeger herinneren dat Giulia's de neiging hadden om bij zware belasting flink achterover te gaan hangen...

Koen

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr mei 27, 2011 14:01

Bergop lekker toeren laten maken! (kan het nog best 'snel' gaan ook) En neem afstand t.o.v. je voorganger!
Zo heeft de motor het makkelijker/ wordt minder belast en heb je goede/ betere koeling.
In mijn persoonlijke ervaring (meerdere keren gedaan) blijft de auto dan beter op temperatuur, dan bij (te) langzaam bergop....
Bergaf kan je beter te langzaam, dan te snel gaan met al dat gewicht. :wink:

Ik neem altijd mee: remvloeistof, olie, koelvloeistof, bougies en onsteking, v-snaar, lampjes en draadjes, zekeringen, dat sort werk. Paar gangbare boutjes en moertjes kan ook geen kwaad.
(voor als je er wat verliest van de uitlaat of zo :oops: )
Uiteraard een beknopt, maar compleet gereedschapsset(je)

Groot voordeel van de oude auto's t.o.v. de moderne, vind ik toch wel, dat ze eigenlijk altijd te maken zijn in geval van pech!!

Goede beslissing. Veel plezier!! :thumbs:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

vr mei 27, 2011 15:27

Hangende of staande pedalen?
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Corrado
Guru
Guru

Re: RE: Giulia op reis

vr mei 27, 2011 15:29

Hangende of staande pedalen?
Bergop hangend, bergaf staand? :lol:

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

vr mei 27, 2011 15:31

Hehehehe! :lol:
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

BUN0006
Member
Member

za mei 28, 2011 10:48

Hangende pedaaltjes! Alles is vernieuwd, rembekrachtiger, hoofdremcylinder, koppelingscylinder, pompje aan de klok.

Motor gereviseerd (segmenten, lagers) oliepomp, waterpomp kleppen en klepgeleiders, webertjes gereviseerd, boite, nieuwe syncro's en lagers. ... Verwacht weinig problemen op technisch vlak. Ga waarschijnlijk eerst al eens een trip maken naar milaan, en dan over de alpen, dan wel met 2, weten we ineens meer :)

Terug naar “Het Forum Café”