SCARB moderators
Moderator
Moderator

RE: Koos Spee de tweetkabouter..

za apr 16, 2011 09:53

Alle berichten over rijden in robot/computer-auto's staan nu in een eigen topic.
'SCARB moderators' is een gemeenschappelijk account van de moderators. Email en PB's aan dit account gericht worden niet dagelijks gelezen.

Kosta
Guru
Guru

zo apr 17, 2011 21:09

Spee neem ik al jaren niet meer serieus met z'n heksenjacht op automobilisten . Verkeersovertredingen moeten beboet worden maar 5 km te hard rijden een misdrijf noemen gaat mij te veel te ver.
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

Patrick
Guru
Guru
Contacteer: Website

ma apr 18, 2011 17:18

Adolf Spee zit nu waarschijnlijk met een hele strakke leuning onderstaand bericht op nu.nl te lezen...

Allemaal dankzij Spee...

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....

.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma apr 18, 2011 17:56

Koos Spee is officier van justitie en heeft zich als zodanig alleen met het aanklagen van personen te bemoeien. Hij heeft geen politieke functie en heeft, uit hoofde van z'n functie, zelfs expliciet de opdacht om zich niet publiekelijk te uiten over inhoudelijke zaken. Alleen persofficieren mogen dat en zullen dat alleen mogen doen over specifieke zaken, niet over beleid. Het beleid wordt namelijk door het ministerie van Justitie bepaald, in opdacht van de regering. Die zal weer moeten luisteren naar de 2e kamer.

Wat meneer Spee's persoonlijke mening is doet er niet toe en hij hoort die voor zich te houden. Als er iemand is waar de uitspraak "ga eens boeven vangen" op slaat, is het wel Koos Spee.

Disclaimer: dit heeft niets te maken met wat ik vind van snelheidscontroles, flitspalen of VROSers. Het gaat puur over de trias politica die in Nederland zou moeten gelden, die nogal geschonden wordt door het gedrag van een individu.

Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Koos Spee de tweetkabouter..

ma apr 18, 2011 18:00

Spee zit nu waarschijnlijk met een hele strakke leuning onderstaand bericht op nu.nl te lezen...

Allemaal dankzij Spee...

Patrick.
Ik vind het goed om te lezen dat het aantal dodelijke slachtoffers afneemt.
Maar met alleen maar boetes verhogen is het wel een beetje aan het einde van zijn kunnen.
Of moet autorijden onmogelijk gemaakt worden voor een deel van de bevolking?
Laat ze eens investeren in een betere rijopleiding.

Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma apr 18, 2011 20:43

Maar met alleen maar boetes verhogen is het wel een beetje aan het einde van zijn kunnen.
Laat ze eerst eens leren tellen. Er was net op het nieuws dat de politie het aantal verkeersdoden niet goed telt en dat daardoor het getal lager uitkomt dan in werkelijkheid.

Je kan een boel zeggen, maar in Nederland wordt er, relatief, erg goed en veilig gereden. Elke dag dat je op de weg zit denk je het tegenovergestelde, maar onze statistieken zijn, zelfs als je de telfouten er nog bij rekent, helemaal zo slecht nog niet. In Belgie, Portugal en dergelijke is het een stuk onveiliger op de weg. Ik ben niet zozeer voor een betere rijopleiding, want die is best goed, maar wel voor regelmatig op herhaling voor mensen die hun rijbewijs al hebben. Niet iemand gelijk z'n rijbewijs afpakken als ie z'n test niet haalt, maar na 3 keer of zo wel. Op die manier krijg je (elke 5 jaar?) een opfrisser over je rijgedrag, leer je de veranderingen in de verkeersregels en wordt je er een betere weggebruiker van.

bralfa
Guru
Guru

ma apr 18, 2011 22:27

ff een stukje uit de tekst die Patrick hierboven gelinkt heeft....

Opvallend is dat in de ‘stapnachten’ in het weekeinde verkeersdeelnemers van 15 tot 30 jaar een ruim drie keer hoger risico op een dodelijk verkeersongeluk lopen dan op andere momenten van de week.

Het aantal verkeersdoden tijdens die nachten bleef constant, terwijl het aantal verkeersdoden tijdens de rest van de week daalde.

Ik zeg..... minder op snelheid controleren en meer op alcohol / andere pretmiddelen!
Shut up and ride!

Erwinn
Advanced Member
Advanced Member

ma apr 18, 2011 22:35

Ik zeg..... minder op snelheid controleren en meer op alcohol / andere pretmiddelen!
Dat heb ik de meneer die mij 152 euro boete gaf voor 20 kmh te hard op een verlaten weg afgelopen zaterdagmiddag ook verteld (buiten het feit dat ik 152 euro buiten alle proportie vind voor de overtreding...) . Dat ik het zo bijzonder vind dat hij juist op die plek aan het controleren is, waar nooit ongelukken gebeuren, volledig overzichtelijke weg en dat er 's avonds tussen Zak Uelsen -> Hardenberg nooit Politie te zien is. Het gaat maar om een ding, het ordinair spekken van de staatskas.

Ik heb ook nog nooit op stapavonden moeten blazen, op donderdagmiddag en maandagochtend eens... echt bijzonder :)
*Alfa Romeo GT JTD 16v 2004

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma apr 18, 2011 22:36

Inderdaad. Als je soms op zaterdagavond/nacht alleen al de uitvalswegen van Eindhoven bekijkt en je ziet wat voor toeren mensen daar met de auto uithalen :shock: ... echt, dingen die je nuchter niet voor elkaar krijgt, zelfs als je er je best voor zou doen. 'The day after' zijn er ook altijd wel wat pagina-6-berichten te vinden uit de categorie 'jongeman rijdt onder invloed tegen 3 stilstaande auto's, een bushokje en een stoeprand aan en eindigt in iemands voortuin'. En al die dwazen gaan NIET dood.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma apr 18, 2011 22:41

Spee zit nu waarschijnlijk met een hele strakke leuning onderstaand bericht op nu.nl te lezen...

Allemaal dankzij Spee...

Patrick.

Groetjes,
Marc
De meeste ongevallen komen door zelfoverschatting en staan vrijwel los van de rijervaring. Angstige mensen doen vaak wel erg voorzichtig maar anderen (willen) zich hier niet op aanpassen. Meer rijervaring leidt ook nog eens weer tot meer risico's nemen.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Terug naar “Het Forum Café”