Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

zie je wel, de japanners kunnen niet zonder de italianen

do jan 08, 2009 09:21

http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/formul ... otoren.xml

Ferrari heeft bevestigd dat het motoren aan het Honda-team wil leveren als de teambazen eeen nieuwe koper vinden voor de renstal.

:lol: :lol:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3037
Lid geworden op: ma feb 06, 2006 19:46
Locatie: Bourgondistan

RE: zie je wel, de japanners kunnen niet zonder de italianen

do jan 08, 2009 09:52

:jumping:

Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

bert
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2261
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:21

RE: zie je wel, de japanners kunnen niet zonder de italianen

do jan 08, 2009 12:15

De geschiedenis leert ons dat de grootste momenten in de Japanse autosporthistorie zijn behaald met Japanse motoren in een chassis van Williams,McLaren of bijvoorbeeld de enige Le Mans zege wat in essentie een TWR Jaguar is met de eigen wankelmotor van Mazda. Ik koop liever een renstal met een Ferrari chassis en bodywork dat wordt aangedreven door een motor van Honda dan andersom.
They say that a true enthusiast will praise a car for it’s faults, that’s what makes them good; they have personality.

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: zie je wel, de japanners kunnen niet zonder de italianen

do jan 08, 2009 14:03

de geschiedenis leert ons ook dat Duitse en Italiaanse motoren veruit het meest succesvol zijn geweest in de formule 1
(19x Italiaansen 20x Duits tov 7x Frans en 7x Japans)

:lol:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

bert
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2261
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:21

RE: zie je wel, de japanners kunnen niet zonder de italianen

do jan 08, 2009 16:53

Je hebt helemaal gelijk want het blijkt i.d. dat in het verleden een redelijke auto met een goede motor eerder kampioen werd dan andersom maar er is toch nooit wat aan te merken geweest op de Japanse motorentechniek? 20x keer Duitsers?? Je rekent Cosworth toch niet mee alszijnde Germaans want Ik kom uit op 6 titels (4xMB en 2xPorsche). Enne..8 maal Les Bleus.
They say that a true enthusiast will praise a car for it’s faults, that’s what makes them good; they have personality.

Gebruikersavatar
Forza Trentatre
Full Member
Full Member
Berichten: 303
Lid geworden op: do apr 10, 2008 20:05
Locatie: Middelburg

Re: RE: zie je wel, de japanners kunnen niet zonder de itali

do jan 08, 2009 19:21

de geschiedenis leert ons ook dat Duitse en Italiaanse motoren veruit het meest succesvol zijn geweest in de formule 1
(19x Italiaansen 20x Duits tov 7x Frans en 7x Japans)

:lol:
20x Duits?! :shock: Dat zou ik nog maar eens natellen als ik jou was.

@bert
In het verleden was een goede motor misschien belangrijker, nu maakt het weinig verschil meer.
Kijk maar naar ''Force'' India (Spyker), reden met een Ferrari-motor en die zeepkisten waren nog niet vooruit te branden.
I don't wear jewels, I drive them, Alfa Romeo

pepijn
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 504
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:02
Locatie: Berkel Enschot

RE: zie je wel, de japanners kunnen niet zonder de italianen

wo jan 14, 2009 01:40

de geschiedenis leert ons ook dat toen Fiat Alfa kocht ze het boxerblok aan Subaru verkochten die het doorontwikkelde tot een diesel :wink:
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Terug naar “Het Forum Café”