Alfistzmeer
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

RE: Zo maar ergens op een forum...

di okt 21, 2008 17:17

Tja,ben gék op alfa's, laat die ander maar 'gek' genoeg zijn om een laguna te kopen, houdt onze merk ook nog een beetje exclusief :lol:

Mijn broerske hielp mij aan de alfa-Virus en vroemt al ruim 2 jaar in een Duitser(was het op een gegeven moment allemaal zat, zo zei ie) :shock:

Héérlijk om die iedere keer te irriteren als ie aankomt rijden in z'n Munchen-bak 8)
Het begon allemaal met de 33..

AR 33 1.7 IE (R.I.P)
AR 164 2.0 TS Super
AR 156 2.0 TS
AR 156 2.0 TS
AR Giulia 2.2

Nu: AR GT 2.0 JTS Distinctive
Lease: AR Stelvio Veloce
Project: 33 1.7 16V QV S

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Zo maar ergens op een forum...

di okt 21, 2008 19:39

Smaken verschillen en iedereen heeft andere wensen (of geen) wat auto's betreft. Vindt het alleen altijd een beetje kinderachtig om elkaars
merk af te zitten zeiken,
Heeft met twee aspecten te maken, identiteit en eigenwaarde.

Omdat we de laatste decennia massaal aan het jobhoppen, verhuizen, trouwen, scheiden, trouwen en nogmaals scheiden, migreren, studieswitchen en seculariseren zijn gegaan, vormen onze familie, geloof, geboorteplek en beroepsgroep allang niet meer de vaste waarden die onze identiteit bepalen. Dus zoeken we nieuwe ankertjes om ons aan vast te klampen, een voetbalclub, een popidool, een automerk of desnoods een kledingmerk. Allemaal zaken waarmee we willen uitdragen wie we zijn. Tja, en als 'jouw' idool of merk dan opeens minder presteert dan dat van een ander... Gekrenkte trots! Afbreuk aan de eigenwaarde! En aangezien we zelf niet in staat zijn de prestaties van ons idool of merk te verbeteren is de ideale manier om de eigenwaarde te herstellen... het afkraken van de andere idolen en merken. Liefst collectief natuurlijk, want als je het met elkaar eens bent heb je het gelijk aan jouw kant. Toch?
Er blijkt een volwaardig psycholoog in Dink te schuilen. :D
Ik had daar nog nooit zo over nagedacht, maar ik denk wel dat je gelijk hebt.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Terug naar “Het Forum Café”