Den

triest

za mar 17, 2007 23:10

Ik hoop niemand van hier, hoewel het net zo triest blijft :(
klikkerdeklik
Dus mensen investeer in goede deugelijke assteunen kan niet vaak genoeg gezegd worden :?

jef 75
Guru
Guru

RE: triest

za mar 17, 2007 23:17

idd,triest nieuws,en dan te bedenken dat ik zo goed als alle dagen onder de 75 lig.
goed materiaal(krikken,steunen) zijn zeker al een pluspunt en goed ondersteunen(op de juiste plekken)
heb pas nog een proffesionele krik gekocht.(ipv die krikken standaard bij de 33 en 75)

alfa6
Member
Member

za mar 17, 2007 23:19

Ik las het ook net, volgens mij gebeurde er een tijdje terug ook al zoiets. Nu maar hopen dat er in dit overgecontroleerde land niet een wetje komt dat je verbiedt nog aan een auto te sleutelen tenzij je een certificaat of opleiding hebt (ze zijn er gek genoeg voor).

Ik vind het triest voor het slachtoffer, maar ìk zou nooit onder een niet-gezekerde (met banden ofzo) auto gaan liggen.
Aan de andere kant, het artikel is wel erg summier dus we weten niet wat er precies is gebeurd.

Chris
Wijsheid komt met de jaren, maar vaak komen alleen de jaren.

jan 75
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

za mar 17, 2007 23:42

een zeer trieste gebeurtenis, hoop niet dat het mij ooit overkomt.
doe ook vaak wel voorzichtig wat dat betreft, moet wel een hobby blijven.

groet Jan
donateurnr:4456 giulia super '78 3.0 v6 156 2.0 ts '98 niet meer :75 3.0 V6 QV '90 , 75 3.0 V6 America '88 , sud 1.5 TI '83 , gtv 2.0 '83 , 75 2.0 carb '89 , 75 1.8 ts '90 , 164 2.0 ts '92 , 33 1.5 QV '90, 75 2.4 TD '90

Dinky Boy
Miniaturista

zo mar 18, 2007 00:12

Even een oud topic in herinnering roepen...

Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo

zo mar 18, 2007 01:53

Ik heb zelf van dichtbij mee mogen maken dat de standaard meegeleverde krik kapot ging. Dit was tijdens de laatste branato rit. De auto zakte zo dor de krik heen, op het hoogste punt tijdens het loshalen van het achterwiel :shock: Gelukkig lag ik er niet onder, maar ik leg wel altijd mijn wiel onder de kokerbalk, in de versnelling en op de handrem, just in case.

Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

Raimon
Guru
Guru

zo mar 18, 2007 02:34

Is helaas inderdaad al de zoveelste keer...

Erg triest en een goede herinnering dat eigen veiligheid boven alles gaat!
156 SW 1.9 JTD

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo mar 18, 2007 08:46

Waar staat dat de assteunen debet zijn aan het ongeval :?

Andretti Molletti

Re: RE: triest

zo mar 18, 2007 14:28

Ik las het ook net, volgens mij gebeurde er een tijdje terug ook al zoiets. Nu maar hopen dat er in dit overgecontroleerde land niet een wetje komt dat je verbiedt nog aan een auto te sleutelen tenzij je een certificaat of opleiding hebt (ze zijn er gek genoeg voor).

Ik vind het triest voor het slachtoffer, maar ìk zou nooit onder een niet-gezekerde (met banden ofzo) auto gaan liggen.
Aan de andere kant, het artikel is wel erg summier dus we weten niet wat er precies is gebeurd.

Chris
Voordat ze met zo'n wet komen zullen we ze er dan even op wijzen dat de trauma helicopter een initiatief is van de ANWB?
De overheid interesseert het geen enkele moer dat er mensen doodgaan, zo'n helicopter is te duur en dus heeft nederland geen trauma heli vanuit overheidswege..

Misschien moeten we daar eens een wetje op maken? Hulpverlening is een goed van mensen in een vereniging, NIET van de overheid....

En sleutelen vergt idd kennis van zaken... ook al heb je goede kriksteunen, als je daarna door je remmen heen trapt is het ook gevaarlijk :wink:
Laatst gewijzigd door Andretti Molletti op zo mar 18, 2007 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo mar 18, 2007 14:34

Ik zag het gisteren op teletekst, en dan dnak je inderdaad weer even terug aan die enkele keer dat je zelf dacht 'verrek, ik heb geen assteuntjes bij de hand, dan moet het zo maar even....'. Dat heb ik ondertussen al wel afgeleerd, en gelukkig niet op de moeilijke manier.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Dinky Boy
Miniaturista

zo mar 18, 2007 14:38

De overheid interesseerd het geen enkele moer dat er mensen doodgaan, zo'n helicopter is te duur en dus heeft nederland geen trauma heli vanuit overheidswege..
Dat lijkt me meer een kwestie van kiezen waar je de beperkte middelen (geld) voor inzet. Voor het bedrag waarvoor je een heli in de lucht houdt (niet alleen het apparaat zelf, maar ook de gehele exploitatie inclusief bemanning, opleidingen, etc., etc.), kan je ook enkele operatiekamers draaiende houden. Ook die kunnen levensreddend zijn. Daarnaast kan je discuteren over de gevallen waarvoor de traumaheli wordt ingezet.

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo mar 18, 2007 14:42

Off topic: laatst was toch in het nieuws dat een fors aantal van de trauma-heli-vluchten eigenlijk niet nodig was?
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Andretti Molletti

zo mar 18, 2007 15:34

De overheid interesseerd het geen enkele moer dat er mensen doodgaan, zo'n helicopter is te duur en dus heeft nederland geen trauma heli vanuit overheidswege..
Dat lijkt me meer een kwestie van kiezen waar je de beperkte middelen (geld) voor inzet. Voor het bedrag waarvoor je een heli in de lucht houdt (niet alleen het apparaat zelf, maar ook de gehele exploitatie inclusief bemanning, opleidingen, etc., etc.), kan je ook enkele operatiekamers draaiende houden. Ook die kunnen levensreddend zijn. Daarnaast kan je discuteren over de gevallen waarvoor de traumaheli wordt ingezet.
Volgens mij betaal ik die operatiekamers ook zelf??

De inzet van de helicopters kun je niet over discussieren, is een initiatief vd ANWB en dus die beslist.

Dinky Boy
Miniaturista

zo mar 18, 2007 16:22

Volgens mij betaal ik die operatiekamers ook zelf??
Yep, en als de overheid de traumaheli's volledig zou financieren gaat dat ten koste van het aantal OK's. Of ingrepen. Of de aanrijtijd van gewone ambu's . Of onderwijs. Of dijkverhogingen. Of noem maar wat op. Wat ik bedoel te zeggen is dat het een kwestie is van keuzes, niet van desinteresse . Of die keuzes goed of fout zijn doe ik geen uitspraak over.

Andretti Molletti

zo mar 18, 2007 16:26

En die keuzes moeten in balans zijn... dus 1000 operatiekamers en geen heli....
Maar goed, Nederland is nou eenmaal een land van bankzitters, geen risico-nemers.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”