kareltjeknetter
Advanced Member
Advanced Member

RE: berlina vs giulia

di jan 16, 2007 19:55

helemaal mee eens....
-charles-
clk55amg
giulietta 1.4tb 170pk
Giulia 2.2jtdm 180pk ae

leoromeo
Member
Member

wo jan 24, 2007 20:23

als ik dan nog even verder mag reageren....
het vergelijk giulia vs berlina als zijnde compact sportief en speels tegen groter, luxer en wat gezapiger blijft door de jaren heen steeds terugkomen zie; giulietta vs alfetta hier zijn exact dezelfde opmerkingen te geven en ook vvr het koppel 75 vs 90 en 155 vs 164 en zelfs ook de 156 vs 166 .
als we de laatste nemen is dit erg goed af te zetten tegen het onderwerp van dit verhaal.
alle leuke speelse dingen van de 156 ( achterste portiergrepen, diepe retro klokken, nummerplaat voor uit het midden enz) zijn bij de 166 weggelaten waardoor er een wat gewonere auto ontstaat.
zo is het ook veel bij de andere genoemde types
en als ik dan mag kiezen...
wil ik een leukere achterkant, mooiere voorkant, leuke baan op de zijkant
en ga ik dus voor de GIULIA
(maar danwel een 2 liter met sper...)
vraag ik gelijk aan iedereen: wie weet de rede dat de Giulia nooit met een 2 liter is geleverd??????

leo
nu Giulia 2000 TS 1971 wit,
gehad; een Giulia 1750 lpg 1973 grijs, alfetta 2000 GTV 1978 do blauw, Giulia 1600 nuova 1978 grijs en nog een Alfetta 2000 GTV 1976 do blauw

Tazio Novante
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

Re: RE: berlina vs giulia

wo jan 24, 2007 20:39

als ik dan nog even verder mag reageren....
het vergelijk giulia vs berlina als zijnde compact sportief en speels tegen groter, luxer en wat gezapiger blijft door de jaren heen steeds terugkomen zie; giulietta vs alfetta hier zijn exact dezelfde opmerkingen te geven en ook vvr het koppel 75 vs 90 en 155 vs 164 en zelfs ook de 156 vs 166 .
als we de laatste nemen is dit erg goed af te zetten tegen het onderwerp van dit verhaal.
alle leuke speelse dingen van de 156 ( achterste portiergrepen, diepe retro klokken, nummerplaat voor uit het midden enz) zijn bij de 166 weggelaten waardoor er een wat gewonere auto ontstaat.
zo is het ook veel bij de andere genoemde types
en als ik dan mag kiezen...
wil ik een leukere achterkant, mooiere voorkant, leuke baan op de zijkant
en ga ik dus voor de GIULIA
(maar danwel een 2 liter met sper...)
vraag ik gelijk aan iedereen: wie weet de rede dat de Giulia nooit met een 2 liter is geleverd??????

leo

Ach...........als ik het hele lijstje zo lees...............

Zijn de "topmodellen" altijd de auto's geweest die de engineers wilden maken. :D De optimale combi van Stijl, Comfort, Snelheid en Sportiviteit. 8)

De modellen er net onder :? , zijn meer van de marketing afdeling geweest. :( Hoe verleiden we de koper om voor Alfa te kiezen? :twisted:

Alles net wat goedkoper en minder exclusief. En dan was in de jaren 70, net na de oliecrisis een 2-liter in een Giulia uit marketing oogpunt niet echt nodig, en begonnen de engineers dus maar met het ontwikkelen van een V6........... :shock:

En de jaren 80, laten we wel wezen de achterkant van de 90 is 100x mooier dan die van de 75.................... :wink:

En de koper van een 166 kiest bewust voor een sedan en wil dus ook gewoon 4 deurgrepen.............no nonsens :)

Kortom, de grotere en net wat minder populaire modellen doen het geloof ik toch het best bij de puristen, en de rest valt voor de algemene smaak van de massa......... :roll:

Dus Berlina en 90 RULEZZZZZZZZZZZZ.......... 8) 8) 8)

Heerlijk, onderwerpen die nergens over gaan..................... :wink:
De Gouden Koets mag de zomer weer z'n best doen.
De 166D staat met 498K op de klok te wachten op de winter.
De Gulf hangt in 't spit.

Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member

do jan 25, 2007 08:16

Ik denk om ze meer van elkaar te onderscheiden. Qua formaat scheelden ze elkaar niet veel en hebben ze doormiddel van de motoren twee verschillende klasses willen creëren. De 1300/1600 Giulia, niet teveel luxe, niet teveel comfort, etcetera. Daarnaast de Berlina, erg luxe (zelfs airco was toen al een optie!) en met krachtigere motoren.

Tsja, en verder? Ik vind het beide erg lekkere auto's. Persoonlijk voel ik me net wat meer aangetrokken door de Giulia (wel met 2.0, haha) maar ik heb met een erg smakelijke Berlina gereden en dat was ook een feest? Wat er beter rijdt? Da's moeilijk aangezien mijn Juul een 2.0 is, een lekker onderstel heeft, een sper, 2-liter achteras, etcetera. Als ik met mijn witte in het achterhoofd in die Berlina reed neigde ik een heel klein beetje naar mijn Juul. Pak je echter een standaard Juul en standaard Berlina zal de Berline tussen grote aanhalingstekens beter rijden. Maar ja, het was destijds dan ookal een klasse hoger/luxer/sneller.
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

leoromeo
Member
Member

do jan 25, 2007 22:54

wat mij betreft is de discussie niet meer relevant (topic een jaar geleden gestart ) ik rijdt al weer meer dan een half jaar in een keiharde alfetta 2l. deze is natuurlijk geen vergelijk met een giulia of berlina, maar goed.....
bij het kiezen van een prettige reiswagen met de keuze uit een giulia en een berlina heb je misschien gewoon wel de beste keuze gemaakt...
EEN ALFETTA!!! want dit is waarschijnlijk de meest prettige reiswagen.

of starten we hiermee nu een nieuw topic?
Leo
nu Giulia 2000 TS 1971 wit,
gehad; een Giulia 1750 lpg 1973 grijs, alfetta 2000 GTV 1978 do blauw, Giulia 1600 nuova 1978 grijs en nog een Alfetta 2000 GTV 1976 do blauw

Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice

do jan 25, 2007 22:55

een 90 is een fijnere reiswagen dan een alfetta hoor, maar das mijn bescheiden mening
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do jan 25, 2007 22:58

een 90 is een fijnere reiswagen dan een alfetta hoor, maar das mijn bescheiden mening
Dat kan ik beamen. Ik heb ze alle 2. De stoelen zijn beter en de isolatie ook. En de stuurbekrachtiging is wel prettig. Verder maakt het niet zoveel uit.
We dwalen idd weer es af. :wink:

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

do jan 25, 2007 23:11

weet je wat pas een prettige reiswagen is?

Een Sei.....

:wink:

en ik heb Giulia's, Berlina's, Novanta's en Alfetta's gehad en ik kan het ook weten....

:P
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

vr jan 26, 2007 01:30

:shock: Liegebeest...

:jumping:
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

vr jan 26, 2007 11:14

weet je wat pas een prettige reiswagen is?

Een Sei.....

:wink:

en ik heb Giulia's, Berlina's, Novanta's en Alfetta's gehad en ik kan het ook weten....

:P
je bent SEI-besmet :mrgreen:
156

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

vr jan 26, 2007 23:37

liever dat dan HIV besmet....

Als je een reiswagen zoekt moet je echt een Sei op gas hebben.
Wil je bochtjes pakken en lol trappen, dan niet nee.
Sei is een ZOEFmobiel. In luxe en uitgerust aankomen, tegen (op gas dan) lage kosten. Op benzine is het onbetaalbaar.....
in more ways than one..
:roll:

Alfa: voor elk wat wils!
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

za jan 27, 2007 15:38

Qua comfort en rijeigenschappen hoeft een Sei zich zeker niet te verstoppen en het veercomfort is naar hedendaagse begrippen nog echt goed.
Het nodigt niet uit tot een zeer dynamische rijstijl maar je wordt er wel lekker rustig van. Het is jammer dat pers zo enthousiast is over het rijgedrag
op een circuit en deels auto's daarop beoordelen.

JoorZ105
Guru Duplice
Guru Duplice

do okt 18, 2007 21:00

up :shock: (best leuk topic namelijk)

ik kan niet meepraten over de verschillen want ik heb nog nooit in een berlina gereden.
Toch wil ik er wel eens aan ruiken (erin rijden kan dan ook meteen)
Ik rij nu een tijdje juul en dat bevalt me goed :lol:
Maar de Berlina boeit steeds meer: doet statiger aan en is wat zeldzamer dan de juul.
Met de juiste velgen en wagenhoogte kan het een verrekkes mooie bak zijn zo'n berlina 8)

ik begrijp dat de er genoeg berlina rijders zijn die op een gegeven moment toch weer vallen voor de giulia vanwege de lijnen.

wie heeft hier bewust de giulia verruild voor een berlina of andersom???
waarom???

keuzes..... :P
Joris

Nu: searching.... :wink:

Gehad: 1750 Berlina 1971, Alfetta 2000 Lusso 1983, Giulia 1300 Super + 1974, Giulietta TI+ 1962, Berlina 1750+ 1969, Giulia 1.6+ Lusso 1977 en 146 1.6+ i.e. 1996

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

do okt 18, 2007 22:18

Berlina is goedkoper in aanschaf, heerlijke reiswagen, en bijzonder mooi

heb ooit een stukje in een Giulia (1600) mogen sturen en dat is toch anders, veel korter, nerveuzer etc maar niet minder leuk. Ik rij dagelijks in de Berlina, lange stukken, korte stukken (soms wel 4 locaties op een dag) en dat gaat gewoon perfect. Ook een langere rit is fijn, heerlijk met 130/140 naar je bestemming gaan :)

het gaat perfect met de kids achterin, de verwarming is echt super, doet bijna niet onder voor onze toyota van 98.

ik vind de Berlina eleganter en mooier dan een Giulia, inmiddels vanaf februari 7000 km gereden ermee en nog altijd ben ik erg blij er mee te rijden, :wink:

het motortje heeft zo'n heerlijk geluid, is niks beter dan dat...

en het kijken ernaar en prutsen eraan is ook erg vermakelijk :!:

Afbeelding
156

Egbertone
Guru
Guru

vr okt 19, 2007 08:20

wie heeft hier bewust de giulia verruild voor een berlina of andersom???
waarom???
Ik!

November 2005 verruilde ik m'n prachtige Verde Oliva Metallizato Berlina 2000 in voor een Blu Olandese Giulia 1600 Super. Op dat moment was het een zeer bewuste ruil want ik wilde gewoon een Supertje.

Heden ten dage hou ik het op een vlaag van verstandsverbijstering en heb ik er eigenlijk nog steeds een beetje spijt van. Maar dit heeft hoogstwaarschijnlijk meer te maken met de toestand van mijn Super in het bijzonder dan het model op zich. De inruil kostte me al geld en wat ik sinsdien aan de Giulia verspijkerd heb om hem (haar) rijdbaar te maken, dat wil je niet weten. http://www.alfaspeed.nl/forum/viewtopic.php?t=46 Komt ook nog bij dat ik de Berlina inmiddels had voorzien van een gereviseerde bak en cardanas. Maar ja... ik moest en zou een Supertje hè.

Niet dat ik niet blij ben met de Giulia hoor... als ik haar zo voor de deur zie staan vind ik het toch elke keer weer een onwijs gaaf wagentje. Maar de Berlina was ook mooi en een erg comfortabele reiswagen. Heb er ooit een tripje mee naar de Champagnestreek (Haute-Marne om precies te zijn) gemaakt en stapje eigenlijk net zo fris uit als ik was ingestapt.... dat was afgelopen september met de Bertone wel anders.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”