O jee.Ik ben ook een echte liefhebber, maar dan wel van echte Alfa's.
Welkom bij de club idealisten
O jee.Ik ben vrij nieuw op dit forum. Maar dit is toch hopelijk niet weer zo'n forum waar mensen voor anderen menen te moeten bepalen wat "echt" is en wat niet?
Meestal op basis van vooroordelen en denkbeelden die in de kern een groot "vroeger-was-alles-beter"-gehalte hebben. Zomaar een aantal willekeurige voorbeelden:
- Mensen met een lease-auto zijn geen "echte" Alfa-liefhebbers;
- Een auto met voorwielaandrijving is geen "echte" Alfa;
- Een "echte" Alfa rijdt niet op diesel.
Ik ga niemand het recht op zijn mening ontzeggen, maar wil mensen met zulke ideeen toch eens heel voorzichtig vragen, om eens bij zichzelf ten rade te gaan. Misschien ben je een beetje in het verleden blijven hangen. De wereld draait door, dingen ontwikkelen zich en veranderen. Ook aan Alfa Romeo gaat dat niet voorbij. Als die veranderingen niet altijd de richting op gaan die jij zou willen, prima, dat kan. Ieder zijn mening. Maar ga dingen niet indelen op basis van subjectieve waarde-oordelen als "echt" en "niet-echt". Want daarmee degradeer je eigenlijk de mening van iedereen die in jouw beleving tot het "niet echte" behoort, al bij voorbaat tot minderwaardig. Misschien onbedoeld, maar wel onterecht en heeeeeeel vervelend en irritant.
Eric
Da's duidelijk Eric. Wel goed lezen ! Er staat namelijk niet dat ik voor anderen bepaal wat ik anderen voorschrijf. Ik meet naar mijn maatstaf, en dan vallen de huidige Opel/Fiat/Alfa's niet in de categorie echte Alfa's (net zo min als diesels). Als voor iemand anders deze auto's wel echte Alfa's zijn is dat hun goed recht (lease rijder of niet). Of een nieuwerwetse 'Alfa' wel of niet goed is (naar mijn maatstaven) besluit ik pas nadat ik ermee gereden heb, zodat ik weet waar ik het over heb. Ik heb met alle 'Alfa's' gereden die op de prijslijst staan op dit moment (en hebben gestaan de afgelopen 18 jaar).... (behalve de 8C en de RZ helaas...Ik ben vrij nieuw op dit forum. Maar dit is toch hopelijk niet weer zo'n forum waar mensen voor anderen menen te moeten bepalen wat "echt" is en wat niet?...Ik ben ook een echte liefhebber, maar dan wel van echte Alfa's.
Voor mij is een Opel ook niet meer een Opel sinds er Fiat-motoren in zitten
Als we het dan toch over "echte" Alfa's hebben dan valt de 8C ook af, want dat is gewoon een MaseratiEn een maserati is weer een Ferrari.
Ofwel: De mening van zo'n nieuweling als ik, kan toch nooit zoveel waard zijn als die van een oude rot als jij? Dit is nou precies wat ik bedoelde met het degraderen van andere meningen door het maken van een indeling tussen "echt" en "niet echt". Waarbij "nieuweling" dus gelijk staat aan "niet-echt".Da's duidelijk Eric....Ik ben vrij nieuw op dit forum. Maar dit is toch hopelijk niet weer zo'n forum waar mensen voor anderen menen te moeten bepalen wat "echt" is en wat niet?...Ik ben ook een echte liefhebber, maar dan wel van echte Alfa's.
Natuurlikj joh, ook qua lezen heb jij het bij het "(r)echte" eind en ik het "niet-(r)echte".Wel goed lezen !
Wat denk je ervan om vanaf nu te spreken over Alfa's die jou wel aanspreken en Alfa's die jou niet aanspreken, in plaats van "echte" en "niet echte"?Er staat namelijk niet dat ik voor anderen bepaal wat ik anderen voorschrijf. Ik meet naar mijn maatstaf, en dan vallen de huidige Opel/Fiat/Alfa's niet in de categorie echte Alfa's (net zo min als diesels). Als voor iemand anders deze auto's wel echte Alfa's zijn is dat hun goed recht (lease rijder of niet). Of een nieuwerwetse 'Alfa' wel of niet goed is (naar mijn maatstaven) besluit ik pas nadat ik ermee gereden heb, zodat ik weet waar ik het over heb. Ik heb met alle 'Alfa's' gereden die op de prijslijst staan op dit moment (en hebben gestaan de afgelopen 18 jaar).... (behalve de 8C en de RZ helaas)
Bedankt voor deze terechtwijzing. Het zet de kern van mijn vorige post in een heel ander daglicht....PS: een waarde oordeel is altijd subjectief
Nee, je leest alweer niet goed, of je trekt de verkeerde conclusie. Bij jouw naam staan 10 postings en de vermelding newbie.Ofwel: De mening van zo'n nieuweling als ik, kan toch nooit zoveel waard zijn als die van een oude rot als jij? ...Da's duidelijk Eric....Ik ben vrij nieuw op dit forum. Maar dit is toch hopelijk niet weer zo'n forum waar mensen voor anderen menen te moeten bepalen wat "echt" is en wat niet?...
Alle???Ik heb met alle 'Alfa's' gereden die op de prijslijst staan op dit moment (en hebben gestaan de afgelopen 18 jaar)....