Dat ben ik met je eens. Alleen gaat het dan om de historische waarde en dat is weer een andere discussie.
Maar dat is weer een kwestie van "proportie" dan...
Tuurlijk is Tazio zijn zitje historisch meer waard... maar "in proportie" vind ik persoonlijk dat ook gelden voor het interieur van bv die groene Giulia...
Voorbeeldje: Ik heb een BLOEDhekel aan radio's in klassiekers... Niet dat ik niet van muziek hou... maar ik vind ze meestal domweg misstaan... die groene Giulia heeft het originele Autovox AM mono radiootje erin zitten dat in 1968 bij aflevering voor de eerste eigenaar gemonteerd is... dan is het opeens weer leuk in mijn ogen... bv arrow classic rock op... en je kunt bijna voelen hoe de eerste eigenaar er 40 jaar geleden trots als een pauw bij de dealer mee wegreed... ook een muziekje op en een net zo'n grote grijns op zijn smoeltje als ik...
Dat zou ik dus NIET hebben als ik 40 jaar na dato een gat in het dashboard ga zagen en er een (tijdsorigineel) radiootje inbouw...
Kwestie van emotie denk ik en emoties... tsja... ik ga niet eens PROBEREN die van mij te verklaren
Is misschien een extreem voorbeeld met het radiootje... maar extremen maken zaken vaak erg duidelijk...

Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...