Aernoudt
Guru
Guru
Contacteer: Website

RE: Nurburgringrijden voor omgebouwde auto's voorgoed voorbi

ma nov 19, 2007 12:00

@Erwin: dat klopt: een goed geprepareerde auto is veeeeeel veiliger. Er zit hier een hoop politiek achter da's wel duidelijk. Ook de statement dat 'veel landen de TuV als voorbeeld beschouwen' letterlijke uitspraak vind ik zum kotzen Afbeelding
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

ErwinV6

ma nov 19, 2007 12:05

Zou ik wel eens willen weten maar denk dat de gemiddelde rijder op een dag snel 5 (sommigen natuurlijk 15) rondjes maakt is dat zon 100 euro per dag x het aantal rijders, hoeveel zullen er op een dag zijn? 250?
Dan is dat 25000 euro(dan ben ik denk ik heel voorzichtig) per dag.
Bovendien komt dit bij de verhuurde dagen op, want die zijn er nu ook al!
Ze krijgen het aantal dagen wat er nu touristenfahrten zijn toch nooit allemaal aan bedrijven verhuurd?
Tuurlijk zijn er dagen dat er minder toeristen zijn, maar ook zijn er dagen waarop er denk ik wel 50000 binnenkomt :roll: u
En wat denk je hoeveel mensen er in de streek leven van de toeristen, denk alleen maar aan de vele Zimmers frei!
Die kunnen een krantenwijk gaan nemen :lol:
Ach ja of het nu is of over 2 jaar, het is gewoon een aflopende zaak daar kun je op wachten :wink:

Hessel
Full Member
Full Member

ma nov 19, 2007 12:33

Ik dus GVD mijn wagen er helemaal klaar voor maken, nieuwe blok, nieuwe schokdempers, rolkooi etc., met het oog op trackdays in 2008, speciaal de Nürburgring....is de auto bijna klaar, krijgen we weer zoiets.

ik ben hier dus ook goed ziek van!!!!!!!! Betuttelende ...-overheden, gadverdamme!!!

Alfa33
Advanced Member
Advanced Member

ma nov 19, 2007 12:35

Ja natuurlijk is een goed geprepareerde auto veeeel veiliger als een standaard auto....Maarja dan wel alleen veiliger als je met je geprepareerde auto net zo snel gaat als een standaard versie :wink:
Uiteindelijk zal je toch op de grens gaan rijden van wat de auto nog kan. De grens van een geprepareerde auto ligt alleen wat verder weg, dus zal je harder gaan rijden om alsnog op de grens te komen.

Dit snappen jullie zelf toch ook wel?
Nu: 156 2.5 v6
Gehad:
164 Super 2.0 TS, Alfa 33 1.7 16v, Alfa 145 TD, Alfa 33 1.7 i.e.

Maurizio
Guru
Guru

ma nov 19, 2007 12:58

Uiteindelijk zal je toch op de grens gaan rijden van wat de auto nog kan. De grens van een geprepareerde auto ligt alleen wat verder weg, dus zal je harder gaan rijden om alsnog op de grens te komen. Dit snappen jullie zelf toch ook wel?
Alleen de grens opzoeken doe je niet op de ring.
Iedereen die met zijn verstand nog een beetje aanwezig, dus zonder waas voor de ogen, rondrijdt heeft een serieuze marge.
Er is domweg te weinig (lees: geen) plek voor fouten als je op de grens zit op de ring.
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75 24v, 75TS & M336 Ringtool, AR105 Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

Aernoudt
Guru
Guru

Re: RE: Nurburgringrijden voor omgebouwde auto's voorgoed vo

ma nov 19, 2007 13:25

...
Alleen de grens opzoeken doe je niet op de ring.
Iedereen die met zijn verstand nog een beetje aanwezig, dus zonder waas voor de ogen, rondrijdt heeft een serieuze marge.
Er is domweg te weinig (lees: geen) plek voor fouten als je op de grens zit op de ring.
Precies; als je dat wel doet op de Ring dan mis je echt een paar grijze cellen...

Zelfs als je over de 'grens' gaat is een auto met 6-punts gordel + rolkooi etc is dat nog steeds een stuk veiliger. Inderdaad: meer circuitdagen ipv Ring rijden (+ driftdagen en wat tripjes Ardennen, Vogezen, Eifel, Sauerland etc :) ). Voormijn nieuwe Japanner zijn veel spullen met TuV te koop, maar nog steeds problemen op het gebied van: rolkooi + stoelbevestiging + sportstuur + afneembare naaf :(
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

Andretti Molletti

ma nov 19, 2007 13:46

Iemand al overdacht wat dit betekend voor Ron Simoms en zijn bedrijf...?? :?

En zo zijn er vast nog meer?

Maurizio
Guru
Guru

ma nov 19, 2007 13:55

Heb nog geen reactie van hem. Als het hard gespeeld wordt zie ik het ook somber voor hem in..........
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75 24v, 75TS & M336 Ringtool, AR105 Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma nov 19, 2007 14:02

Heb hem nog niet gesproken maar verwacht dat wel snel te doen. Blij kan hij er niet mee zijn, dunkt me...
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Petje 75
Advanced Member
Advanced Member

ma nov 19, 2007 15:03

Ron is al 2 jaar bezig om e.e.a. met de Tuv te regelen en heeft zelfs al diverse 75 en onderdelen goedgekeurd gekregen, dit kost echter serieus pegels en voor ons ieder afzonderlijk is dit ondoenlijk.
Ik heb hem vanmorgen gesproken en blij, nou nee niet echt..............

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma nov 19, 2007 15:07

Ik heb bij mijn vorige werkgever een paar keer een TÜV-Gutachten begeleid. Báh! Kost geld, en een moeite... =;
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

ma nov 19, 2007 17:51

Ik ga hier afgeschoten worden :shock: :wink:
maar ga de vraag toch stellen (als Ring-leek)

Zou het kunnen dat de snelheidsverschillen tussen de "gewone" en de "omgebouwde" wagens te groot geworden zijn, en dat men daarom één groep wil uitsluiten ?
Als het dan toch openbare weg is kunnen ze al moeilijk de "omgebouwden" toelaten en de standaard wagens weigeren.

Trouwens Europese eenheid bestaat niet ;-) Wat in Nederland streetlegal is, is vaak in ons domme Belgenlandje radicaal verboden :-(
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

ARGTV3V6TB
Guru
Guru
Contacteer: Yahoo! Messenger

ma nov 19, 2007 18:18

Ja,

ik ben er een paar dagen al goed ziek van.
Wilde langzaam na een jaartje afwezigheid weer eens aan mijn ring ts beginnen als voorbereiding op het komende seizoen.
Nu is mijn ring ts niet zo heel erg spannend, maar wat voor een leek al zichtbaar is: kuipstoeltjes, leeggeplukte auto, home-made coil-overs en stabi's ga je dus nooit als tuv legaal verkocht krijgen.......
SI is misschien een alternatief.
Echter niks gaat tippen aan die unieke historische uitdagende baan waar ik al jaren op zoek ben naar de ideale lijn. Een dergelijke "seat-time" die je daar krijgt voor je jaarkaart krijg je nergens. En de charme is voor mij ook wel een beetje dat ik zelf kan bepalen wanneer ik rij en met wie ik oprij etc!

En de gein is weer mensen met een bak geld gaan het toch weer voor mekaar krijgen om alles tuv gekeurd te krijgen.
Het lijkt erop dat het een volledig duits feestje gaat worden op de ring.

Ik begin maar te sparen voor een elise of excige en hopen dat in 2027 de ring nog toegankelijk is voor een oude aftands lotus :cry:
ik zal je het nog sterker vertellen...

als je als race team op kom dragen met je racer (totaal niet TUF gekerd dus) en je wil ff een rondje doen dan mag dat gewoon...

dus het is gewoon klopperij en ik denk dat het gewoon een nieuwere versie van de oude geldende regels waar nooit naar werd gekeken. plus dat ik denk dat dit het circuit een hoop geld gaat kosten dus doen ze echt niet zo moeilijk... denk ik.
Afbeelding
De flaterfoon, net als een alfa klinkt heel bruut :D (speciaal voor dink ;-) )

147gta
Member
Member

ma nov 19, 2007 18:23

Ik ga hier afgeschoten worden :shock: :wink:
maar ga de vraag toch stellen (als Ring-leek)

Zou het kunnen dat de snelheidsverschillen tussen de "gewone" en de "omgebouwde" wagens te groot geworden zijn, en dat men daarom één groep wil uitsluiten ?
Als het dan toch openbare weg is kunnen ze al moeilijk de "omgebouwden" toelaten en de standaard wagens weigeren.
Schieten doe ik niet hoor. :wink:

Wat denk je dat het snelheidsverschil is tussen een TUV gekeurde standaard Polo SDI en een TUV gekeurde (platte kever) GT2RS of een TUV gekeurde beeemwee M3CSL?
Ik denk vele malen groter dan tussen een niet TUV gekeurde ringtool en de betreffende GT2RS.

Snelheidsverschil wordt juist alleen maar groter denk ik. Mensen met poen kunnen een streetlegal racer kopen met TUV.
Simpele zielen als ons komen met een TUV gekeurde 75 op straatonderstel en standaardremmen. :cry:
Robert
- 147 GTA
- 156 3.0 V6 Q2 Movit Intrax Madeno "Goos van Pelt"

147gta
Member
Member

ma nov 19, 2007 18:26

als je als race team op kom dragen met je racer (totaal niet TUF gekerd dus) en je wil ff een rondje doen dan mag dat gewoon...
Die snap ik niet?

Kan me een bepaald nederlands BMW team herinneren die probeerde tijdens TF te gaan rijden met een aantal van hun auto's.
Die werden deze zomer toch vriendelijk verzocht die auto's zonder kenteken weer op de trailer te laden en elders uit te laten.
Robert
- 147 GTA
- 156 3.0 V6 Q2 Movit Intrax Madeno "Goos van Pelt"

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”