Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Mini-Minichamps

di okt 06, 2009 19:14

Op Aessemodels.it spreekt men ook over een Romeo 2 maar dan zie ik wel weer op deze foto "Romeo Furgone" staan op het doosje:

Afbeelding

Ik denk toch dat het inderdaad om een Romeo 2 gaat

Afbeelding
hier lijkt toch wel degelijk een 2 achter Romeo te staan op de neus.
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Mini-Minichamps

di okt 06, 2009 22:33

Nieuwtje van Arena Modelli:

Afbeelding
Are Tk37 – Alfa Romeo Giulia TI – Riproduzione della vettura di Esposito e Piazza al Safari del 1969 dove giunsero 10^ assoluti.

Afbeelding
Are Tk 38 – Alfa Romeo Giulia TI – Ancora Esposito, in coppia con Earnshow, al Safari del 1971 con questa Giulia. Si ritirarono.

Afbeelding
Are Tk 39 – Alfa Romeo Giulia GT – Riproduzione della vettura di Simonian e Doughty al safari del 1973. Si ritirarono.

3 transkits om 105jes om te bouwen tot rally bolides.
twee voor de minichamps Giulia (1:43) en een voor de autoart 1750 GTV (1:43).

http://www.arenamodelli.com/

deze kitjes zijn te vinden op ebay en kosten 22 euro per stuk. Het model moet je dan zelf nog kopen :wink:

edit:

Afbeelding
dit is de 1750 GTV van Simonian en Doughty in het echt.
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Mini-Minichamps

di okt 06, 2009 23:01

Ex-RM collectie - deel 3

Deel 1 (A) vind je hier
Deel 2 (B-C) vind je hier
Deel 3 (D-F)
Deel 4 (FDS) vind je hier
Deel 5 (G-L) vind je hier
Deel 6 (M-O) vind je hier
Deel 7 (P-Q) vind je hier
Deel 8 (R-S) vind je hier
Deel 9 (T-V) vind je hier
Deel 10 (W-Z) vind je hier


Afbeelding
Dinky Toys: 1900 Sprint Coupe
Er zaten ook diecasts in de collectie. Ook meestal bijzondere of zeldzame modellen. Hier de eerste.


Afbeelding
DSA Automodelli: 6C 2500 Corsa
Met name de wat ongelukkige grille geeft de indruk dat dit ook oude handbouw is, maar deze verder fraaie 6C 2500 Corsa is pas van 1996. Het merk DSA zei me destijds niets en sindsdien ben ik het ook niet veel meer tegengekomen. Dit is dan ook de enige Alfa die ze hebben gemaakt. In verschillende kleurstellingen cq met verschillende racenummers, dat dan wel.


Afbeelding
Eco Design: 8C 2300 Monza
Een oud en bijzonder handbouwmodel. Niet alleen is Eco Design een naam uit de grijze oudheid (in handbouwtermen), maar ook is de Monza relatief weinig in 1/43 uitgebracht. Ik heb nooit begrepen waarom, het was toch een succesvolle racer. Wat er is uitgegeven is altijd handbouw en met uitzondering van de peperdure maar zwaar gedetailleerde Top Queens, van lang geleden en moeilijk tot zeer moeilijk te pakken te krijgen.


Afbeelding
Edil Toys: Giulia Sprint GT
Het eerste model van Edil Toys en een behoorlijk gewild verzamelaarsobject. Af en toe kom je ze wel tegen, maar ze zijn nooit goedkoop.


Afbeelding
Edit Toys: Giulia TI Polizia


Afbeelding
FB Model: Tipo 412 MMS Stradale
De kits van FB Model zijn een verhaal apart. Vaak hebben ze een overvloed aan (met name foto ets) detaillering, maar de rest van de kit is meestal nogal grof. Dit laatste geldt nog dubbel voor de heel vroege kits, zoals deze Tipo 412 van Vignale. Om er een mooi model van te maken moet je als bouwer al je capaciteiten inzetten, maar dan heb je daarna ook een vaak bijzonder en erg mooi model. Deze Vignale is later (her?)uitgegeven door Top Model. Best een aardig model, maar hij haalt het toch niet bij een goed gebouwde FB.


Afbeelding
FB Model: 6C 3000 CM Zagato Spider


Afbeelding
FB Model: Disco Volante Spider Fianchi Stretti
Het unieke model van de Disco Volante Spider was bedoeld om optimaal gebruik te maken van de aerodynamica, maar de rijders klaagden dat ze door de overhang niet goed konden inschatten waar de wielen zich precies bevonden en daardoor niet optimaal de bochten door konden. Uiteindelijk is daarom deze veel conventioneler ogende versie nog gemaakt, waarbij de overhang is verwijderd. FB Model is een van de zeer weinigen die deze versie van de Disco Volante ooit op schaal heeft uitgebracht. Helaas is dit model inmiddels zo goed als onvindbaar.


(FDS komt in het volgende deel)


Afbeelding
Florence Models (basis Off'43): Romeo 2 'Croce Rossa It.'


Afbeelding
Franco: March Alfa 711 STP


Afbeelding
Future Models: 6C 2300 Pescara Castagna
Dit was een redelijk zeldzaam en bijzonder model (wie verwacht nou op het eerste gezicht dat het om een Alfa gaat), totdat hij werd heruitgegeven in een budget-handbouwreeks, ik ben even kwijt welke. Erg jammer voor degene die de Future al hadden staan.


Afbeelding
Afbeelding
Future Models: 6C 3000 CM Spider
Nog een bijzondere van Future, de 6C 3000 CM Spider met motordetail.


Volgende keer verder met FDS
Laatst gewijzigd door Alfavaganza op ma okt 19, 2009 02:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Mini-Minichamps

di okt 06, 2009 23:04

Nieuwtje van Arena Modelli
Dat ziet er wel heftig uit zeg, daar heb je bijzondere modellen aan als je ze gebouwd hebt. Hmm... *verleiding*
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Mini-Minichamps

di okt 06, 2009 23:08

Nieuwtje van Arena Modelli
Dat ziet er wel heftig uit zeg, daar heb je bijzondere modellen aan als je ze gebouwd hebt. Hmm... *verleiding*
Ik vind het ook zeer verleidelijk.
ik was stiekem al even op zoek naar een RHD 1750 GTV van autoart maar vind alleen LHD? is RHD wel geleverd in 1:43??

oh en geweldige modellen weer Michiel!, vooral de Edils heb ik een enorme zwak voor 8)
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Mini-Minichamps

wo okt 07, 2009 00:24

ik was stiekem al even op zoek naar een RHD 1750 GTV van autoart maar vind alleen LHD? is RHD wel geleverd in 1:43??
Ik durf het eigenlijk niet te zeggen. Het staat me bij dat ik de indicaties LHD en RHD alleen maar bij de 1:18 modellen heb zien staan, maar helemaal zeker weet ik dat niet meer. Maar ach, anders komt er toch gewoon nog een klein stukje verbouwing bij :wink:
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Mini-Minichamps

wo okt 07, 2009 00:26

ik was stiekem al even op zoek naar een RHD 1750 GTV van autoart maar vind alleen LHD? is RHD wel geleverd in 1:43??
Ik durf het eigenlijk niet te zeggen. Het staat me bij dat ik de indicaties LHD en RHD alleen maar bij de 1:18 modellen heb zien staan, maar helemaal zeker weet ik dat niet meer. Maar ach, anders komt er toch gewoon nog een klein stukje verbouwing bij :wink:
Dan hebben ze dat voor de voorbeeldmodellen waarschijnlijk ook gedaan.
Weet ik nu ook wel zeker want de Minichamps Giulia is sowieso niet met RHD geleverd.

Nog een nieuwtje van Arena Modelli is deze rally Alfasud:

Afbeelding

dit betreft een handgebouwde kit en kost wel even een beetje meer..(215 euro)

Klik hier
en de echte auto:
Afbeelding
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Gebruikersavatar
alfasudjoe
Member
Member
Berichten: 219
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 14:20
Locatie: UK

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Mini-Minichamps

wo okt 07, 2009 11:20

ik was stiekem al even op zoek naar een RHD 1750 GTV van autoart maar vind alleen LHD? is RHD wel geleverd in 1:43??
Ik durf het eigenlijk niet te zeggen. Het staat me bij dat ik de indicaties LHD en RHD alleen maar bij de 1:18 modellen heb zien staan, maar helemaal zeker weet ik dat niet meer. Maar ach, anders komt er toch gewoon nog een klein stukje verbouwing bij :wink:
Dan hebben ze dat voor de voorbeeldmodellen waarschijnlijk ook gedaan.
Weet ik nu ook wel zeker want de Minichamps Giulia is sowieso niet met RHD geleverd.

Nog een nieuwtje van Arena Modelli is deze rally Alfasud:

Afbeelding

dit betreft een handgebouwde kit en kost wel even een beetje meer..(215 euro)

Klik hier
en de echte auto:
Afbeelding
Hi Marco,

I love this model of Alfa Romeo alfa sud is this yours or just been released ? also is it in kit and built form ?

Also I have photo below of what i thought was going to be a M4 release but sadly never was i think its made by Hachette, can you or anyoine else on this great forum tell me where i might find them as i would like more than one as i have some rally decals to attach but this is race version is`nt it ??

Afbeelding

Salve
alfasudjoe

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Mini-Minichamps

wo okt 07, 2009 11:37

Ciao Joe

The Rally Alfasud i posted is a handbuilt kit by Arena Modelli (see the post about the giulia's for a website link).
I spotted it on Ebay but it is very expensive (215 euro's). It is based on the french rally car shown above, driven by Vincent/Calver in the rally of Monte Carlo in 1980.
De red Alfasud you posted seems to be a variation on the Fabbri Alfasud Trofeo racers from the Alfa Romeo Sport Collection.
I have spotted these on ebay some time ago with a chinese seller but never saw them again. I sadly do not know where you can purchase this model.
And yes it is a circuit version, not a rallycar :wink:
Laatst gewijzigd door MarcoAzzurro op wo okt 07, 2009 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Mini-Minichamps

wo okt 07, 2009 12:10

I'm beginning to think that maybe these red and black racesuds have simply been taken away in the factory before they were finished, as rejects or otherwise... if it was a future release I think we should have heared of it by now (although one can never be sure of course).
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
alfasudjoe
Member
Member
Berichten: 219
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 14:20
Locatie: UK

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Mini-Minichamps

wo okt 07, 2009 14:35

Ciao Joe

The Rally Alfasud i posted is a handbuilt kit by Arena Modelli (see the post about the giulia's for a website link).
I spotted it on Ebay but it is very expensive (215 euro's). It is based on the french rally car shown above, driven by Vincent/Calver in the rally of Monte Carlo in 1980.
De red Alfasud you posted seems to be a variation on the Fabbri Alfasud Trofeo racers from the Alfa Romeo Sport Collection.
I have spotted these on ebay some time ago with a chinese seller but never saw them again. I sadly do not know where you can purchase this model.
And yes it is a circuit version, not a rallycar :wink:
Hi MarcoAzzurro,

Good to hear from you again, i too think although the alfa sud model rally version from Arena is stunning but very expensive. Itoo saw the the chinesse seller in question but as you never saw them again, i was told that they were magazine ones through french company Hachette but i looked at there alfa sud and it was an old solido cast, very strange.

Thanks for your advice anyway it is always welcome. If you look back in this Miniaturen section i posted quirying about HPI alfa 155`s @ spanish version i am trying to make if you know anything then please post here.

Tanti Saluti
alfasudjoe

Hi Alfavaganza,

Thanks for your speedy reply, I too thought it may of been a future replease but sadly as you said we would of heard of it by now, but never say never ??????

:lol: :lol: :lol: :lol:
Saluti
alfasudjoe

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Mini-Minichamps

wo okt 07, 2009 18:21

Ex-RM collectie - deel 4

Deel 1 (A) vind je hier
Deel 2 (B-C) vind je hier
Deel 3 (D-F) vind je hier
Deel 4 (FDS)
Deel 5 (G-L) vind je hier
Deel 6 (M-O) vind je hier
Deel 7 (P-Q) vind je hier
Deel 8 (R-S) vind je hier
Deel 9 (T-V) vind je hier
Deel 10 (W-Z) vind je hier



Vanwege het aantal modellen van FDS, nu een apart deel voor deze modellen.


Afbeelding
FDS: Bimotore
Voor wie het verhaal niet kent: In de tweede helft van de jaren 30 subsidieerde Hitler de Duitse raceteams zwaar. Ook via de racerij moest de Duitse overmacht aan de wereld worden getoond. Alfa Romeo, nog zeer succesvol in de eerste helft van de jaren 30, moest het zonder zware subsidies stellen en had grote problemen om de Duitse overmacht het hoofd te bieden. In een uiterste poging om toch aan de snelheid van de Duitse racemonsters te kunnen tippen, bouwde de Scuderia Ferrari een auto met twee 2.9 motoren, eentje voorin en eentje achterin. En snel was hij, hij had een top van zo'n 330 km/uur. Helaas was hij ook erg dorstig en hadden de banden het bijzonder zwaar met het geweld van beide motoren. Hierdoor moesten er dusdanig veel pitstops gemaakt worden, dat ze het nog steeds niet van de Mercedessen en Auto Unions konden winnen.
De Bimotore is door diverse fabrikanten in 1/43 op de markt gezet, met als hoogtepunten volledig gedetailleerde modellen (binnen en buitenkant!) van zowel FB Model als van Top Queens. Vooral van Top Model zijn Bimotores met een beetje zoeken nog redelijk goed te vinden. Ik heb me trouwens laten vertellen dat deze Bimotores van Top Model gebaseerd zijn op die van FDS.


Afbeelding
FDS: Bimotore
Dezelfde Bimotore van FDS, maar nu een latere uitvoering met foto ets wielen en ruitje. Tevens geschilderd in een lichtere tint rood. De juiste tint rood is vaak een onderwerp van discussie. Wat vooral in het oog moet worden gehouden is dat men in die tijd natuurlijk nog niet met exacte kleurrecepten werkte, waardoor de tint rood in het ene geval gewoon anders kon zijn dan in het andere geval. Persoonlijk denk ik trouwens dat wat deze Bimotores betreft de waarheid ergens in het midden moet hebben gelegen.


Afbeelding
FDS: 159 Alfetta
Ook van de 159 Alfetta zijn talloze modellen op de markt verschenen. Deze vroege van FDS is naar mijn gevoel in verhouding wat te smal en lijkt een iets te bescheiden grill te hebben. Het figuurtje van Fangio, die op de foto ernaast staat, hoorde niet bij het model. De zwarte grille doet wat merkwaardig aan, volgens mij waren die altijd metaalkleurig.


Afbeelding
FDS: 12C/36 Coppa Vanderbilt
De 12C/36 is in uiterlijk bijna gelijk aan de 8C/35. Het grootste verschil is dat de 8C/35 een enkele uitlaat had, die rechts langs de zijkant liep en er bij de 12C/36 aan beide zijkanten onderlangs een uitlaat liep. Beide modellen zijn erg weinig in 1/43 gemaakt. De meest recente zijn de 8C/35 van ABC Brianza en de 12C/36 van Jerome Mardon.


Afbeelding
FDS: 33/3 TT Le Mans 1972
Voor zover ik weet alleen uitgebracht als handbouw (o.a. BBR, FDS, Provence Moulage), nu nog te krijgen bij Ciemme. Maakte tot mijn verbazing in deze vorm geen deel uit van de Fabbri reeks.


Afbeelding
FDS: Brabham Alfa BT46B "Fan Car"
De beroemde "fan car", waarbij een grote ventilator achterop de lucht onder de wagen vandaan zoog, om hem zo beter aan het asfalt te laten plakken. Heeft één race gereden en die ook meteen gewonnen. Daarna werd deze constructie prompt verboden.


Afbeelding
FDS: 178 nr. 35 Giacomelli
De meeste Alfa Romeo F1-wagens van de jaren 70 en 80 zijn relatief moeilijk te krijgen in 1/43. Niet vreemd, aangezien ze helaas niet bijzonder goed presteerden. Wat er op plaatsen als eBay wordt aangeboden gaat, voor zover ze niet meer nieuw verkrijgbaar zijn, zeer zelden voor kleine bedragen weg. Het assortiment van FDS beperkte zich tot de hier getoonde modellen.


Afbeelding
FDS: 179 nr. 22 Depailler


Afbeelding
FDS: 179C nr. 23 Giacomelli


Afbeelding
FDS: 183T nr. 22 De Cesaris


Afbeelding
FDS: 184T nr. 22 Patrese


Afbeelding
FDS: 33SC12 Corta
In tegenstelling tot de 33 TT 12 uit 1974/75, is deze 33 SC 12 door weinig fabrikanten in uitgebracht. Aangezien bij deze weinige fabrikanten wel Brumm en Fabbri zitten, is hij toch redelijk makkelijk te vinden. Handbouw is er alleen van FDS en van Meri Kits.


Volgende keer verder met de G.
Laatst gewijzigd door Alfavaganza op ma okt 19, 2009 02:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Mini-Minichamps

wo okt 07, 2009 22:46

Zojuist "gewonnen" op Ebay:

Afbeelding

Provence Moulage Giulia Promiscua :D Ik ben blij :D
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Mini-Minichamps

wo okt 07, 2009 23:24

Zo, die is er voor weinig uitgegaan! Gefeliciteerd hoor, mooie aanwinst!
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Mini-Minichamps

wo okt 07, 2009 23:27

Ja nogal :shock: ik schrok er van en kan t eigenlijk nog steeds niet geloven.
Het is mn eerste kitje dus er gaat weer een nieuwe wereld voor me open 8)
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”