JTS vind ik niet wat. 2.0 in 156 is hierboven al beschreven. 1.8 JTS in 159 is een Opel, en die is op zich wel goed. 2.2 is gevaarlijk (ketting/olieverbruik/hogedrukbrandstofsysteem).
1.8 is geen JTS, dat is een MPi van Fiat. Ding is echt underpowered, maar wel super betrouwbaar. Vriend van me heeft dat blok in z'n 159, in combinatie met een 5-bak niet echt een auto waar je mee moet proberen in te halen.
De JTS'en in de 159/Brera zijn de 1.9, 2.2 en 3.2. De 1.9 is randje, de 2.2 is prima qua snelheid. De 3.2 is gewoon té zwaar om leuk een bocht mee te nemen.
De T-jet is zoals al hierboven gezegd echt super betrouwbaar. Ik heb 2.5 jaar rondgereden met een gechipte 1.4 T-jet in mijn vorige Abarth. Geen druppel olie verbruik en ook in de Abarth-community hoor je echt nauwelijks problemen. Ze zijn super betrouwbaar, ook als er sportief mee gereden wordt. 260pk is geen enkel probleem voor het standaard binnenwerk. Dus een Mito/Punto met 120pk is easypeasy.