Idd op straat is standaard prima. En daar leeft deze auto ook 99% van de tijd.
Maar dan moet alles in orde zijn, en ik ben helemaal klaar met de achterremmen. Al te vaak slecht gereviseerde klauwen gehad en ontluchten, blokken en schijven wisselen is een ramp.
Dus daar wil ik het naar buiten brengen (met de 276mm GT schijven en 166 achter klauwen)
Maar hoe ik de achterremmen wil, moet ik voor ook iets doen om een beetje balans te houden. En het is logischer om eerst voor te doen, dan achter. Dan kun je er nog mee rijden tussendoor.
Dus aan de voorkant:
Zoals ik het nu bedacht heb, zijn dit voorremklauwen van een Porsche 944. die zijn namelijk aluminium, lekker licht. En compact. Dit past ruim in een 16" velg, en misschien ook enkele 15". Achteraf had ik andere klauwen gekozen, want zelf reviseren is duur en veel gedoe.
De schijven komen aan de normale kant van de naaf, en zijn 305mm brembo schijven voor een Mercedes met AMG pakket met een stalen (!) hat, die is maar 2,5mm dik en een pak lichter dan een vergelijkbare compleet gietijzeren schijf. Omdat het naafgat niet overeenkomt met de naaf van een 75 en de schijf wel moet centreren, komt er een adapter spacer tussen, maar die hoeft niet zo dik te zijn. Dus mijn wiel komt maar minimaal naar buiten.
De veel gebruikte optie is om 305mm GTA te schijven te monteren, maar dan moet je t naafgat afdraaien met een schuinte er in en weet ik het niet allemaal. Bovendien is dat allemaal een stuk zwaarder dan origineel.
Zoals ik het nu heb, is het wel zwaarder maar niet eens zo heel veel. De schijf is echt licht voor zijn formaat, en de klauwen ook.
Enige modificatie aan de schijf is straks steek 5*98 bijboren.
Adapter voor de remklauwen is ook relatief makkelijk.
En men moet ook iets te klussen hebben he
houdt je van de straat