wo jan 30, 2019 13:34
Dat je verschil merkt tussen de cilinders kan ook te maken hebben met de afstelling per cilinder. Zelfde aantal slagen met de CO mengschroef levert vaak geen identiek resultaat op. Ik stel de CO altijd af per cilinder via een trucje. Dat levert een heel mooie motorloop op.
Andere mogelijke oorzaak is zoals jan suggereert getordeerde gasklepas, maar dat zal je wel gecheckt hebben.
Het klinkt als de problemen die ik had met de emissie carbs. In mijn geval waren het DHLA-G maar het gaat ook op bij DHLA-H.
Ik had ook de 75 inlaat nok overigens. Heb je wel de zelfde carb huizen gebruikt bij de uitwisseling met gelijke bezetting en progressieboringen?
Uiteindelijk opgelost door het eerste progressiegaatje op te boren naar 1.4mm (op advies van iemand die ik hoog heb zitten. Die had de maat zelf proefondervindelijk vastgesteld)
Joris
1750 Berlina 1971
Gehad: Alfetta 2000 Lusso 1983, Giulia 1300 Super + 1974, Giulietta TI+ 1962,
Berlina 1750+ 1969, Giulia 1.6+ Lusso 1977 en 146 1.6+ i.e. 1996