Ik mag natuurlijk niet vragen wat het grapje heeft gekost?
Dat weet ik zelf ook nog niet, maar het zal vast weer een duur grapje zijnZiet er heel netjes uit![]()
Ik mag natuurlijk niet vragen wat het grapje heeft gekost?
Een gedeelte is gespoten, het deel van het achterscherm onder de zwarte strip. Het was ook precies dit deel dat heel erg dof was, dus het was al een kleurverschil en nu weer.heb je ook gelijk de auto laten spuiten?
of heb je heel hard en lang geboend?
Typisch, dat was de eerste plek waar m'n 75 destijds, toen 5 jaar oud, het eerste roestplekje had. Volgens mij is die rubber strip de doosboener. Is vrij stug, er komt zand tussen de strip en het plaatwerk en uiteindelijk schuurt dat door de lak heen. Was de strip wat korter geweest, dan was er waarschijnlijk geen probleem.Daar waar het nodig was is er een nieuw stuk ingelast, en waar het niet nodig was is het gewoon kaal gemaakt.
De hoekjes onder de achterruit heb ik inmiddels ook meegenomen, en ook hier was rechts erger als links.
Psillen, ik denk dat t komt omdat ie daar anmekaar gehardsoldeerd zit oid.Typisch, dat was de eerste plek waar m'n 75 destijds, toen 5 jaar oud, het eerste roestplekje had. Volgens mij is die rubber strip de doosboener. Is vrij stug, er komt zand tussen de strip en het plaatwerk en uiteindelijk schuurt dat door de lak heen. Was de strip wat korter geweest, dan was er waarschijnlijk geen probleem.Daar waar het nodig was is er een nieuw stuk ingelast, en waar het niet nodig was is het gewoon kaal gemaakt.
De hoekjes onder de achterruit heb ik inmiddels ook meegenomen, en ook hier was rechts erger als links.
Potverdrie dan hebben diezelfde smurfen aan mijn 33 gezeten. Onder mijn achterlichten was het ook geroest dus heb ik dat afgelopen winter mooi gefixt en kwam toen ook dat koper/messing soldeer tegen. We dachten toen dat een B. de Haas ooit daar eens een schade hersteld had, maar dat is dus in de fabriek gedaan?Psillen, ik denk dat t komt omdat ie daar anmekaar gehardsoldeerd zit oid.
Het achterscherm en de rand onder het raam zitten op die plek met een soort koper (messing?)soldeer aan elkaar gesmurft. Onder de achterlichten is ook deze methode toegepast en wat doe de gemiddelde 75 daar? Juist, roesten..![]()
Grtz, fRank