Opkomst van 19 SI'ers, op zich niet verkeerd, maar ik had op meer gehoopt/verwacht. Een niet-doordeweekse, zonovergoten race-dag, die moet je niet laten schieten, ook al was er een sessie minder te rijden (1 x tijdtraining, 2 x race).
Met een gehandicapte Cassa di Pere (motor loopt niet goed door, sper had de sper-geest gegeven) naar de baan. Geen tijd, en ook geen zin gehad deze zaken op tijd te fixen. En er is nogal wat tijd en aandacht gegaan naar mijn eerste kleinkind, want mijn dochter heeft me sinds 27 augustus gepromoveerd op de maatschappelijke/sociale ladder (de opa-status !!
) met de geboorte van mijn werkelijk fenomenaal mooie kleindochter Mila ! Mijn race-makkers hadden daarop een ludieke aktie bedacht. De boefkes lezen hier uiteraard mee, ik neem aan dat er plaatjes van zijn geschoten !? Laat dan maar doorkomen hier !!
Anyway: andermaal is bewezen dat je met een gemotiveerde, maar met name ook ontspannen zit achter het stuur je eigen limieten bepaalt c.q. verbreekt. Ik kwam puur voor de lol, heb dit jaar in het kampioenschap weer eens niets te zoeken dus gewoon een lekkere pot sturen. Onder het motto van "ik ben er toch, gewoon maar lekker gassen" mijn een jaar of twee, drie gereden 2.04.055 record gebroken met een whopping 2.03.896 !
En dan met een motor die boven 6500 RPM in ademnood kwam en in een viertal bochten licht moeten liften omdat de sper echt uitgesperd was. Super voelde en lag ook super ! Helaas helaas helaas een volledige race in niemandsland.. Kon de eerste rondes de 155's van Serge en Sieger in het vizier houden, maar op een gegeven moment waren ze uit zicht. In ronde 8 de eerste koppelingsproblemen, wisselend pedaalgevoel en toenemende resonanties. De laatste twee ronden in 4 gereden om de Juul in ieder geval over de streep te krijgen. Gelukkig had ik wat voorsprong.
Nadat alles een beetje afgekoeld was de auto opgebokt, maar geen lekkage in de koppelingleiding, geen zichtbare scheuren in het bellhouse, geen losse bouten. Dus iets met de drukgroep en/of plaat. Auto nog even gestart, maar mega-vibes dus klaar. Betekende uiteraard een DNS voor race twee.
Heerlijke, gezellige dag gehad, en op het eind nog even gepaddockt naast Pieter in Hans de Graaf's nieuwe speeltje(Bimmer met 3 cylinder 1500 CC turboblokje en electro-tor erbij). Vanuit een race perenkist in zo'n high-tech straatmasjien.. Gaaf apparaat hoor ! Geprobeerd Hans over te halen weer met zijn Giulia (die staat te koop) mee te gaan doen. Zou geweldig zijn continu Hans, Cees en (doorsleutelen Slop !!!) Robert als competitie te hebben. Deze perenkisten zijn goed voor tijden tussen de 2.02-nogwat (heeft Hans ooit eens gereden op SuperSticky Michelins) en 2.05, en dat zou het race-feest toch wel enorm opleuken. Ton van Kuijk moet nog even wat seconden vinden (gaat zeker lukken, de auto kan het), en Barend niet teveel aandacht naar die race-sigaar van je aub, focus op de Juul !!
en Armando, waar blijf je met je racert man !! Mijn race-droom is toch wel een soort van Squadra Bianca revival, veld van 20 (meer mag ook) 105'jes. Simpel reglement: géén spoilers/skirts/diffusers, wel met 4 cylinder atmosferische motor, handgeschakelde 5-bak, de rest onder het motto van "do as you please".
Nou, begin volgende week de auto maar meteen op de brug en de gereedschapkist erbij. De herrie-dag op Zolder wil ik niet missen !