In een bepaalde functie moet je daar juist extra voorzichtig mee zijn! Het is al jaren geleden en wie het geweest is weet ik niet meer (herken het gezicht nog wel) maar doet er ook niet toe. Punt blijft als je als "rookie" liefhebber van toen voornamelijk jong Alfa praats raakt met 1 van de in mijn ogen "vertegenwoordigers van de grote club" en deze je dan vertellen dat huidige modellen niet echt door de beugel kunnen je toch wel even stom verbaast achter de oren zit te krabbelen. Ik was trouwens niet de enige die van deze sfeer een rare nasmaak kreeg, later kwam een alternatief in opstand in de vorm van een andere Alfa club waar veel jong Alfa rijders zich beter bij thuis voelden. In de afgelopen jaren is dit alles een beetje verwaterd maar nu Alfa met nieuwe modellen over de brug komt bespeur ik wederom veel negativiteit naar al dit nieuws!Goed idee, maar ik ga nog één ding over die zogenaamde standpunten zeggen:Kunnen we het weer over de Stelvio hebben?
Ik denk dat Savali33 met mij gesproken heeft. Ik ben op een enkele dag na altijd present geweest op de SCARB stand in Eelde.
Ik was lid van de EC, niet van het bestuur. Er zijn voor zover ik weet slechts twee bestuursleden op de beurs in Eelde geweest en van geen van kan ik me voorstellen dat ze dergelijke uitspraken doen. Hetzelfde geldt voor de EC-leden en Registerleiders die daar steeds hebben gestaan.
Wat ik zelf vaak zeg in gesprekken met leden/bezoekers op Eelde of andere evenementen is dat ik niets met moderne Alfa's heb. Omdat ik met geen enkele moderne auto iets heb.
En dat betekent niets meer of minder dat ik er me niet toe aangetrokken voel en dus niet dat ik een moderne Alfa niet 'echt', minderwaardig of wat dan ook vind.
Tegelijk: voor mij niks leukers dan een parkeerplaats met een mengelmoes van oud en modern. Dat is juist de charme van de hobby, contact en respect tussen mensen met elk hun eigen invulling van de hobby. Niet de lange tenen en de verongelijktheid vanuit een zelfgekozen underdogpositie *).
Want wat zou het; als een vrijwilliger in een persoonlijk gesprek zegt dat hij een bepaald type helemaal niks vindt, is dat dan meteen een officieel club-standpunt? Moeten vrijwilligers hun woorden steeds maar op een goudschaaltje wegen voordat ze zich ergens over uitspreken?
Lijkt mij van niet.
*) Om verwarring te voorkomen: dat bedoel ik in zijn algemeenheid, niet een specifieke persoon. Je hoort/leest in het nieuws steeds vaker dat mensen of groepen ergens door beledigd zijn, zich te kort gedaan voelen, etc. Get a life.
We vertegenwoordigen allemaal 1 merk waarom moet dit weer in 2 delen gesplitst worden, ik vind het allemaal maar sneu voor de mensen die daadwerkelijk een nieuw model bezitten maar vooral voor nieuwe gezichten!!