Volgens workshop manual die hier staat
http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php? ... or#p934770
die zegt eigenlijk dat er maar 2 standen zijn: stationair en vollast (dus gasklep helemaal open. De middelste pin op de sensor verbind met de buitenste afhankelijk van welke staat de gasklep is. Bij gasklep dicht moet er geen weerstand zijn tussen 2, en dan zo gauw ie open gaat moet de weerstand oneindig worden. Voor de andere pin geld dat de weerstand naar 0 gaat als de klep vol open is. Dat heb ik gemeten, klopt gewoon. Verder bleef de weerstand zoals het hoort er tussenin.
Ook alle connecties even los en vast gemaakt (van bobines, computer etc) en de relais bij het schutbord ook. en die zien er ook netjes uit allemaal.
Het rijd nu ietsjes beter, bokken is wel minder geworden. Dus schijnbaar zat er toch iets niet helemaal goed? Maar weg is het ook niet!
Wel viel me een paar dingen op
Deze losse stekkers zaten achter de motorruimte isolatie verstopt (in het midden tegen het schutbord, recht achter de motor)

En bij de computer zaten ook 2 losse stekkers die ik niet kan plaatsen (die met dop is voor t uitlezen volgens mij)

Die oranje stekker heeft volgens mij iets met de lambda sensor te maken?
Die andere heeft 4 aansluiting en daar staat op '12 amps'