Kreeg vandaag van de RDW een brief dat uit de database blijkt dat mijn alfa van 35 jaar oud niet gekeurd is. Ja dat klopt want hij staat gewoon in de garage op priveterrein en ik maak geen gebruik van de Alfa.
Krijg wel een boete van CjB omdat ie niet geschorst is. Op de achterkant staat een artikel van de wegenverkeerswet waarin vermeldt staat dat als een auto geschorst is en deze toch deelneemt aan het verkeer of op straat straat in overtreding is.
Mijn Alfa is niet geschorst en neemt geen deel aan het verkeer en staat niet op straat en staat gewoon te slapen in de garage op mijn prive terrein.
Zijn er alfarijders die ook hun Alfa in de garage hebben op een priveterrein en hun auto niet geschorst hebben maar toch een bekeuring gehad hebben ivm geen APK keuring.
Zo ja, hebben jullie een bezwaarschrift ingediend en reactie gekregen van de justitie dat hun bezwaar is gehonoreerd en de boete kwijtgescholden wordt? zo ja, wat was dan de inhoud van het bezwaarschrift want daar zou ik dan graag de inhoud willen weten zodat ik zelf ook een bezwaarschrift kan indienen. Het is toch van de zotte dat je je auto moet schorsen als ie thuis staat en je geen gebruik maakt van het verkeer laat staan dat ie op de weg staat.
Ik hoor graag van jullie wat jullie mening is?