di jul 22, 2014 22:39
In de vrije training werd al snel duidelijk, dat de banden die ik had meegenomen, geen snelle rondetijden zouden opleveren, ik had GEEN grip. Ook de 2 liter achteras bleek geen goede zet, want in de 5 versnelde de auto niet meer op de rechte stukken, die behoorlijk omhoog lopen. In de vrije training uiteindelijk een 3.25.6 gereden. Zelf getimed, want ik was een transponder vergeten te huren.
Nadat ik alsnog een transponder had gehuurd, kon ik om 14u aan de kwalificatie beginnen. Ik had de bandenspanning iets aangepast, waardoor ik iets beter gevoel met de auto had en ondanks een slippertje in Pouhon(wederom) een tijd van 3.20.6 op de klok gezet, 5 seconden sneller dus dan in de vrije training.
Zaterdag niet zo fris op, door de broeierige nacht. Wel vroeg, want we reden onze 1e race om 9.40u. Die race ging niet echt naar mijn zin, want een paar plekken verloren aan snellere deelnemers, die geen tijd gezet haden in de kwalificatie. Wel had ik een steeds beter gevoel met de auto op de baan en durfde ik steeds sneller door Eau Rouge. De auto gleed nog steeds alle kanten op, maar wel controleerbaar. Gefinshed als 38e van de 53 deelnemers, met een 3.21.1.
Toen het tijd was voor race2 begon de lucht wat dicht te trekken en de temperatuur iets te dalen, waar we allemaal blij mee waren, want racen bij 33 graden is wel érg warm. In race 2 veel lol gehad. Net voor de start in de busstopchicane ging het nog bijna fout, omdat sommigen meenden daar al te moeten inhalen, met aan alle kanten blokkerende wielen en uitstapjes in het gras als gevolg. Daarna eigenlijk de hele race in gevecht geweest met Arie Vreugdenhil in zijn vers opgebouwde 146 2.0TS we hebben elkaar meerdere malen ingehaald, waaronder 2 maal in Eau Rouge. In ronde 6 of 7 moest ik va mijn lijn af in Pouhon, omdat we op een ronde gezet werden, hierdoor spinde ik en toen was ik de aansluiting kwijt, dacht ik. Arie had echter zo veel lol in het gevecht, dat hij gewacht had en ik weer kon aanhaken. Helaas door nog een aantal snellere deelnemers niet meer een inhaalpoging kunnen inzetten, maar wat hadden we mooi geracet! Mijn snelste tijd ook weer scherper gezet naar 3.18.7. Dit had nog een mooi stuk sneller gekund bleek achteraf, als ik niet van mij gas gegaan was toen ik de finishvlag zag, die ronde zat ik een seconde of 2 onder mijn snelste tijd.
Al met al een lekker weekend racen en genieten van de natuur in de Ardennen. Wat mij betreft voor herhaling vatbaar.