HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

RE: Racen op Spa 18/19 juli

di jul 22, 2014 22:37

Das best een knappe tijd hoor, meesten reden niet veel sneller.

HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice

di jul 22, 2014 22:39

In de vrije training werd al snel duidelijk, dat de banden die ik had meegenomen, geen snelle rondetijden zouden opleveren, ik had GEEN grip. Ook de 2 liter achteras bleek geen goede zet, want in de 5 versnelde de auto niet meer op de rechte stukken, die behoorlijk omhoog lopen. In de vrije training uiteindelijk een 3.25.6 gereden. Zelf getimed, want ik was een transponder vergeten te huren.

Nadat ik alsnog een transponder had gehuurd, kon ik om 14u aan de kwalificatie beginnen. Ik had de bandenspanning iets aangepast, waardoor ik iets beter gevoel met de auto had en ondanks een slippertje in Pouhon(wederom) een tijd van 3.20.6 op de klok gezet, 5 seconden sneller dus dan in de vrije training.

Zaterdag niet zo fris op, door de broeierige nacht. Wel vroeg, want we reden onze 1e race om 9.40u. Die race ging niet echt naar mijn zin, want een paar plekken verloren aan snellere deelnemers, die geen tijd gezet haden in de kwalificatie. Wel had ik een steeds beter gevoel met de auto op de baan en durfde ik steeds sneller door Eau Rouge. De auto gleed nog steeds alle kanten op, maar wel controleerbaar. Gefinshed als 38e van de 53 deelnemers, met een 3.21.1.

Toen het tijd was voor race2 begon de lucht wat dicht te trekken en de temperatuur iets te dalen, waar we allemaal blij mee waren, want racen bij 33 graden is wel érg warm. In race 2 veel lol gehad. Net voor de start in de busstopchicane ging het nog bijna fout, omdat sommigen meenden daar al te moeten inhalen, met aan alle kanten blokkerende wielen en uitstapjes in het gras als gevolg. Daarna eigenlijk de hele race in gevecht geweest met Arie Vreugdenhil in zijn vers opgebouwde 146 2.0TS we hebben elkaar meerdere malen ingehaald, waaronder 2 maal in Eau Rouge. In ronde 6 of 7 moest ik va mijn lijn af in Pouhon, omdat we op een ronde gezet werden, hierdoor spinde ik en toen was ik de aansluiting kwijt, dacht ik. Arie had echter zo veel lol in het gevecht, dat hij gewacht had en ik weer kon aanhaken. Helaas door nog een aantal snellere deelnemers niet meer een inhaalpoging kunnen inzetten, maar wat hadden we mooi geracet! Mijn snelste tijd ook weer scherper gezet naar 3.18.7. Dit had nog een mooi stuk sneller gekund bleek achteraf, als ik niet van mij gas gegaan was toen ik de finishvlag zag, die ronde zat ik een seconde of 2 onder mijn snelste tijd.
Al met al een lekker weekend racen en genieten van de natuur in de Ardennen. Wat mij betreft voor herhaling vatbaar.

GTIm
Full Member
Full Member

wo jul 23, 2014 14:15

Ik vond jullie strijd idd een van de leukste op de baan .... dubbel door Eau Rouge, kicken hoor .... Zat daar op de tribune te kijken en had het erg naar m´n zin ! Trouwens, opvallend hoeveel rijders daar remmend ingaan !!! Sommige voor de bocht, anderen in de bocht (gevaarlijk) en anderen weer beide plekken remmen. Een enkeling lift enkel. Vol gas is op 1 hand te tellen ! Voorhoede, allemaal remmend :oops:
147 Cup 3.2V6, Bertone GT Veloce Gr. II

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo jul 23, 2014 14:53

wellicht even aantikken om te zetten, en dan zo ongeveer of geheel vol naar boven toch? des te beter is de aanvangssnelheid voor het vals plat wat volgt...(waarom je dus vooral geen lange achterasoverbrengingen moet hebben ondanks de vele lange stukken)
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Racen op Spa 18/19 juli

wo jul 23, 2014 15:26

Ik vond jullie strijd idd een van de leukste op de baan .... dubbel door Eau Rouge, kicken hoor .... Zat daar op de tribune te kijken en had het erg naar m´n zin ! Trouwens, opvallend hoeveel rijders daar remmend ingaan !!! Sommige voor de bocht, anderen in de bocht (gevaarlijk) en anderen weer beide plekken remmen. Een enkeling lift enkel. Vol gas is op 1 hand te tellen ! Voorhoede, allemaal remmend :oops:
Ik ging meestal een klein beetje van het gas in het stuk naar beneden net voor de knik naar links, om in de knik naar rechts er weer vol op te gaan staan. Toen we in gevecht waren ben ik er een paar keer vol gas doorheen gestampt.

GTIm
Full Member
Full Member

wo jul 23, 2014 15:50

Was geen aantikken hoor, gewoon echt remmen met name door de eerste linker knik een dan voordat je rechts wilt insturen .... Ik moet zeggen, die Engelsen die reden hadden wel een redelijk groot hart maar reden erg slordig ! Bij hun is het een beetje van de dood of de gladiolen. Die witte 156 die bij een Zwitserse 75 vol naar binnen reed omdat hij z.g.n. geen remdruk had geloof ik ook niet ! Vernam van een van de andere rijders dat ie gehaast wilde inhalen en niet zag dat er nog iemand voor de in te halen wagen reed en daar dus niet meer op tijd kon reageren. Trouwens, Koen van dere Velde kreeg tijdstraf omdat hij met 4 wielen los van de baan kwam ! Wist niet dat je daar straf voor kon krijgen en dat er dan officials op hun buik gaan liggen om dat in de gaten te houden :D

Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

wo jul 23, 2014 15:53

Waar reed Koen mee? De 75 van Marc?
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice

wo jul 23, 2014 16:06

Ik heb "vroegáh" met de Squadra Bianca Giulia Eau Rouge never-ever volgas genomen, ging gewoonweg niet met dat ding. En het was toch een zéér serieus apparaat. Dat heeft het dus altijd aan mij gelegen..<grijns> Of, als "de massa" anno 2014 toch het middelste pedaal (ff) aantikt, niet ?? :-k :wink:

Volgend jaar maar eens proberen met m'n huidige racert..
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>

http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

GTIm
Full Member
Full Member

wo jul 23, 2014 17:01

Koen reed met de oranje 75 van Christiaan Verhoog. Chris was zijn 75 met nieuwe 3.0L V6 motor aan het uitproberen ....

Met mijn Bertone ben ik ook nog niet aan volgas gekomen helaas, met de 147 Diesel wel, wat trok dat ding door met 400Nm koppel. Heb er 1 x een 2:58 mee gereden op Spa.

Zelf reed ik dit wekend met de Formule Ford, lekker koel briesje was heerlijk :blue_cool:

Louis himself
Member
Member

wo jul 23, 2014 20:16

Doe het met de 33 ook niet volgas want ik moet terug naar zn 4, in zn 5 komtie te laag in toeren naar boven. Helaas ging terugschakelen van 5 naar 4 dit weekend niet zo lekker dus ik moest um in zn vier houden en maar van het gas af naar beneden.
Met een westfield ging ik wel volgas op toyo's, maar dat was een twee liter daarom kon ik die gewoon in zn 5 houden.
Kregen de 33 niet goed sturende in de hitte, bijna 6 seconden van mn snelste tijd af, maar daar had iedereen last van. Heel leuk gevecht gehad met Dick in race 1, aantal malen van positie gewisseld en samen de rode 147 voorbij gegaan.
Filmpje is aan het uploaden, komt eraan.
Spa blijft een fantastisch circuit, absoluut mn favoriet.
http://www.youtube.nl/hutzezon" onclick="window.open(this.href);return false;

Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

wo jul 23, 2014 21:00

Ik heb bij Buddy die nieuwe 3.0 van Verhoog staan bekijken, maar dat is echt een mooie motor!

Louis himself
Member
Member

wo jul 23, 2014 23:49

http://www.youtube.nl/hutzezon" onclick="window.open(this.href);return false;

Ron Gta
Advanced Member
Advanced Member

do jul 24, 2014 01:50

Mooi gereden Louis. Ook Lars gaat ervoor!
Raidillon zonder liften met een Challenge auto die wat pk's heeft kan enkel aan de bar na middernacht;-)
Ik zag 95 % van de rijders veel te lang op de rem staan. Ik ben ook maar een amateur maar dit was toch wel verontrustend!
Ciao, Ron.

Niels
Guru
Guru

do jul 24, 2014 07:06

Gave beelden idd! :)
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Racen op Spa 18/19 juli

do jul 24, 2014 12:40

Mooie camerabeelden en puik stuurwerk Louis ! Die blauwe Bertone wil ook best vooruit.. Wie rijdt daar in ?
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>

http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Racen - Algemeen”