Kwam nu weer dit tegen:



Lastig, dat Portugees lezen

Rino Malzoni bouwde in Brazilië onder andere de Puma GT en de GT Malzoni op basis van DWK. Ik vermoed dat bovenstaande 'Alfazoni' een in eigen beheer uitgevoerde conversie is van de laatste: er is een blok uit de FNM ingelepeld (bekend uit de 1900).
Bron:
En nu gebabelfished:Brasília reúne veteranos das pistas
Mesmo sem o ronco dos motores, os fãs do automobilismo dos anos 50 e 60 terão emoção. A velocidade será o foco da segunda edição da mostra "Carro do Brasil", em Brasília, durante o feriado prolongado. Serão reunidos antigos bólidos que fizeram fama, com ou sem vitórias.
A estrela será o Bino, protótipo criado pela Willys em 1966 e herdado pela Ford. É um dos carros que mais venceu provas no país, tendo pilotos como José Carlos Pace e Luís Pereira Bueno. Outras atrações serão o Camber "Patinho Feio" (protótipo VW feito por Alex Dias Ribeiro), o Alfazoni (híbrido de Alfa e Malzoni, que correu nos anos 60), um Simca e uma carretera de Breno Fornari (gaúcho três vezes vencedor da Mil Milhas) e uma réplica do Fitti-Volks.
Sete carros Brasinca 4200GT e Uirapuru serão reunidos. Haverá ainda palestras com gente que participou do automobilismo nos anos 60, como o projetista Rigoberto Soler.
Entre carros esportivos e familiares, os organizadores prometem juntar cem modelos nacionais antigos. A exposição acontecerá de 18 a 21 de abril, no Centro de Convenções Ulysses Guimarães.
De O Globo
Brasilia congregates veterans of the tracks Exactly without the snore of the engines, the fans of the motoring of years 50 and 60 will have emotion. The speed will be the focus of the second edition of the sample "Car of Brazil", in Brasilia, during the drawn out holiday. They will be congregated old bólidos that had made fame, with or without victories. The star will be the Bino, archetype created by the Willys in 1966 and inherited by the Ford. He is one of the cars that more won tests in the country, having pilots as Jose Carlos Pace and Luís Bueno Pear tree. Other attractions will be the Camber "Ugly Duckling" (archetype VW made for Alex Ribeiro Days), the Alfazoni (hybrid of Alfa and Malzoni, that ran in years 60), a Simca and one carretera of Breno Fornari (winning gaucho three times of the A thousand Miles) and a rejoinder of the Fitti-Volks. Seven cars Brasinca 4200GT and Uirapuru will be congregated. It will still have lectures with people who participated of motoring in years 60, as designer Rigoberto Soler. Between esportivos and familiar cars, the organizadores promise to join one hundred old national models. The exposition will happen of 18 the 21 of April, in the Center of Conventions Guimarães Ulysses.
Nog een plaatje en nog één.
Malzoni was overigens ook verantwoordelijk voor die merkwaardige Onça, de Mustang met Alfa-neus...
Euh... zo ontdek je nog eens wat:
Een FNM Furia...
Bron:
Oftewel:Fúria GT 2150 (1972)
O fim do "JK" era iminente - embora oficialmente negado - desde a compra da
FNM pela Alfa Romeo. Em 1971 uma concessionária de São Paulo (a
Caminhonauto) promoveu a construção de um esportivo em cima do chassi e
mecânica FNM2150, em parceria com a FNM. O desenho era de Tony Bianco, um
designer brasileiro que só não teve a projeção dos italianos por estar no
continente errado. Para a FNM o Fúria manteria acesa certa expectativa de
vida para o "JK", enquanto para a Caminhonauto e para Bianco era a chance de
um Alfa genuinamente brasileiro, feito em parceria com um "carroziere"
nacional.Tudo terminou no protótipo do Salão do Automóvel de 1972.
The end of the "JK" was imminent - even so officially denied - since the purchase of the FNM for the Romeo Alpha. In 1971 a concessionaire of São Paulo (the Caminhonauto) promoted the construction of a esportivo in top of the chassis and mechanics FNM2150, in partnership with the FNM. The drawing age of Tony Bianco, designer Brazilian that it did not only have the projection of the Italians for being in the wrong continent. For the FNM the Fury would keep lighted certain life expectancy for the "JK", while for the Caminhonauto and Bianco it was the genuinamente Brazilian possibility of one Alpha, made in nacional.Tudo partnership with one "carroziere" finished in the archetype it Hall it Automobile of 1972
Klik en klik
Edit: van braziliaans forum geplukt:

/Edit.
Nog een edit: Een rode Furia... /Nog een edit...
Geinig, die Brazilianen zijn zeker best trots op hun auto-industrie:
