Inmiddels weer een paar maanden verder, van die idioten waar de auto en de installatie vandaan komen word ik niets wijzer. Wel van de fabrikant van één van de componenten de suggestie gehad dat de computer van OMVL zou kunnen zijn. Daardoor bij een andere LPG-specialist uitgekomen, maar het was geen OMVL en ondanks zijn uitgebreide database kon hij ook niet vinden wat het dan wel was.
Wel hebben we de injectoren eens bekeken en vergeleken met een tabelletje. Volgens de tabel moet je voor een cilinder van 40 pk (240 pk gedeeld door 6 cilinders) een injector gebruiken met een diameter van 3mm. De injectoren die er bij mij in zaten hadden een diameter van 2,25mm

Even omgerekend naar "oppervlak" is dat 4mm² i.p.v. 7mm². Scheelt nogal...
We hebben de injectoren opgeboord naar 2,4mm, hiermee kreeg de computer het in elk geval voor elkaar om de motor niet te arm te laten draaien. Verder correct afstellen ging natuurlijk niets worden omdat hij er niet in kon komen. Sindsdien iig geen motormanagementstoringsmelding meer gehad.
Uiteindelijk toch voor gekozen om bij dit bedrijf (eigenaar heeft zelf een 916 GTV V6 en een GT 1300 junior, wellicht hielp dat

) een G3-installatie te laten inbouwen, dat is deze week gebeurd. Hoewel niet noodzakelijk heb ik ook de tank en vulaansluiting laten vervangen, tank is nu 60 liter bruto (was 50) en de vulaansluiting zit nu achter de nummerplaat en heeft een normale diameter i.p.v. dat van een rietje, waardoor het tanken sneller gaat en ik kan kiezen aan welke kant van de pomp ik ga staan. Tevens zou nu het probleem van de niet correct werkende brandstofhoeveelheidindicatielampjes (scrabble?) opgelost moeten zijn, maar die op de nieuwe schakelaar weten helemaal niet wat ze willen. Gister op weg naar huis alles gezien tussen 1 rood lampje en 4 groene lampjes. Maar dat wordt nog wel opgelost als de inbouwer terug is van vakantie.