Alfa eL
Advanced Member
Advanced Member

RE: De auto van je vader

di sep 13, 2005 21:34

Ja!

Mijn vaders eerste auto was een Citroën 'eend', en dat was toen ik nog niet geboren was. Daarna alleen nog maar Alfa; Suds, Sprints, 33's type 1,2 en 3, 155's, 146, 147, 75, GTV Bertone en een Giulia. Van zichzelf en als lease auto's.
Tussen de lease auto's door nog wel eens een ander merk ivm met de levertijd op de nieuwe, maar dat mag geen naam hebben.

De Giulia hebben we het langst gehad, en hebben we nu nog. Deze staat nu zeker al een jaar of 12 stil. Eerst een paar jaar met vastzittende remmen, en toen is de restauratie begonnen. En dat duurt nu al ongeveer 7 jaar. Hij is bijna af, maar bijna is niet helemaal, en als je er een half avondje per maand aan werkt duurt het nog lang.

Het is dus echt een 'besmetting' van huis uit. Toen ik klein was heb ik nog even geroepen dat ik later een BMW wilde, want die had opa toen, gelukkig is dat weer overgewaaid. Andere opa had een nissan en dat vond ik toen al niks...

Verder in de familie geen Alfa rijders, m'n oom heeft ooit een 33 type 2 gehad, maar dat was eenmalig.
Alfa 33 16V 1994
Alfa 75 TS 1989
Alfa 33 Servizio 1992

ikke
Advanced Member
Advanced Member

di sep 13, 2005 21:40

Mijn pa heeft nooit een afa gehad, wel een fiat 128 geloof ik, super mooi, een daf 66 geloof ik en een hoese ford taunus v6 station, maar wel als kind vaak met hem naar automusea gegaan en daar dus echt een optater van gehad, blijft hangen.

Bedoeling was ooit een auto in de tuin te zetten en die samen gaan restaureren, maar door trieste omstandigheden is dit er nooit van gekomen :cry:
Zelf die droom nog ontzettend na proberen te jagen, vandaar rij ik een "rotte"of ruwe GTV alfetta 77, en een uiterst ruwe 33, maar op mijn eigen houtje kom ik er ook niet aan toe, dus mijn vaders droom werdt mijn droom, maar ik heb niet echt de ruimte helaas, en wat tijdgebrek, beetje :cry:
Maar dus wel aangestoken door mijn vader, zelf heb ik de keuze alfa gemaakt =P~

jan bert

di sep 13, 2005 21:51

mij vader kocht een cremewitte alfa75 voor erbij (een 1.8 carb met wieldoppen). ik snapte er niets van... toen er ronal's op kwamen begon ik het al iets meer te begrijpen.

later kwam er een IMOLA en had ik ondertussen een rijbewijs weten te bemachtigen. zoveel in gereden dat iedereen dacht dattie van mij was. mijn avatar is die bewuste IMOLA... :twisted:

eindelijk een beetje geld bij elkaar geschraapt en de 33 SW kwam in beeld.
maar toch ALTIJD een 75 willen bezitten (liefst een 3 liter, 2 liter of turbo) en vorig jaar liep ik er tegenaan!

de alfa valt niet ver van de boom dus... 8)

Andretti Molletti

di sep 13, 2005 22:00

Mijn vader vond het niks die roestbakken!!!!
En die Italiaanse motortjes sleten harder dan wat dan ook...
Zelf reed i eerst Fiat en toe Peugeot...

Eigenwijs als ik was heb ik dus die eerste Alfetta die ik had maar op de weg gehouden koste wat kost... :lol:

Dus ik heb hem nooit serieus genomen op autogebied ;)

:jumping:

roberto
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

Re: RE: De auto van je vader

di sep 13, 2005 22:20

later kwam er een IMOLA en had ik ondertussen een rijbewijs weten te bemachtigen. zoveel in gereden dat iedereen dacht dattie van mij was. mijn avatar is die bewuste IMOLA... :twisted:
WAT zo door de bocht driften met mijn huidige auto! Zeker toen ik hem al gekocht had. :wink:

Ontopic: M'n pa heeft altijd opels gehad, toen de kadetten op waren is ie overgestapt op een astra. M'n Alfa-virus heb ik opgelopen tijdens een stage in Milano.
Nu: 33 1.7QV '89, 147 1.9JTDm 16v '08.
Gehad: 33 1.3 Junior '87, 33 1.7ie '91, 145 1.4TS '99, 75 1.8ie Imola '92, GTV6 '81, 156 SW 1.9JTD 8v '03, 147 1.9JTD 8v '06.

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di sep 13, 2005 22:43

Mijn vader vond het niks die roestbakken!!!!
Dus ik heb hem nooit serieus genomen op autogebied ;)
Zeer herkenbaar. :D Mijne eerste auto zou een Nuova Super worden uit 1978. Na veel gezeur van zijn kant heb ik van de koop af gezien en een Slopel Rakett ( nog spijt van, dat ik die Giulia niet gekocht heb ) aangeschaft. Met schade. Na 1.5 jaar ingeruild op mijn eerste Alfa. Een Sud Ti. Ik kreeg meer terug voor de Slopel dan dat ik er voor betaald had. Goeie deal wel.
Waarom ik besmet ben met het Alfavirus? Recalcitrant denk ik. Geen moment spijt van gehad.Er was niemand in de familie die Alfa Romeo reed. Nu zijn er inmiddels 2. Dankzij mij, eigenlijk. Ik ben aan het evangeliseren met succes. :wink:

Rees Cees

di sep 13, 2005 22:51

niks had mijn vader er mee.

VW was zijn merk en zijn laatste auto was een mercedes (17 jaar geleden naar de begraafplaats) [-o<

onze achterbuurman was wel alfa gek. en als hij weer een Sud gekocht had reed mijn ouwe nog steeds in de zelfde WV rond zonder roest. :lol: :lol:

psillen
Guru
Guru

di sep 13, 2005 23:03

Fiat 850 1968 oid, dat was meteen de reden dat hij me ten sterkste af heeft geraden een Alfa te kopen. Dus kocht ik uiteraard een Alfa om het ongelijk te bewijzen. Slechts deels gelukt :wink:

Toyota Carina 1972. Roestte net zo hard als een Alfa :idea:

Toyota Celica 1978. Heeft ie 15 jaar gehad, waarvan ik er de laatste paar jaar veel mee gereden heb. Roestte ook nog redelijk, maar hier heb ik m'n eerste waardevolle ervaring opgedaan in het bestrijden van roest. Wat later met de 33 zeer goed van pas kwam :wink:
Enige storing in 15 jaar, afgezien van een nieuwe accu en uitlaat: hulpkoppelingscilinder defect. Da's pas kwaliteit.

Toyota Corolla 1988. Waardeloze wegligging met nog waardelozere Yokohama banden. Maar niet kapot te krijgen, totdat m'n moeder de auto in 2000 wat korter reed. In al die 12 jaar is er helemaal nul komma niets aan kapot gegaan.

Seat Ibiza, 2000 tot heden. De Spaanse Alfa :blue_lol:
Heel af en toe moet ik 'm eens lenen omdat m'n 156 geen neerklapbare achterbank heeft. :oops:

En de droomauto van m'n vader was vroeger een Alfetta Gtv, maar een Giulietta vond ie destijds ook geweldig.
Hij was jammer genoeg zo verstandig er nooit een te kopen :mrgreen:
Alfetta Gt, 1975
Ooit gehad: Giulia Super 1.6 1971; 33 1.3 1988; 75 1.8 carb. 1989; 146 1.6 boxer 1995; 156 1.8TS 1999; 156 JTS Selespeed 2003; 159 SW 1.9JTDm16v, 2006; 159 SW 2.0JTDm16v, 2010

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo sep 14, 2005 00:07

Ofschoon mijn pa als eerste auto een Supertje had (voude 'm na drie maanden om een boom :shock: ) en nog steeds verteld hoe geweldig dat ding reed heeft ie daarna nooit meer een Alfa gekocht. In de jaren zeventig was ie nog weg geïnteresseerd in de Alfasud, maar toen ie in het straatbeeld zeer jonge in slechte uiterlijke staat verkerende Sud's zag, leek hem dat niet zo'n goed idee. :o

Maar toen ik uiteindelijk na veel gezeik m'n eerste 75 kocht is er wel wat veranderd: nu heb ik mijn beide zussen en mijn auders in een Alfa rijden! :o

Dus 'virus' van zoon op vader (en zussen) zeg maar. :wink: :lol:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

wo sep 14, 2005 05:09

mijn pa reed altijd in van alles en nog wat, met voorkeur voor franse automobielen.........niets Alfa dus...
gelukkig had de bakker in de straat een Guilletta en later een 75 TS.....
en een kennis reed in een sud Ti.......

altijd geroepen:" later koop ik een Alfa..."
als ik toen had geweten dat me dat zoveel geld had gekost......had ik gelijk een nieuwe gekocht :D

Inmiddels rijdt broerlief in een 75 ts dus zijn er toch 2 gek genoeg in de familie......
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

alfaRob33

wo sep 14, 2005 08:42

Seat Ibiza, 2000 tot heden. De Spaanse Alfa :blue_lol:

Seat = PAELLA Flog :mrgreen: ......... wat nou spaanse Alfa!!!!!!

kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo

wo sep 14, 2005 11:33

Mijn vader reed een aantal Renault 16's en later mazda 626-en.
Alfa, daar moest je niet aan beginnen.................ongehoorzaam als ik was :jumping:
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo sep 14, 2005 11:43

Wij hebben thuis zowat alle merken gehad behalve een Alfa :( Was als kind behoorlijk gek van een Giulietta 116 (moet ik toch nog maar eens kopen....) en het behalen van mijn rijbewijs was ongeveer gelijktijdig met het lanceren van de 75. 75 was m'n droomauto, maar ik koen 'm toen niet betalen. Ik durfde ook niet vanwege de vooroordelen destijds.
Intussen heeft de ouwe al wel een aantal jaren 146 gereden, en nu heeft ie een Stilo (toch nog een beetje in de goede richting)
M'n zus is ook reeds lang bekeerd door mij, rijden nu, na eerst 33 gereden te hebben, in een 156.
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

wims
Guru
Guru

wo sep 14, 2005 12:01

Toen ik 2, 3 jaar was kreeg in van mijn oma een modelauto voor mijn verjaardag. Jawel, een roomwitte dinkytoy Giulia die natuurlijk nog steeds een prominente plek in huis heeft. Mijn vader kocht in '75 een okergele Sud waar ik helemaal weg van was. Mocht hem altijd buiten en binnen zetten en soms binnendoor naar het volgende dorp rijden, met pa erbij dan. Wat lekker als je een beetje in de polder woomt en als 12-jarige een beetje mag ruiken aan het Alfa rijden. Toen mijn pa in '75 bij garage Nijsse (thans Madeno) die Sud ging uitzoeken nam ik een folder mee van mijn droomauto: de Giulia. En ook deze folder heb ik nog steeds en staat bovenop miin vitrine met alfa-mini's. In '79 volgde een Guilietta maar ik kreeg de Giulia niet uit mijn hoofd. Gelukkig was het in '87 zover en kocht ik haar. Toeval wil dat deze auto nieuw geleverd was in '77 door garage Nijsse...
Na regen schijnt de zon te komen. (mwah.nl)

Berlina addicted
Guru
Guru
Contacteer: Website

wo sep 14, 2005 12:30

Bij mij is net net als bij Frankalfa net andersom .Mijn ouders reden mercedes en werden toen door mij "besmet"met het virus.Het begon met een simpel sudje (ik praat nou over dik 25 jaar geleden.)
De laatste auto die mijn moeder kocht (mijn pa was toen al helaas overleden) was een sud 1.5 TI Veloce met 105 pk!!! :thumbs: En ze was toen al 70 jaar!! :lol: Een auto waar ik ook weel kilometers in reed (en met veel plezier).mvg. Richard.
Een Berlinarijder doet het met een vette grijns.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”