Mijn Spider 4 is na het verwijderen van veel krokantheden bijna geheel gelast
Nu vraag ik me af wat ik motorisch het beste kan doen (heb al wat lopen neuzen):
1) Nord 2L motronic met KAT handhaven en motor voorzien van snelle nokkenassen, vliegwiel afdraaien, Squadra chip en spaghetti/dikke uitlaat en KAT verwijderend? of Twin Spark 8V traject.....(past dit uberhaupt wel in een Spidertje?)
Wat vragen:
Welke nokkenassen zijn te adviseren voor straat gebruik. Hoeveel gewicht kan er van het vliegwiel af en moet het gebalanceerd worden (zo ja wie kan dit)
Graag (tweede hands) adresjes voor uitlaaten (kan nergens spaghetti uitlaat vinden)
Twin Spark:
75 blok of kan 155/164 na ombouw ook?
of hybride oplossing:
Kun je een Twin Spark kop ook op een Nord blok zetten?
Spider67
Vraag en antwoordspel...
Alle elektronica eraf trekken, een alfetta kop erop met carburateurs, vliegwiel 1 kg afdraaien, nokkenassen bij mij bestellen en uitlaat iets prepareren
( spagetti heb je helemaal niet nodig en geeft ook een lelijk geluid want rvs)
Je hebt al hogere compressiezuigers van 10:4 standaard in het blok dus de kop nog iets vlakken en dan heb je echt een giftig draaiend spidertje.
75Ts past prima in een spider op carbs, met injectie word lastig want voorste ontstekingsunit past Idd. niet.
Kop van een 155 of 164 ts 8v( zijn hetzelfde) passen op een 75 TS nord blok zelfs beter en mooier dan de standaard 75 kop.
Wil je een ultimate TS blok bouwen dan neem je een krukas met slag 90 mm, OT nord drijfstangen en 155 kop op carbs .............
Good luck.