Hoe bevalt het apparaat je, Martijn? Hoe vind je de beleving ten opzichte van een echte rijdersauto als de 156 GTA? Kun je merken dat de Juul 80 pk minder heeft of compenseert het flinke koppel dat behoorlijk?
Nog even reactie op een ondergestofte vraag...
De vergelijking met de GTA gaat (natuurlijk) volledig mank. Echt een wereld van verschil. Niet alleen het vermogen, dat is op zich met 170 pk ook niet mager, maar ik merk wel dat het een 1.4-tje is. Die moet duidelijk harder werken bij vlot spits-rijden. Snelheid van 160 is voor langere stukken wel de max, hoop toeren, en weinig gas-response over. De 200 moet overigens met een beetje geduld niet al te moeilijk zijn te halen, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.
Als je de turbo een beetje op toeren houdt is de Jet best te rijden. In de Dynamic stand, maar dat lijkt me een inkoppertje. Maar het echte Alfa gevoel ontbreekt toch een beetje. C. omschreef 't wel treffend, nadat ze de Jet voor de eerste keer gereden had: "als je 't logo had afgeplakt en me had verteld dat het een Golf was had ik het ook geloofd"...
Getuigt dus van gebrek aan karakter, maar aan de andere kant ook van een heel degelijk gevoel. Dat is dan wel positief.
Ik rij er in ieder geval nog dagelijks met plezier in, zeker als ik in het weekend even met de GTA kan sturen, en straks de 75 weer af en toe kan uitlaten. Prima woon-werk mobiel dus.
En ik ben wel nog nieuwsgierig naar de QV-beveling. Misschien is dat wel de echte Alfa onder de Giulietta's.