Gebruikersavatar
sudman1500
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 662
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 10:02

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Zagatissimo

zo dec 12, 2010 09:36

Afbeelding
Wat een leuke Sud serie 3 :)
Van welke fabrikant is deze?

Groet Sudman
Jeder Popel fährt 'nen Opel
Jeder Affe fährt 'nen Ford
Jeder Blödmann fährt 'nen Porsche
jeder Arsch 'nen Audi Sport
Jeder Spinner fährt 'nen Manta
jeder Dödel Jaguar
Nur Genießer fahren Alfa
und sind immer schneller da

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Zagatissimo

zo dec 12, 2010 12:53

Wat een leuke Sud serie 3 :)
Van welke fabrikant is deze?

Groet Sudman
Thanks. De "fabrikant" is Alfavaganza (op basis van deAgostini), dus helaas niet in de winkels verkrijgbaar. Zie deze post.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
sudman1500
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 662
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 10:02

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . het nieuwe zoeken ;-)

zo dec 12, 2010 20:57

Ach, helemaal gemist! Wat een leuk verhaal, en prachtig werk. Mooi hoor :D, ook het originele 1:1 voorbeeld trouwens. Die was nog net iets ouder dan die van mij . Het originele model heb ik ook in de vitrine (via Dink :thumbs: ), ik zou er een witte van kunnen maken. Maar dat wordt zeker niet zo mooi als jouw werk. Prachtig en snap dat die niet (ver) koopbaar is.

Toch nog maar wat beter opletten in deze draad, voordat je het weet mis je weer iets :)

Groet Sudman
Jeder Popel fährt 'nen Opel
Jeder Affe fährt 'nen Ford
Jeder Blödmann fährt 'nen Porsche
jeder Arsch 'nen Audi Sport
Jeder Spinner fährt 'nen Manta
jeder Dödel Jaguar
Nur Genießer fahren Alfa
und sind immer schneller da

Gebruikersavatar
Jan M
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 578
Lid geworden op: vr feb 02, 2007 19:02
Locatie: Ridderkerk

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . het nieuwe zoeken ;-)

ma dec 13, 2010 14:13

Omdat wij wat te vieren hadden, dit gekregen van m'n vrouw.

Afbeelding

nummer 213 van de gelimiteerde oplage van 298 stuks!

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . het nieuwe zoeken

ma dec 13, 2010 14:22

Leuk cadeautje, feli met dat 'iets' :D
Toch nog maar wat beter opletten in deze draad, voordat je het weet mis je weer iets :)
Of gewoon hierop klikken (maakt abo aan).

'Deabonneren' doe je met het linkje links onderaan de pagina.

Gebruikersavatar
sudman1500
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 662
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 10:02

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . het nieuwe zoeken ;-)

ma dec 13, 2010 15:17

Thanks voor de tip! :D
Jeder Popel fährt 'nen Opel
Jeder Affe fährt 'nen Ford
Jeder Blödmann fährt 'nen Porsche
jeder Arsch 'nen Audi Sport
Jeder Spinner fährt 'nen Manta
jeder Dödel Jaguar
Nur Genießer fahren Alfa
und sind immer schneller da

Desmodromic

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . het nieuwe zoeken ;-)

ma dec 13, 2010 18:41

Ik heb geprobeerd het laaaaange topic enigszins door te spitten, maar dat lukt me maar deels. Ik ben sinds kort begonnen met het verzamelen. Ik heb me voorgenomen dit te beperken tot alles wat met Alfa Romeo te maken heeft en dan in de schaal 1:43, daarnaast heb ik inmiddels een redelijke verzameling van Ducati motoren, alles in de schaal van 1:24. (meeste van IXO/Atalya)

Ik heb een vraag aan de ervaren verzamelaars onder jullie. Zijn er mensen die een programma gebruiken om de verzameling vast te leggen? Het lijkt me leuk om een database aan te leggen waarin ik de kenmerken en een stukje achtergrond informatie van de verschillende modellen vastleg, daarbij een aantal foto's van de 1:1 schaal en van de miniaturen. Wat technische gegevens en dergelijke. Misschien ook nog wat de auto/motor heeft gewonnen in de competitie.

Is er iemand die mij een programma kan aanbevelen? Ik heb Microsoft Access geprobeerd, maar dit is erg ingewikkeld voor iemand die er niet dagelijks mee werkt. Daarnaast heb ik nu data Crow erop staan, maar hier moet ik nog een beetje aan wennen.

Iemand nog andere suggesties?

ALLE tips welkom

Desmodromic

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . Minichamps' nieuwe G

ma dec 13, 2010 18:44

Okay, ik heb geprobeerd zo min mogelijk andere merken op de foto te zetten. Alhoewel je nog wel wat lancias kunt zien. :wink:
Bijna alles staat op de foto, op de laatste twee tz2's in 1:14 en wat 1:43 155's na.

Wel een erg mooie collectie aan Lancia Stratossen en Integrales ;)

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . het nieuwe zoeken ;-)

di dec 14, 2010 00:12

Ach is in 1:64 dus vreet geen ruimte. Leuk spul voor de schaal. http://www.cmscorp.jp/products/index.html
Ben eigenlijk blijer met de ecv2 modellen van IV models en bizarre, net als de twee gebouwde kitjes van de ecv1 en ecv2 in 1:43 naast de smts RZ en SZ.

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . het nieuwe zoeken

di dec 14, 2010 00:48

Ach, helemaal gemist! Wat een leuk verhaal, en prachtig werk. Mooi hoor :D, ook het originele 1:1 voorbeeld trouwens. Die was nog net iets ouder dan die van mij . Het originele model heb ik ook in de vitrine (via Dink :thumbs: ), ik zou er een witte van kunnen maken. Maar dat wordt zeker niet zo mooi als jouw werk. Prachtig en snap dat die niet (ver) koopbaar is.

Toch nog maar wat beter opletten in deze draad, voordat je het weet mis je weer iets :)

Groet Sudman
Nogmaals thanks 8) . Je hebt waarschijnlijk gelezen hoe trots ik was op m'n groene Sud, ondanks alle problemen. Ik heb het ook altijd een heel leuke kleur gevonden. Je komt die kleur zelden tegen en al helemaal op een type 3.

Je zou de DeAgostini natuurlijk gewoon wit kunnen spuiten en voorzien van de juiste nummerplaten. Dan is hij misschien niet zo gedetailleerd als de mijne, maar dan heb je wel je eigen auto. Het demonteren en weer opbouwen is het probleem niet.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . het nieuwe zoeken

di dec 14, 2010 00:51

Ik heb geprobeerd het laaaaange topic enigszins door te spitten, maar dat lukt me maar deels. Ik ben sinds kort begonnen met het verzamelen. Ik heb me voorgenomen dit te beperken tot alles wat met Alfa Romeo te maken heeft en dan in de schaal 1:43, daarnaast heb ik inmiddels een redelijke verzameling van Ducati motoren, alles in de schaal van 1:24. (meeste van IXO/Atalya)

Ik heb een vraag aan de ervaren verzamelaars onder jullie. Zijn er mensen die een programma gebruiken om de verzameling vast te leggen? Het lijkt me leuk om een database aan te leggen waarin ik de kenmerken en een stukje achtergrond informatie van de verschillende modellen vastleg, daarbij een aantal foto's van de 1:1 schaal en van de miniaturen. Wat technische gegevens en dergelijke. Misschien ook nog wat de auto/motor heeft gewonnen in de competitie.

Is er iemand die mij een programma kan aanbevelen? Ik heb Microsoft Access geprobeerd, maar dit is erg ingewikkeld voor iemand die er niet dagelijks mee werkt. Daarnaast heb ik nu data Crow erop staan, maar hier moet ik nog een beetje aan wennen.

Iemand nog andere suggesties?

ALLE tips welkom
Ik heb mijn lijst gewoon in Excel staan, werkt prima. Ik hou dan wel iets minder gegevens bij dan jij, maar ook met wat jij wilt moet dat gewoon gaan. Voor de foto's kan je dan een kolom met linkjes maken naar mappen die je per model aanlegt.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Desmodromic

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . het nieuwe zoeken

di dec 14, 2010 17:21

Ik heb geprobeerd het laaaaange topic enigszins door te spitten, maar dat lukt me maar deels. Ik ben sinds kort begonnen met het verzamelen. Ik heb me voorgenomen dit te beperken tot alles wat met Alfa Romeo te maken heeft en dan in de schaal 1:43, daarnaast heb ik inmiddels een redelijke verzameling van Ducati motoren, alles in de schaal van 1:24. (meeste van IXO/Atalya)

Ik heb een vraag aan de ervaren verzamelaars onder jullie. Zijn er mensen die een programma gebruiken om de verzameling vast te leggen? Het lijkt me leuk om een database aan te leggen waarin ik de kenmerken en een stukje achtergrond informatie van de verschillende modellen vastleg, daarbij een aantal foto's van de 1:1 schaal en van de miniaturen. Wat technische gegevens en dergelijke. Misschien ook nog wat de auto/motor heeft gewonnen in de competitie.

Is er iemand die mij een programma kan aanbevelen? Ik heb Microsoft Access geprobeerd, maar dit is erg ingewikkeld voor iemand die er niet dagelijks mee werkt. Daarnaast heb ik nu data Crow erop staan, maar hier moet ik nog een beetje aan wennen.

Iemand nog andere suggesties?

ALLE tips welkom
Ik heb mijn lijst gewoon in Excel staan, werkt prima. Ik hou dan wel iets minder gegevens bij dan jij, maar ook met wat jij wilt moet dat gewoon gaan. Voor de foto's kan je dan een kolom met linkjes maken naar mappen die je per model aanlegt.
Ik heb idd Excel overwogen, maar ik mis toch een mooie overzichtsfunctie.

Ik wil een soort kaartenbak (fotootje van het schaalmodel) of ik deze wel of niet in het bezit heb, bouwjaar van het 1:1 model, wat voor races deze gewonnen heeft, technische informatie over de auto en dat soort dingen. Heb me echt rot gezocht naar zo'n soort programma maar is lastig te vinden, data crow komt wel in de buurt overigens....

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . het nieuwe zoeken ;-)

di dec 14, 2010 17:35

Is geen enkel probleem om te maken in Indesign, maar ja..

Koen

Desmodromic

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . het nieuwe zoeken

di dec 14, 2010 18:15

Is geen enkel probleem om te maken in Indesign, maar ja..

Koen
Da's een beetje duur neem ik aan, is van Adobe toch?

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . het nieuwe zoeken ;-)

di dec 14, 2010 18:35

Ja is van Adobe, een opmaakprogramma en niet goedkoop inderdaad.
Je kunt ook (als je dat hebt) een Powerpointpresentatie maken met voor elk model een aparte pagina en dat dan uitprinten (?)

Koen

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”