Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . Minichamps' nieuwe G

vr dec 10, 2010 21:34

Inderdaad prachtige verzameling 8) ,de vrachtwagens die er tussen staan zijn erg mooi,verzamel je uitsluitend 1/43,of ook andere schalen?Mijn verzameling bestaat voornamelijk uit 1/43,maar als ik iets leuks zie in een andere schaal ,1/24-1/18,dan kan ik vaak de verleiding niet weerstaan,maar dat zijn helaas wel de ruimtevreters.
Thanks. Andere schalen heb ik gehad, maar die heb ik bijna allemaal weggedaan. Ik heb alleen nog een paar Pocher dozen staan en een 1/12 kit van de Giulietta Spider van ABC Brianza.
Aan de ene kant zit je inderdaad met de ruimte en aan de andere kant is er ook zoveel moois in 1/43 te krijgen (vooral als je ook de handbouwkits doet zoals ik) dat er geen rooie cent overblijft voor andere schalen :mrgreen:
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . Minichamps' nieuwe Giuli

za dec 11, 2010 05:03

Okay, ik heb geprobeerd zo min mogelijk andere merken op de foto te zetten. Alhoewel je nog wel wat lancias kunt zien. :wink:
Bijna alles staat op de foto, op de laatste twee tz2's in 1:14 en wat 1:43 155's na.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . Minichamps' nieuwe Giuli

za dec 11, 2010 12:52

Da's weer een heel ander type verzameling, mooi hoor! Heel wat bijzonders er tussen.
En heel wat BAT's :D Is dat een officiele uitgave die drie in één display case?

Gaaf vitrinekastje ook trouwens op die laatste foto!
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Marijan
Junior Member
Junior Member
Berichten: 65
Lid geworden op: wo nov 18, 2009 13:21
Locatie: Zagreb, Croatia

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . Minichamps' nieuwe Giuli

za dec 11, 2010 14:32

Alfavaganza & Kitaro, beautiful collections! Absolutely fabulous! :shock:

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Patrese's Benetton 185T

za dec 11, 2010 15:50

Afbeelding

Nieuw van Spark, de Benetton-Alfa Romeo 185T formule 1 auto van Riccardo Patrese uit de GP van België, 1985.

De wagen van '85 verschilt met die van '84 onder andere door langere side pots.

Gebruikersavatar
Alfetta72
Member
Member
Berichten: 212
Lid geworden op: zo apr 29, 2007 16:24
Locatie: Tilburg

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . Minichamps' nieuwe G

za dec 11, 2010 15:52

Inderdaad prachtige verzameling 8) ,de vrachtwagens die er tussen staan zijn erg mooi,verzamel je uitsluitend 1/43,of ook andere schalen?Mijn verzameling bestaat voornamelijk uit 1/43,maar als ik iets leuks zie in een andere schaal ,1/24-1/18,dan kan ik vaak de verleiding niet weerstaan,maar dat zijn helaas wel de ruimtevreters.
Thanks. Andere schalen heb ik gehad, maar die heb ik bijna allemaal weggedaan. Ik heb alleen nog een paar Pocher dozen staan en een 1/12 kit van de Giulietta Spider van ABC Brianza.
Aan de ene kant zit je inderdaad met de ruimte en aan de andere kant is er ook zoveel moois in 1/43 te krijgen (vooral als je ook de handbouwkits doet zoals ik) dat er geen rooie cent overblijft voor andere schalen :mrgreen:

Ja dat is ook waar,ergens moet je een grens trekken

Mijn nieuwste aanwinst was ook aan de prijs,maar zocht dit model al erg lang,en nu kwam er eentje op ebay voorbij,de Conquest Alfa berlina 2000.Prachtige blauwmettalic kleur,eigenlijk de mooiste kleur op een berlina,en een overtuigende vormgeving.De detailering is hier en daar wat grof in vergelijking met hedendaagse modellen,maar het is ook al weer een model van een jaar of 15 oud,maar ik vind het een erg leuk model.Het grappige is dat bij dit model de stads en knipperlichten aan de voorzijde ontbreken,dit is bij alle berlina's op schaal blijkbaar,de Togi 1/23 heeft ze niet,de recente m4 berlina heeft ze ook niet(maar die heeft wel meer niet).Het model is destijds bij SMTS in Engeland gemaakt in witmetaal,de oplage weet ik niet,maar erg veel kom je ze niet tegen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Patrese's Benetton 185

za dec 11, 2010 15:58

Geweldig Frank!

Ik heb een jaar of wat geleden voor een bevriende Italiaanse verzamelaar getracht te achterhalen of er nog een van deze 2000's te krijgen was en heb na enig speurwerk de (Nederlandse) man achter Conquest (en achter het merk Daimlerhouse) gesproken. Een nieuwe oplage kwam er niet maar ik kon de matrijzen kopen als ik wilde.... :lol:

Koen
Laatst gewijzigd door Corrado op za dec 11, 2010 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . Minichamps' nieuwe G

za dec 11, 2010 16:04

Da's weer een heel ander type verzameling, mooi hoor! Heel wat bijzonders er tussen.
En heel wat BAT's :D Is dat een officiele uitgave die drie in één display case?

Gaaf vitrinekastje ook trouwens op die laatste foto!
Dank je.

Geen speciale uitgave die drie bat's bij elkaar. Heb de drie versies van Pr. Moulage ervan laten opknappen en in een vitrine laten zetten, maar toen had ik nog een setje gekocht, en die staan los in net zo'n vitrine.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . Minichamps' nieuwe G

za dec 11, 2010 16:13

Mijn nieuwste aanwinst was ook aan de prijs,maar zocht dit model al erg lang,en nu kwam er eentje op ebay voorbij,de Conquest Alfa berlina 2000.Prachtige blauwmettalic kleur,eigenlijk de mooiste kleur op een berlina,en een overtuigende vormgeving.De detailering is hier en daar wat grof in vergelijking met hedendaagse modellen,maar het is ook al weer een model van een jaar of 15 oud,maar ik vind het een erg leuk model.Het grappige is dat bij dit model de stads en knipperlichten aan de voorzijde ontbreken,dit is bij alle berlina's op schaal blijkbaar,de Togi 1/23 heeft ze niet,de recente m4 berlina heeft ze ook niet(maar die heeft wel meer niet).Het model is destijds bij SMTS in Engeland gemaakt in witmetaal,de oplage weet ik niet,maar erg veel kom je ze niet tegen.
En deze heeft een leuk type-plaatje: 2000A, ofwel de automatic. Als ik het goed heb stond Gijs Jordans' Berlina model voor de Conquest.
Mooie aanwinst.

Bijzondere collectie van Kitaro, net als bij Alfavaganza, je blijft kijken. Vooral naar die ene Track Stars... :twisted:

Bij Sam van Lingen in Houten zag ik ooit een set met alle drie de BAT's, was van Norisberghen als ik me niet vergis en kostte iets van 400 euro.

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . Minichamps' nieuwe G

za dec 11, 2010 16:20

Bij Sam van Lingen in Houten zag ik ooit een set met alle drie de BAT's, was van Norisberghen als ik me niet vergis en kostte iets van 400 euro.
Ik heb van de persoon die het setje voor mij gemonteerd heeft begrepen, dat hij het setje voor SvL ook had gemaakt.
Kitjes kunnen van norisberghen zijn inderdaad, dat weet ik niet.

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . Minichamps' nieuwe G

za dec 11, 2010 17:29

Mijn nieuwste aanwinst was ook aan de prijs,maar zocht dit model al erg lang,en nu kwam er eentje op ebay voorbij,de Conquest Alfa berlina 2000.Prachtige blauwmettalic kleur,eigenlijk de mooiste kleur op een berlina,en een overtuigende vormgeving.De detailering is hier en daar wat grof in vergelijking met hedendaagse modellen,maar het is ook al weer een model van een jaar of 15 oud,maar ik vind het een erg leuk model.Het grappige is dat bij dit model de stads en knipperlichten aan de voorzijde ontbreken,dit is bij alle berlina's op schaal blijkbaar,de Togi 1/23 heeft ze niet,de recente m4 berlina heeft ze ook niet(maar die heeft wel meer niet).Het model is destijds bij SMTS in Engeland gemaakt in witmetaal,de oplage weet ik niet,maar erg veel kom je ze niet tegen.
Gefeliciteerd met de "vangst". Dat ziet er inderdaad uit als een hele mooie Berlina! Hij klopt proportioneel vele malen beter dan die van Gamma zo te zien.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Alfetta72
Member
Member
Berichten: 212
Lid geworden op: zo apr 29, 2007 16:24
Locatie: Tilburg

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Patrese's Benetton 185

za dec 11, 2010 18:09

@Kitaro:indrukwekkende verzameling,wist niet dat ze zoveel 155s in raceuitvoering hebben
@Corrado:Wat leuk Koen dat je de man hebt geproken die de matrijzen heeft,ach misschien in de toekomst dat ze nog een partij maken.
@Dinky boy:Ja een leuk detail is dat,ook de automatenbak in het intereur is zichtbaar.
@Alfavaganza:Ben er heel blij mee,de Gamma berlina heeft een te lange neus,desondanks is dat ook een leuk model

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Patrese's Benetton

za dec 11, 2010 18:27

@Kitaro:indrukwekkende verzameling,wist niet dat ze zoveel 155s in raceuitvoering hebben
Zie de 1:43 collectie 155-racers van onze Peruaanse vriend wrxaqp... ;)

Daar zitten overigens veel decal-conversies tussen.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . het nieuwe zoeken ;-)

zo dec 12, 2010 00:44

De links in de index in de openingspost zijn zoveel mogelijk hersteld. Na een databasefout een paar jaar terug klopten de verwijzingen niet meer. Ik had daar een trucje op bedacht, maar na de crash van eind van de zomer werd de database hersteld en ook die oude fout verwijderd. Daardoor gingen de getructe links juist weer verkeerd verwijzen. Alles nalopen, ik zag er redelijk tegenop en schoof het almaar voor me uit. Uiteindelijk viel het allemaal wel mee, probleem lokaliseren, even een avondje stug doortikken en het is gepiept. Ik weet dat er nog steeds een paar foute links in zitten. Die komen vanzelf wel een keer tevoorschijn. Kom je er één tegen, dan graag een PB'tje.

Verder heb ik een extra zoekmogelijkheid in de index ingebouwd. Bovenaan de openingspost staat een inhoudsopgave met indexcodes. Tik deze codes in in de zoekfunctie van je browser (control + F in IE en Firefox, Google Chrome weet ik niet) en je springt naar de betreffende sectie. Niet meer eindeloos scrollen dus.

Nou dit op orde is kan ik ook weer verder gaan met het indexeren van de nieuwe pagina's, er zijn er sinds de laatste keer al weer tegen de 30 bijgekomen :)

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

Re: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . het nieuwe zoeken ;-)

zo dec 12, 2010 00:50

De links in de index in de openingspost zijn zoveel mogelijk hersteld. Na een databasefout een paar jaar terug klopten de verwijzingen niet meer. Ik had daar een trucje op bedacht, maar na de crash van eind van de zomer werd de database hersteld en ook die oude fout verwijderd. Daardoor gingen de getructe links juist weer verkeerd verwijzen. Alles nalopen, ik zag er redelijk tegenop en schoof het almaar voor me uit. Uiteindelijk viel het allemaal wel mee, probleem lokaliseren, even een avondje stug doortikken en het is gepiept. Ik weet dat er nog steeds een paar foute links in zitten. Die komen vanzelf wel een keer tevoorschijn. Kom je er één tegen, dan graag een PB'tje.

Verder heb ik een extra zoekmogelijkheid in de index ingebouwd. Bovenaan de openingspost staat een inhoudsopgave met indexcodes. Tik deze codes in in de zoekfunctie van je browser (control + F in IE en Firefox, Google Chrome weet ik niet) en je springt naar de betreffende sectie. Niet meer eindeloos scrollen dus.

Nou dit op orde is kan ik ook weer verder gaan met het indexeren van de nieuwe pagina's, er zijn er sinds de laatste keer al weer tegen de 30 bijgekomen :)
Geweldig werk Hans! Dat geeft een extra dimentie aan dit forum :D

Koen

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”