super_alfist
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

75 polyester / LED probeerseltje voor de racer........

vr dec 10, 2010 22:04

Weer een ideetje opgedaan: van de reflectorbalk van mijn polyester achterklep een 3e remlicht(je) maken d.m.v. een led strip.

Het is de bedoeling dat de hele racer mat zwart wordt en dat je de led strip niet ziet als deze niet in gebruik is, dus als je niet op de rem staat.
Eerst dus maar eens een spuitbusje van die verf gekocht die ze gebruiken om achterlicht units donker te maken.
De zicht kant van de "reflectorbalk" hiermee van enkele lagen voorzien en laten drogen.
Vervolgens mat geschuurd met een scotch sponsje en weer afgetaped.
Vervolgens de hele klep mat zwart spuiten, tape eraf, en klaar. Zie je niets van!
Afbeelding
Er achter gekomen dat de LED strip wel over de gehele lengte (125cm) strak tegen de binnenkant van de klep moet zitten. Anders heb je op plaatsen waar dit niet het geval is een rode gloed i.p.v. rode licht puntjes.
Dus.. gaatjes boren aan de binnenkant,
Afbeelding
Draadbusjes M4 er in gemaakt,
Afbeelding
M4 boutjes voorzien van een scherp puntje en contra moertjes om de strip aan te kunnen drukken en te borgen en zo de boel toch demonteerbaar te houden.
Afbeelding
De LED op rol gekocht. Deze is aan de achterzijde voorzien van een plakstrip, super handig! Op lengte knippen en op een 125cm lange alu strip geplakt van 2,5cm breed. Past precies in de balk.
Strippie met de LED's erin...
Afbeelding
Afbeelding
FF testen..
Afbeelding
Afbeelding
En weer uit....
Afbeelding
De volgende stap is de kenteken verlichting ook d.m.v. LED strip inbouwen (liefst ook weer demonteerbaar) en alles aansluiten. De bedrading kan gewoon door het binnenframe lopen. Het idee is om de voeding te laten lopen via verende contact staafjes die gebruikt worden in div. Ford :schrik: modellen om de achterklep verlichting van stroom te voorzien. Omdat ik de achterklep met 2 aero catch sluitingen wil vast zetten en de scharnieren niet ga gebruiken leek mij dit de handigste oplosing, anders moet je met stekkers gaan werken of 6meter bedrading er aan plakken. :wink: Maar dat is voor volgende week.

GTV42.0
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: 75 polyester / LED probeerseltje voor de racer........

vr dec 10, 2010 22:08

Ziet er goed uit. Vertel eens wat meer over je ideeen en wat er nog meer lichter gemaakt wordt.
GTV6 3.0 DRIVES YOU 2 PASSION!!!!

Gehad.
3x 33
2x 75
1x 155
2x 146
1x Alfetta sedan 2l
1x Alfetta GTV 2l
1x 156 2001
1x GTV6 2.5liter 1985
Nu;
1x 159 SW
1x Alfetta GTV6 3l 1982

database register.
Registerleider Alfetta GT GTV(6) en Giulietta 116

super_alfist
Full Member
Full Member

vr dec 10, 2010 22:10

Lichter of :idea: -er?

GTV42.0
Guru Triplo
Guru Triplo

vr dec 10, 2010 22:17

Gewoon wat je plannen zijn met de 75. En natuurlijk foto's :wink:

Gehad.
3x 33
2x 75
1x 155
2x 146
1x Alfetta sedan 2l
1x Alfetta GTV 2l
1x 156 2001
1x GTV6 2.5liter 1985
Nu;
1x 159 SW
1x Alfetta GTV6 3l 1982

database register.

super_alfist
Full Member
Full Member

vr dec 10, 2010 22:47

Qua onderstel is'ie al klaar, al mee gereden op Zandvoort ook. Ronde tijden waren dusdanig dat ik besloten heb daar niet veel meer aan te doen.
Er gaat nog een 4Kg. polyester motorkap op i.p.v. de 6,25Kg poly. kap die er nu op zit. Die wil ik ook met aero catch vast zetten i.p.v. de "gewone" hood pins waar deze nu mee vast zit.

Optisch:
Hij moet mat zwart worden. De A-styl/daklijsten L+R heb ik hard blauw (RAL5002) laten poedercoaten. Verder minimale bestickering.
Lexaan zit er ook al in (zij- en achter ruiten) maar deze wil ik vervangen door donker getint lexaan.
Dan heb ik nog iets van 4 setjes 15"velgen en 1 setje 16" (om eens te proberen en nog wat met eindreductie te fine-tunen) die mat zwart gecoat worden.
De binnenkant wordt hoogglans wit en de kooi weer RAL 5002 blauw.
Dash gaat er helemaal uit incl. verwarming etc. en daar komt natuurlijk ook weer polyester in. Ik wilde nog een polyester dashboard gaan maken die qua omtrek meer op het "schitterende" 75 sinaasappelkist dash. lijkt.
Verder wil ik de hele onderkant dicht maken d.m.v. 1mm alu. platen (demonteerbaar). Dan kom je wel weer dingen als remmen / bak koeling tegen etc. maar daar heb ik al over nagedacht. De achterbumper wordt hoog om de alu. bodemplaat uit te laten lopen in een diffuser.
De bumpers wil ik ook met 2 snel sluitingen demonteerbaar maken (wel handig met trailer op en af).
De voorbumper ben ik nog mee bezig. Ik wilde deze zo laag mogelijk houden en met zo min mogelijk nutteloze openingen i.v.m. luchtweerstand. Deze bumper is een samenwerkings verband en is nog niet klaar maar als dat zover is staat hij vanzelf op het polyester topic op "racen algemeen" :wink:
Oh, ja! Er moet nog een ander torretje in, de laatste keer de drijfstang lagers er uit getrapt. Wordt gewoon weer een standaard 3.0 12v. daar ging het tot nu toe ook prima mee. Motor staat al klaar. Als de oude er uit is kan ik de motorruimte ook meteen kaal plukken, het bekrachtigde stuurhuis er uit halen en de motor ruimte hoogglans wit spuiten.
Later komt er nog een wat gekietelde 3,5 12v. in, die staat ook al te wachten op lagers, balanceren, squish randen maken, andere nokkenassen en een programmeerbaar motormanagement.

Ik ben naar BS geweest om mij eens te laten inlichten over KDFI. Klinkt wel O.K. Je hoort natuurlijk altijd wel weer verhalen over andere systemen KMS of weet ik wat er nog meer is maar volgens mij hebben alle systemen genoeg mogelijkheden en is de betrouwbaarheid alleen te wijten aan de manier waarop de computer, bedrading en stekkers in elkaar gezet worden en of de juiste componenten op de juiste manier gemonteerd gebruikt worden.

Verder wil ik bij wijze van test een 40mm holle dikwandige stabi gaan maken, krachtberekenen en road testen. Dit is dan een 50% lichtere variant van de stalen 42mm die ik er nu op heb zitten. Maar daar meer over als hij af is.

GTV42.0
Guru Triplo
Guru Triplo

vr dec 10, 2010 23:02

Kijk eens aan dit zijn serieuze bezigheden. Heb je ook meer foto's?

Gehad.
3x 33
2x 75
1x 155
2x 146
1x Alfetta sedan 2l
1x Alfetta GTV 2l
1x 156 2001
1x GTV6 2.5liter 1985
Nu;
1x 159 SW
1x Alfetta GTV6 3l 1982

database register.

super_alfist
Full Member
Full Member

vr dec 10, 2010 23:12

Hele lading! Ik heb de auto vorig jaar geloof ik gekocht in een niet zo geweldige staat van Maarten Bijlsma van hier op het forum. Ben toen aan het lassen geslagen en kwam toen nog een circuit onderstel tegen die bedoeld was voor mijn andere 75 racer. Mijn vriendin heeft er vervolgens een half jaar mee gereden (woon/werk en boodschappen) totdat ik hem mee "mocht"nemen naar Zandvoort!
Toen gezien de redelijke rondetijden maar besloten om er toch maar een kooitje in te schroeven.
Ik ben dus al een jaar (misschien wel 2) geleden met foto's maken. Ik zal eens kijken of ik de beste op chronologische volgorde kan posten. Kan ff duren, ik ben nl. ook nog bezig met mijn 33 16v. race projectje en die is al wat verder gevorderd.
Pff, word er zelf moe van! :roll:

Slinger
Advanced Member
Advanced Member

za dec 11, 2010 02:04

Ziet er echt ziek uit dit Serge!!
Knightrider in de voorgrill? Nee grapje!
Heel gaaf!
Owning an Alfa Romeo is like having a supermodel as a girlfriend. Yes, she is a bit stupid. Yes, she is expensive but fuck it! She is soo damn HOT !!!
33 16v SW Racer

Andiamo Lesti Fumando Assai
Veni, Vidi, Veloce!

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: 75 polyester / LED probeerseltje voor de racer......

za dec 11, 2010 09:24

Ziet er echt ziek uit dit Serge!!
Knightrider in de voorgrill? Nee grapje!
Heel gaaf!
Nee man, dikke stereo in de kofferbak en een Xbox en TVschermen in het dashboard. ;)

super_alfist
Full Member
Full Member

za dec 11, 2010 19:12

Ja, en een pratende KDFI in het dashboard zeker, die via bluetooth te programmeren is met je horloge?!?!

Slinger
Advanced Member
Advanced Member

za dec 11, 2010 20:52

Ja, en een pratende KDFI in het dashboard zeker, die via bluetooth te programmeren is met je horloge?!?!
Dan alleen nog NOS voor KITT's befaamse Turboboost. Daan kan je gewoon over de concurrentie heen springen.
Owning an Alfa Romeo is like having a supermodel as a girlfriend. Yes, she is a bit stupid. Yes, she is expensive but fuck it! She is soo damn HOT !!!
33 16v SW Racer

Andiamo Lesti Fumando Assai
Veni, Vidi, Veloce!

super_alfist
Full Member
Full Member

za dec 11, 2010 23:36

Psies. 8)

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo dec 12, 2010 10:59

Je bedoelt chili con carne op zaterdagavond voor de wedstrijd? moet goedkomen. :mrgreen:

super_alfist
Full Member
Full Member

zo dec 12, 2010 15:59

Da's niet echt high-tec.

PG
Full Member
Full Member

zo dec 12, 2010 20:10

Hé, niet alle ideeën hier op het forum zetten hoor! Anders doet iedereen dat straks.

:D
Nu: 1984 Spider 2.0, 2004 166 3.2V6, 2005 1.8 GT en 75 TS Racer
Gehad: 33 imola, 33 16v, 75 1.8, 145 1.6ts, 146 2.0td, 147 1.9jtd, 156 SW 2.4jtd, 159 1.8mpi

Terug naar “Projecten”