Gebruikersavatar
sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3889
Lid geworden op: za feb 05, 2005 22:48
Locatie: World city Hardenberg

RE: 33 Type 2 SW restauratie (deels dan)

do jul 28, 2005 20:23

hey

harstikke goed man
geeft weer drie dubbel plezier om er in te rijden :wink:
zelf 6 jaar bezig geweest met sprint niet continu natuurlijk
maar als ie klaar is driedubbel plezier. :thumbs:

gtr rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

Gebruikersavatar
Maxtor
Guru
Guru
Berichten: 1705
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:50

RE: 33 Type 2 SW restauratie (deels dan)

do jul 28, 2005 23:01

Er zijn inmiddels veel dingen gezegd in dit topic over mijn auto en de vooruitgang hiervan. In drie posts wil ik dat gaan samenvatten, namelijk het begin, de verrichte werkzaamheden, en het eindresultaat.

Het begin, in augustus 2003 kwam de auto deze kant op, mn broer (Riccardo Romeo) had de auto gekregen bij een gigantische hoeveeheid onderdelen die hij gekocht had van Ruviano. Nog voordat mn broer toegezegd had dat ik de auto over mocht nemen was ik er al mee aan de slag gegaan om de auto weer representatief te krijgen. En dat terwijl ik nog niet eens een rijbewijs had en zelfs nog niet eens 18 was.

Afbeelding

Afbeelding

Zo trof ik de auto aan hier in een stalling nabij, helemaal onder het stof en viezigheid (althans dat dacht ik), dus eerst maar eens netjes wassen.

Afbeelding

Dat zag er allemaal al een stuk beter uit, totdat de boel opdroogde en weer die stoffige waas over de terug kwam, kortom de lak bleek compleet dof uitgeslagen te zijn, dus aan de slag met Commandant 4, en zie hieronder het verschil tussen het behandelde stuk (links) en het nog niet behandelde stuk (rechts).

Afbeelding

Auto netjes schoongemaakt en in Juni 2004 gingen we er voor het eerst mee naar een garage, ik had nog zitten voelen aan de onderkant en dat leek mij goed. Maar eenmaal bij de garage trok de monteur hele stukken auto aan flarden aan de onderzijde en bleek het allemaal goed mis te zijn daar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een kleine indruk van de rotheid, er waren nog veel meer van dit soort plekken onder de auto!

Toen de auto weggezet hier op de oprit om geld te gaan verzamelen voor het te lassen werk, dankzij een stage het benodigde geld kunnen bietsen en dus weer een stapje verder, en automatisch ook een post verder.

Afbeelding

Hier heeft de auto ongeveer een jaar lang staan te wachten op de werkzaamheden
Laatst gewijzigd door Maxtor op do jul 28, 2005 23:41, 2 keer totaal gewijzigd.
'78 Alfasud Sprint 1.5
'83 33 Berlina S.L. 1.5
'89 33 Sportwagon 1.3S
'93 33 Berlina 1.7 16V
'87 90 2.5 V6 QO
'94 164 3.0 V6 24V Super
'00 166 3.0 V6 Sportronic
'01 Spider 3.0 V6 24V
‘04 GT 3.2 V6
'11 159 Sportwagon 1750 TBi

Gebruikersavatar
Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5074
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:46
Locatie: Mijn paddestoel. IK HAAT EGELS

RE: 33 Type 2 SW restauratie (deels dan)

do jul 28, 2005 23:06

Die was behoorlijk aan het overlijden ! :shock:
Knap dat je die hebt kunnen redden ! :thumbs:
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Gebruikersavatar
Maxtor
Guru
Guru
Berichten: 1705
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:50

RE: 33 Type 2 SW restauratie (deels dan)

do jul 28, 2005 23:17

Toen kwam het leuke werk, het daadwerkelijk goedmaken van de auto, dus opnieuw opbouwen etc. Eerst was het belangrijkste dat het laswerk gedaan zou worden, inmiddels had ik al leuke Ronals gekocht (helaas wel in eerste instantie opgelicht door iemand ie een liefhebber zou moeten zijn :evil: ) en leuke K&N broodtrommels en 4 splinternieuwe P5000's. Ook had ik in een bui waarin ik niet veel kon doen aan de auto een afstandbediening voor de CV ingebouwd. En later nog 2 nieuwe gele mistlampen gekocht om de oude losbungelende mistlampen te vervangen. Bijna vergeten dat er een origineel smetteloos interieur bijgekocht is.

Kon het niet laten om twee Ronals te monteren en dan krijg je dit soort rare aanzichten.

Afbeelding

Afbeelding

Maar begin dit jaar ging de auto richting een lasser hier in de buurt. Aanvankelijk wou hij er niet aan beginnen omdat het teveel werk zou zijn. Toch ging hij ermee door, helaas (later bleek dat gelukkig te zijn) liet hij het al gauw afweten en kon ik opnieuw opzoek naar een lasser. Via het forum was ik bij Giulia-Tom gekomen, deze kon binnen een korte termijn de auto lassen voor een leuke prijs en natuurlijk goed. De auto twee weken zaterdag terug gebracht en de week erop kon ik de 33 alweer ophalen, gelast en wel! Hieronder enkele foto's van de laswerkzaamheden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Al vaker gezeg, maar echt vakmanschap :thumbs:

Dit was het allerbelangrijkste en dit betekende dat de auto opnieuw richting APK keurmeester mocht. Afgelopen maandag daar geweest en natuurlijk eerst afkeur, met gevaar voor eigen leven op de sloop onder een 33 staan te werken die bungelde aan een vorkheftruck maar ik moest en zou die auto die dag goed gekeurd hebben. Gelukkig had hij niks aan te merken op het laswerk, viel ook helemaal niks van te zien en konden de afkeurpunten relatief makkelijk opgelost worden. Thuis aangekomen met APK tot 27-07-06 meteen de openlucht filters die al een half jaar in een kast lagen te wachten erop geschroefd en genieten maar. En dan resulteerd dat in een eindresultaat, en gaan we weer verder naar de volgende post.
Laatst gewijzigd door Maxtor op do jul 28, 2005 23:42, 1 keer totaal gewijzigd.
'78 Alfasud Sprint 1.5
'83 33 Berlina S.L. 1.5
'89 33 Sportwagon 1.3S
'93 33 Berlina 1.7 16V
'87 90 2.5 V6 QO
'94 164 3.0 V6 24V Super
'00 166 3.0 V6 Sportronic
'01 Spider 3.0 V6 24V
‘04 GT 3.2 V6
'11 159 Sportwagon 1750 TBi

Gebruikersavatar
giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: wo feb 02, 2005 13:51
Locatie: Baarn

RE: 33 Type 2 SW restauratie (deels dan)

do jul 28, 2005 23:23

Hierbij wil ik meteen iedereen bedanken die mij geholpen heeft om dit zover te krijgen, mijn broer (RIccardo Romeo) die mij de auto doneerde, mijn vader voor al het transport etc wat gedaan moest worden, iedereen waarvan ik onderdelen gekocht hebt (dat waren er veel) en natuurlijk Giulia-Tom voor het uitvoeren van een complete roestauratie. Heb vandaag met verbazing naar de auto staan te kijken, er was nergens een lasnaadje te vinden, het was precies zoals de auto uit de fabriek kwam Applause

Dus: Voor al uw laswerkzaamheden en roestauraties, Giulia-Tom, uw man Thumbs up!

Foto's zullen zo spoedig mogelijk volgen, vandaag even het meisje weer netjes schoonmaken en dan zal ik foto's nemen, misschien vandaag nog ligt natuurlijk aan het weer. De foto's van de werkzaamheden van Giulia-Tom zal ik dan ook nog plaatsen
:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

Hartelijk dank, het was een groot genoegen....Dit project, heren, wordt gestuurd door een echte (jonge) Alfa fanaat: en ik ben niet oud, maar toen ik je zag deed het mij denken toen ik mijn eerste auto, het sudje met hulp ging voorzien van nieuwe dorpels.
Gezond FANATISME: daar is dit forum voor!

Tof voor je dat de APK een feit is. Zelfs na lang stilstaan kwam ie op mij over ofdat ie net was neergezet, echter het spinrag rond de ophanging en gehele bodem deden mij twijfelen.
De remmen bleven niet plakken....Motor sloeg meteen aan!...de zomer wordt nog mooier!
Ja ik voel al dat het helemaal goed gaat komen met deze SW - one for the road!
:driving:
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Gebruikersavatar
Maxtor
Guru
Guru
Berichten: 1705
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:50

RE: 33 Type 2 SW restauratie (deels dan)

do jul 28, 2005 23:28

En dan de laatste en natuurlijk leukste post, het eindresultaat. Op deze foto's is de 33 alleen maar gewassen geweest (en was er daarna nog een regenbuitje overheen gekomen), dus als het mooi weer gaat worden en ik heb de auto compleet gepoetst en de bumpers netjes met sla-olie (nu alleen de skirts aangezien ik die er toch naast had liggen) behandeld heb zal ik de foto's even updaten. Vanaf nu hou ik mijn mond en laat ik de foto's spreken voor 2 jaar keihard knokken voor deze auto.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Nu is het tijd om te gaan rijden met de auto, en eindelijk echt gaan genieten (hoewel ik dat met het sleutelen etc ook wel gedaan had). Bij veranderingen en zodra ik foto's heb van de auto compleet netjes gepoetst etc zal ik dat even melden, maar van me af zijn jullie nog niet, volgend jaar ga ik aan het andere meisje beginnen. Zal ik ook nog even een foto'tje van plaatsen binnenkort.
'78 Alfasud Sprint 1.5
'83 33 Berlina S.L. 1.5
'89 33 Sportwagon 1.3S
'93 33 Berlina 1.7 16V
'87 90 2.5 V6 QO
'94 164 3.0 V6 24V Super
'00 166 3.0 V6 Sportronic
'01 Spider 3.0 V6 24V
‘04 GT 3.2 V6
'11 159 Sportwagon 1750 TBi

Gebruikersavatar
Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2177
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:51
Locatie: Culemborg

RE: 33 Type 2 SW restauratie (deels dan)

do jul 28, 2005 23:32

Ziet er weer netjes uit :thumbs:

mooi interieur ook :wink:

veel plezier ermee
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9685
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: 33 Type 2 SW restauratie (deels dan)

vr jul 29, 2005 12:59

8) =P~ =D> :thumbs:

(nu ook nog onder de kap poetsen :roll: :wink: )
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
Bert-155
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2780
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 14:44
Locatie: Groningen

RE: 33 Type 2 SW restauratie (deels dan)

vr jul 29, 2005 13:01

Ziet er goed uit! 8) Was het wachten vast en zeker waard!

Ricambi Originali

RE: 33 Type 2 SW restauratie (deels dan)

vr jul 29, 2005 13:22

Waterkering bij Oosterbeek is altijd een mooi plekkie om ff foto's te maken van je Bella :P

Groet, Ro

Gebruikersavatar
Huib
Guru
Guru
Berichten: 1019
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:52
Locatie: Westland

RE: 33 Type 2 SW restauratie (deels dan)

vr jul 29, 2005 17:28

Ziet er goed uit Wim!

Zijn dat originele veren aan de voorkant? Hij staat vóór bijna lager dan de mijne met intrax verlagingsveren.

Hoe loopt het blokkie met die K&N's? Kun je verschil in oppakken merken ten opzichte van het originele huis? Had je nog vulplaten nodig om de filters op de carbs te kunnen schroeven of past het gewoon bij een 1300?
33 Blue 16v carbs '89
Land Rover 109 300tdi '72
Audi A3 Sportback Quattro '14
BMW 325i touring '07

gehad:
een hele berg 33's type 1/ 2/ 3, GT1600 junior OMGWTF, Giulia Super 1750

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: 33 Type 2 SW restauratie (deels dan)

vr jul 29, 2005 19:46

:thumbs: Mooi, dat donkerblauw. Velgen staan ook goed.

Gebruikersavatar
Luc33
Guru
Guru
Berichten: 1151
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 21:04
Locatie: Groningen

RE: 33 Type 2 SW restauratie (deels dan)

vr jul 29, 2005 21:40

In 1 woord............. SCHITTEREND!!!!!
Luc
33 1.7 16v
146 JTD

Gebruikersavatar
psillen
Guru
Guru
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:43
Locatie: Horn, L

RE: 33 Type 2 SW restauratie (deels dan)

vr jul 29, 2005 22:16

Ja, het ziet er bijzonder mooi uit. En goed dat dit model bewaart blijft, ze zijn inmiddels toch behoorlijk zeldzaam.
En ook net laswerk :thumbs:
Alfetta Gt, 1975
Ooit gehad: Giulia Super 1.6 1971; 33 1.3 1988; 75 1.8 carb. 1989; 146 1.6 boxer 1995; 156 1.8TS 1999; 156 JTS Selespeed 2003; 159 SW 1.9JTDm16v, 2006; 159 SW 2.0JTDm16v, 2010

Gebruikersavatar
Maxtor
Guru
Guru
Berichten: 1705
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:50

Re: RE: 33 Type 2 SW restauratie (deels dan)

vr jul 29, 2005 23:52

Ziet er goed uit Wim!

Zijn dat originele veren aan de voorkant? Hij staat vóór bijna lager dan de mijne met intrax verlagingsveren.

Hoe loopt het blokkie met die K&N's? Kun je verschil in oppakken merken ten opzichte van het originele huis? Had je nog vulplaten nodig om de filters op de carbs te kunnen schroeven of past het gewoon bij een 1300?
Volgens mij zijn het originele verlagingsveren. Ik weet het eigenlijk niet, kreeg de auto zo. Weet alleen wel dat er Monroe schokdempers onderliggen, het is wel super stug, een veerweg heeft ie bijna niet (maar gelukkig niks geen problemen met schrapen op drempels etc.).

De K&N's kon ik er zo opschroeven, verschil merk ik niet echt. Maar ik heb ook nog niet echt serieus gas gegeven, ben nog niet veel boven de 4000 toeren geweest en alleen als het blokje lekker warm was. Eerst ook de d-riemen ververssen. Laat het eerst ook allemaal weer even inkomen en de carbs etc moeten schoongemaakt en gesteld worden. A.s. vrijdag gaat ze naar Van Poppel om alles af te stellen en morgen gaan er als ik het niet te moeilijk vind nieuwe d-riemen en spanrollen op.
'78 Alfasud Sprint 1.5
'83 33 Berlina S.L. 1.5
'89 33 Sportwagon 1.3S
'93 33 Berlina 1.7 16V
'87 90 2.5 V6 QO
'94 164 3.0 V6 24V Super
'00 166 3.0 V6 Sportronic
'01 Spider 3.0 V6 24V
‘04 GT 3.2 V6
'11 159 Sportwagon 1750 TBi

Terug naar “Projecten”