stampertje

RE: Jurian's 155 met madeno chip

di jun 15, 2010 23:47

neeee kan niet!! :P
egt waar hoor.
ik ben men straat niet uitgeweest vanavond. ik zat bij men buurman hahahahaha
en mr Dark night it is! :P

Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

wo jun 16, 2010 23:47

Goed tijd voor een kleine update:

Nu een boel probleemloze km's (je blijft afkloppen met een 155), werd het toch wel weer tijd om m'n wagentje weer wat te vertroetelen. Het idee heeft een tijd gespeeld om een klassieke Alfa op te snorren ipv de 155. Maar naar mate dit idee steeds haalbaarder werd, werd ook het idee de 155 verkopen toch steeds minder aantrekkelijk. Enerzijds wist ik dat deze wagen niet meer zoveel zou opleveren, anderszijds was ik nog lang niet uitgekeken op deze.

Gisteravond is de "nieuwe" ECU van madeno erin gegaan. Sander is zo vriendelijk geweest dit voor mij te doen, aangezien fysieke beperkingen het nog niet toelaten ondersteboven in een auto te gaan hangen. Ik heb er een aantal km nu mee gereden en ik moet zeggen, het verschil niet gigantisch, maar wel merkbaar. Zo heeft ze nu meer trekkracht onderin waardoor de motor soepeler is geworden. Ik heb nog niet heel veel km's met de nieuwe pc erin gereden, dus de kans is groot dat het alleen maar beter gaat worden. De eerste beproeving gaat zaterdag komen, want dan ga ik andere sportschokdempers ophalen van Osrav bij iemand van het ARTC. Dit is ook gelijk de volgende upgrade, want op dit moment is een schombreker lek en dat is te merken!

Het projectje waar ik vanaaf nog even bezig ben geweest is het schuren van de velgen. Voor mijn verjaardag een set 17 inch gekregen van Sander die nog gespoten moeten worden in wit. De banden van het huidige setje beginnen op te raken, dus dit is gelijk een mooie gelegenheid.

Afbeelding

Origineel hoort in het midden van de velg (tjah waar anders :roll: ) een cover te zitten die over de bouten heen valt. Deze waren alleen niet meer mooi. Het idee is dus op zoek te gaan naar naafdopjes of gehele kappen... heeft iemand een idee hierover waar ik dit kan vinden ?

Voor de rest staat er nog redelijk wat in de planning met de tijd. Een lijstje van de eerstvolgende aanpassingen:

- Blok aanpakken (lagerschaal ingesleten)
- Toch maar een bluetooth carkit (wachten tot er wat leuks op het werk wordt ingeruild).
- En als we dan toch met de ICE bezig zijn een andere kleinere sub erin (dat lel wat er nu in zit wordt vaak aangezien voor een gastank)
- VPB
- Nieuwe startmotor
- enz enz

Kortom, de zomer is alweer volgeboekt ;-)
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

brolli21
Guru Triplo
Guru Triplo
Contacteer: Website

do jun 17, 2010 18:01

Subje weet je te vinden he ;)
There is a fine line between Brilliant and Insane
Alfa 75 Imola-TB '92
Fiat 500 1.4 16v sport '08
Audi A4 Avant 1.8t quattro '05

Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Jurian's 155 met madeno chip

do jun 17, 2010 19:26

Subje weet je te vinden he ;)
Uh jahaa... alleen ff nog een mooi stofje voor erop...
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

brolli21
Guru Triplo
Guru Triplo

do jun 17, 2010 19:27

Caradio levert dat op rol ;)
Alfa 75 Imola-TB '92

Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

do jun 17, 2010 19:29

Mooooi!!

Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

zo jun 20, 2010 22:37

Zo vandaag weer lekker aan de slag geweest:

Na een aantal aafjes kapot geschuurd te hebben, heeft vandaag de eerste velgen een kleurtje (ja technisch gezien is wit geen kleur) terwijl ik de uitgewoonde Polo van diens moeder een goede schoonmaakbeurt gaf. Het resultaat mag er zekerzijn (al zeggen we het zelf). Ik ben er zeer tevreden mee, daarom liggen ze nog in de huiskamer zodat ik af en toe ff snel kan kieken.

Vervolgens hebben we nog wat spulletjes voor de 155 gehaald. Sander had nog een Alpine subwoofer liggen die een nogal courantere maat heeft dan de JBL die ik er nu in liggen. Omdat de schokdempers in rap tempo slechter worde, hebben we in Houten nog een set schokdemper + (hopelijk iets hogere) veren opgehaald van Osrav en Apex. Hopelijk kunnen we van de week nog even een gaatje vinden zodat ik met frisse dempers naar Zandvoort kan ...

Nog even snel de foto's...

gespoten en ongespoten
Afbeelding

Een idee hoe het gaat worden ...
Afbeelding

En de bijeengesprokkelde onderdelen...
Afbeelding

Komende maanden wat groot onderhoud doen ... en dan op naar de 3 ton! ;-)
Laatst gewijzigd door Jurian op zo jun 20, 2010 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.

brolli21
Guru Triplo
Guru Triplo

zo jun 20, 2010 22:43

Tsja,schijven die als de blokken op zijn vervangen moeten worden en een ashoesje wat rap slechter wordt vind ik nog niet echt groot onderhoud hoor jur ;)
Het is natuurlijk gewoon en auto van 15 jaar oud,met een zeer respectabele km-stand,dan is er zo af en toe wat versleten.
Gewoon alles wat versleten is waar mogelik vervangen voor HD-kwaliteit,zodat je de komende jaren lekker kan blijven genieten van je 155 ;)
Alfa 75 Imola-TB '92

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice

zo jun 20, 2010 22:44

hey dat turks klinkende dempermerk, wie importeert dat? en is dat er ook voor een 33?

een 155 blijft ECHT een mooi apparaat!
Laatst gewijzigd door Hans33sw op zo jun 20, 2010 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
'18 Giulietta Super Veloce TCT
'91 33 1.3S
'89 33 16v carbs
'76, '79 & '91 stokbroden

Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

zo jun 20, 2010 22:44

Tsja,schijven die als de blokken op zijn vervangen moeten worden en een ashoesje wat rap slechter wordt vind ik nog niet echt groot onderhoud hoor jur ;)
Het is natuurlijk gewoon en auto van 15 jaar oud,met een zeer respectabele km-stand,dan is er zo af en toe wat versleten.
Gewoon alles wat versleten is waar mogelik vervangen voor HD-kwaliteit,zodat je de komende jaren lekker kan blijven genieten van je 155 ;)
Ik had het ook meer over de koppeling enz ...

Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

zo jun 20, 2010 22:45

hey dat turks klinkende dempermerk, wie importeert dat? en is dat er ook voor een 33?

Geen idee, had er niet van gehoord, Is Italiaans en ziet er hoogwaardig uit ...

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo jun 20, 2010 22:51

Geen idee, had er niet van gehoord, Is Italiaans en ziet er hoogwaardig uit ...
http://www.alfaromeoservice.nl/alfaromeoservice/. Dacht ik.
It's not easy, being green (kermit)

brolli21
Guru Triplo
Guru Triplo

zo jun 20, 2010 22:54

Misschien een domme opmerking,maar ooit van google gehoord???
Alfa 75 Imola-TB '92

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo jun 20, 2010 22:56

Dan ga je ze niet vinden want ze heten Osrav en niet Osraf :wink:
It's not easy, being green (kermit)

Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

zo jun 20, 2010 22:57

Dan ga je ze niet vinden want ze heten Osrav en niet Osraf :wink:
Hoe bedoel je :roll: ... ik zag het idd lang dagje geweest :wink:

Terug naar “Projecten”