Er is inmiddels weer een hoop gebeurd.
Nadat het geklop nog steeds niet weg bleek te zijn na de volledige revisie, eerst een paar maandjes niet meer aan de auto gewerkt. Moed verzamelen zeg maar...
De symptomen waren (nog steeds):
Geklop uit het onderblok bij warm stationair.
Oliedruk bij warme olie aan de lage kant (plusminus 1bar) volgens de meter.
Uiteindelijk het blok weer uitgebouwd en teruggebracht naar het revisebedrijf. Daar bleek toch de krukas nog steeds de boosdoener te zijn. Na het richten (destijds door een ander revisiebedrijf gedaan) bleek er toch nog een rare slingering in te zitten. Toen besloten er een andere, goede krukas in te zetten. Vervolgens is het blok opnieuw gelijnboord en zijn er nieuwe lagers ingemeten. Verder is er gelijk maar een nieuwe oliepomp ingezet (ik wilde geen risico meer lopen).
Een paar weken terug het blok weer opgehaald en weer begonnen met het opbouwen. Inmiddels begint het bijna routine te worden. Arjan75QV en Wouter75 dank voor jullie hulp

.
Wat plaatjes:
Blok netjes ingepakt teruggekregen van het revisiebedrijf:
Klaar voor inbouw:
Blok er weer in met hulp van wouter (en een takel):
Klaar voor de start:
Dan nu de hamvraag, is het geklop er nu wel uit?
Gisteravond met angst en beven het blok gestart en warm laten worden. Na zo'n 15 minuten is het blok warm en springt de fan aan.
En..........
...geen geklop. Pfweeeew
Vandaag dus eindelijk met een klopvrije v6 gereden. Nu nog even rustig aan inrijden (vergt wel discipline met zo'n toerengraag blokkie).
De oliedruk is nu ook een stuk beter dan eerst. Ongeveer 2 bar bij warme motor.
Eind goed al goed.