Zo weer een maandje verder .. en de eerste mooie dagen van 2010 zijn ook weer een feit. En zodra die eerste mooie dagen van het jaar weer aanbreken begint t bij mij ook weer te kriebelen. Dus van de week de zonnebril weer laten maken (want je kan er niet op zitten

) en de ramen weer gemaakt. Toen ik de 155 vorig jaar kocht (toch alweer een half jaartje geleden) deed het raam aan de bestuurderskant het helemaal niet en degene aan de andere kant ging met veel pijn en moeite open. Ik had al vorig jaar een ander mechanisme aan de bestuurderszijde erin gezet, maar deze bleek ook gewoon k*t.
Dus een paar maandjes terug een paar goeie mechanieken bij Homme vandaan gehaald en alvast de bestuurderszijde vervangen... en nu werkt deze weer naar behoren. Alleen als de motor niet draait wil het raam niet altijd automatisch helemaal naar beneden... een kwaaltje van de 155 of misschien een accu die aan binnenkort aan vervanging toe is? Tevens
rij ik op het momentmet een k&n openluchtfilter rond... het geluid is heerlijk, maar de prestaties vallen vies tegen. Binnenkort dus maar weer het originele filterhuis terug monteren en maar wat meer met de ramen open rijden
Wat ook een voordeel is van het mooie weer dat ik het dakraam er eindelijk uit kon halen om het er weer goed in te kitten. Na een hele winter te hebben gereden met een natte reet hoop ik dat het nu dus over is en dat ik binnenkort weer lekker kan genieten van het dakluikje. Op zich geen moeilijk klusje alleen had ik veels te veel kit gebruikt waardoor er nog wat restjes op het dak zitten... binnenkort maar even een avondje op mijn werk het dak opnieuw polijsten.
En als laatst heb ik via Niek een stelletje gele mistlampen overgenomen die ik er vandaag heb ingezet samen met een stel 100 w lampjes die ik nog had ligggen i.p.v. de gebruikelijke 55 w lampjes. Persoonlijk vind ik het een prettig beeld de gele verlichting en ik wil dus ook graag alle lampen vóór vervangen door gele pitjes. Heeft iemand daar trouwens een goeie site voor (ik heb namelijk geen tijd om naar de winkel te gaan doordeweeks).
Al met al weer een paar lekkere daagjes buiten geweest

Nog even een snel fotootje van de gele mistlampjes:

(oh ja voor degene die afvraagt waar al die rook vandaan komt ...nee we krijgen geen nieuwe paus)
Een filmpje van de DTM remus en het k&n filter voor het geluid:
View My Video
en nog een plaatje gewoon van onderweg: