bellamacchina
Newbie
Newbie
Berichten: 25
Lid geworden op: zo mar 30, 2008 22:40
Locatie: Dronten
Contacteer: ICQ

RE: Het grote Giulia-topic: voor eigenaren en liefhebbers

wo jan 13, 2010 13:36

Klopt, ze gebruiken meestal gewoon een code die ze in hun systeem hebben. Het leukste is het als je een auto hebt die helemaal niet voorkomt.
Maar berlina 1800, die kerel wou zeker echt snel naar huis?
Albert Brouwer

Alfetta 1.8 1976
Giulia 1600Ti Cambio al volante 1965
Giulietta L 1.6 1984
en nog het een en ander meer

Gebruikersavatar
Dominic
Guru
Guru
Berichten: 1090
Lid geworden op: do okt 25, 2007 11:09
Locatie: Belgie

RE: Het grote Giulia-topic: voor eigenaren en liefhebbers

wo jan 13, 2010 19:06

Nou Rick zet mijn giulia 1600 super uit 1972 er ook maar bij.

Al 24 jaar in bezit.

Nu een giulia racer / trackdaymonster in opbouw. :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tsjoechov
Member
Member
Berichten: 202
Lid geworden op: ma apr 13, 2009 22:18

Re: RE: Het grote Giulia-topic: voor eigenaren en liefhebber

wo jan 13, 2010 20:09

Klopt, ze gebruiken meestal gewoon een code die ze in hun systeem hebben. Het leukste is het als je een auto hebt die helemaal niet voorkomt.
Maar berlina 1800, die kerel wou zeker echt snel naar huis?
Mijn Nuova 1300 staat bij de RDW bekend als een 1600. Lijkt me niet dat dezelfde oorzaak heeft als in jouw verhaal, maar zou het kunnen?

Gebruikersavatar
Koenraad
Junior Member
Junior Member
Berichten: 73
Lid geworden op: ma feb 25, 2008 17:55
Locatie: Hasselt - België

Giulia Ti

wo jan 13, 2010 21:25

Elvira kan toch best nog wel eens gelijk hebben aangezien Alfa zelfs tot in de jaren 80 de neiging had in te bouwen wat toevallig beschikbaar was (er zijn vele voorbeelden van Giulia's, Alfetta;s en zelfs 75's die in een uitvoering (combinatie) geleverd zijn die eigenlijk niet bestaat. Zeker de grensgebieden (spreek een jaar voor de facelift tot een jaar of twee na de facelift of nieuw model) leverd elke keer weer verrassende combinaties op.
Elvira Ruocca heeft niet beweerd dat deze specifieke auto Super kenmerken zou hebben, ze heeft alleen aangegeven dat het mogelijk is dat er Super details gemonteerd zouden zijn omdat dat wel vaker gebeurde en de Super ook in '65 op de markt is gekomen. Het is dus "grijs gebied".
Dat is het 'm net, Elvira kan enkel aangeven dat "het mogelijk is" .. .MAAR, dan enkel voor cosmetische details, bijv. een Super stuur in een Ti (zou kunnen dat het een optie was...) nooit voor de specificaties van de motor, bijv. twee dubbele carbs ipv. één, maakt dat je te doen hebt met een andere motortype vanwege het vermogen. En een ander motornr. in een Giulia carros betekent een andere Giulia typenr!
  • Bijv.
    1600 Ti Cambio Volante = type 105.14, Motor = type 514 : 1570 cc (78x82), 92 pk, één dubbele carb
    1600 Ti Cambio Cloche = type 105.08, Motor = type 514 : 1570 cc (78x82), 92 pk, één dubbele carb
    1600 TI Super = 105.16, Motor = type 516 : 1570 cc (78x82), 112 pk, twee dubbele carbs
    1600 Super = 105.26, Motor = type 526 : 1570 cc (78x82), 98 pk, twee dubbele carbs
    1600 S = type 105.85, Motor = type 585 : 1570 cc (78x82), 95 pk, één dubbele carb
    GT Sprint (1600) = 105.02, Motor = type 502 : 1570 cc (78x82), 106 pk, twee dubbele carbs
    GT Sprint Veloce (1600) = 105.36, Motor = type 536 : 1570 cc (78x82), 109 pk, twee dubbele carbs
    GT Junior 1600 = 115.03, Motor = type 536 : 1570 cc (78x82), 109 pk, twee dubbele carbs

    --> Bemerk hoe het motortypenr. wijzigt als het vermogen wijzigt.
Let op, Type nr. van de Giulia's zal nog van andere dingen hebben afgehangen, bijv. de GT1600Junior had men evengoed type 105.36 kunnen geven, de GT1300Junior is tot op het einde van zijn 'unificato' periode ('78 ) het type nr. 105.30 blijven dragen... (is eigenlijk een andere discussie ;))

Ten tijde van deze Ti bestond de 'koekentrommel'-luchtfilter gewoon niet, dus had men moeten teruggrijpen naar de Super-luchtfilter, maar die heeft een bevestigingslip nodig in de motorruimte, dus extra laswerk, bovendien zit daar nu bij deze Ti de zekeringendoos, die had men dan moeten opschuiven, dus een andere kabelboom, etc... op het einde kon men dan dan maar beter een Super ombouwen tot een Ti ;)

Alfa Storico is tot op heden niet in staat te vertellen welk motorserienr bij welk chassisnr hoort, laat staan wat voor extra's gemonteerd werden...

Gebruikersavatar
Koenraad
Junior Member
Junior Member
Berichten: 73
Lid geworden op: ma feb 25, 2008 17:55
Locatie: Hasselt - België

Giulia Ti : Binnenbekleding

wo jan 13, 2010 21:40

Wie van de Giuliakenners helpt me aan foto's van de originele bekleding in kleur? En hoe lopen de naden over de deurpaneeltjes die met stof zijn bekleed? De auto heeft effen grijze bekleding, maar ik heb ook foto's in zwart wit gezien met een gemeleerde bekleding, als ik het goed heb hebben auto's die na mei 1964 geleverd zijn effen bekleding. En wie heeft mogelijk deze bekleding?
Heb je ergens een (duidelijke) foto van je deurpaneel?

Volgens mijn info zittenn er verticale stiknaden in het onderste (stoffen) deel van het deurpaneel...

Dat 'gemeleerd' materiaal heb ik ooit eens gezien bij een Muisgrijze Ti (van eerste eigenaar ) bij Maranello .... maar ik heb er geen foto's van.
Had wat weg van een tijgerprint ;)

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4781
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

RE: Het grote Giulia-topic: voor eigenaren en liefhebbers

zo jan 17, 2010 17:39

Nou, weer een updat gemaakt met de nieuwste aanmeldingen. Alleen wil ik nog even de bouwjaren en type van Rond en Indaco weten als het kan.

Albert, wat een superkleur op die Ti. Voor bij de mooiste combinatie van kleur en uitvoering. Vind de Ti denk ik qua uiterlijk wel de mooiste Giulia.

Dominic....24 jaar?! :shock: Ben je wel nog van plan hem ooit af te bouwen? :lol:
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Gebruikersavatar
Indaco
Member
Member
Berichten: 126
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:20
Locatie: Nijemirdum

RE: Het grote Giulia-topic: voor eigenaren en liefhebbers

zo jan 17, 2010 20:17

Dat kan.. :wink:

Volgens de papieren is het een Giulia Super 1.3 Lusso. Maar dan wel een nuova.....
Giulia Nuova 2.0

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4781
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

RE: Het grote Giulia-topic: voor eigenaren en liefhebbers

ma jan 18, 2010 10:54

Dus uit welk bouwjaar? :wink:
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Gebruikersavatar
Indaco
Member
Member
Berichten: 126
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:20
Locatie: Nijemirdum

RE: Het grote Giulia-topic: voor eigenaren en liefhebbers

ma jan 18, 2010 13:02

sorry... :oops: 1974. zo nu is het compleet.
Giulia Nuova 2.0

Gebruikersavatar
Dominic
Guru
Guru
Berichten: 1090
Lid geworden op: do okt 25, 2007 11:09
Locatie: Belgie

Re: RE: Het grote Giulia-topic: voor eigenaren en liefhebber

ma jan 18, 2010 17:18

.

Dominic....24 jaar?! :shock: Ben je wel nog van plan hem ooit af te bouwen? :lol:
Ben hard bezig.
Moet dit jaar rijden :wink:

voorbeeld van de kleur

Afbeelding

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: Het grote Giulia-topic: voor eigenaren en liefhebbers

ma jan 18, 2010 21:27

bekende auto. Carrera Panamericana... Die is van Urich.
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: RE: Het grote Giulia-topic: voor eigenaren en liefhebber

ma jan 18, 2010 21:32

.

Dominic....24 jaar?! :shock: Ben je wel nog van plan hem ooit af te bouwen? :lol:
Ben hard bezig.
Moet dit jaar rijden :wink:

voorbeeld van de kleur

Afbeelding
jaren geleden heb ik een giulia gespot vlakbij Pijnacker in een schuur met zo'n zelfde gril (en ook met een kooi met 1 diagonaal balk)
later nog gezocht, maar schuur was helaas weg en de giulia was natuurlijk ook nergens meer te vinden...
(misschien toch iemand van hier?)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
Quadrifoglio916
Member
Member
Berichten: 180
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 09:42
Locatie: Valkenswaard

RE: Het grote Giulia-topic: voor eigenaren en liefhebbers

ma jan 18, 2010 22:04

Beetje late reactie maar bij deze:

Mijn Giulia Super uit 1973. Ligt een 1750 motor in.

Afbeelding

Ciao Olaf
Cuore sportivo!

Alfa spider 1999, GT & GT Bertone Junior Driver
ex GTV 916, 155 WB , 33, 145, Giulia Super1973 en spider veloce 2000 1976

Gebruikersavatar
flyingstar
Junior Member
Junior Member
Berichten: 96
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 01:28

Re: RE: Het grote Giulia-topic: voor eigenaren en liefhebber

do jan 28, 2010 01:22

Die van hem en die van haar...
Afbeelding

Die van hem een originele 1300Ti uit 1968, die van haar een gerestaureerde 1600 Super Biscione uit 1971.
Hey Charlotte! Prachtige foto. Is erg interessant voor mij om te zien omdat mijn Giulia 1300 TI ook dubbele koplampen heeft. Was het dus ooit een optie van de fabriek? Ik heb vaak gehoord dat de 1300 TI alleen met enkel koplampen gebouwd werd. Groeten, James!

Gebruikersavatar
Stefan J
Full Member
Full Member
Berichten: 299
Lid geworden op: ma mar 05, 2007 19:40
Locatie: emmeloord

RE: Het grote Giulia-topic: voor eigenaren en liefhebbers

do jan 28, 2010 08:03

mmm, ik zie dat alleen mn nuova dr maar op staat....

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


1300 TI uit '67
2.0
beetje lager
hier en daar nog wat kleine cosmetische ingrepen nodig...
Nu in bezit: 33 1.5TI een Mito en een transit camper😁

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”