AlfaTony
Guru
Guru

Kilometerheffing NEE!

wo nov 25, 2009 17:27

Minister Eurlings is van plan de km heffing in te voeren. Volgens hem gaat 70 procent van de Nederlander er op vooruit. Natuurlijk!!

Er word een belasting technische verandering ingevoerd.

En de Nederlander gaat er op vooruit? Dat betekend dan dat de belasting minder inkomsten krijgt. Geloof dat dus maar niet.

Nee hier komen een aantal feiten zoals het voor de gemiddelde Nederlander zal gaan.

Dus niet voor diegene die meer dan 40000 euro per jaar verdient( Die mag nu ophouden met lezen.

U gaat er nl. wel op vooruit.)Zoals altijd natuurlijk. Zie ook Hypotheek aftrek.

Vanaf 2011 krijgt iedereen een kastje in de auto met gps. Die registreert u elke seconde dat u rijd.

Waar u rijd. En hoeveel u rijd.

U gaat straks ongeveer 6,7 cent per km betalen. Van woonerf tot snelweg.
Dan komt wel uw wegenbelasting te vervallen . En de bpm.

Dat betekend: Als u nu een auto rijdt met een gewicht van 1000 kilo en u rijdt 30000 kilometer dan betaald u nu 356 euro per jaar aan wegenbelasting.

In de nieuwe situatie betaald geen wegenbelasting, maar 6,7 cent per gereden kilometer. Dat is: 30000 x 6,7 is 2010 euro per jaar.
365 euro wegenbelasting -2010 euro kilometerheffing = 1654 euro in de min.

Wel gaat de bpm van de auto af. Dat scheelt natuurlijk heeeeel veel geld. Ja inderdaad, als u een auto kan betalen van 40000 of meer .

Bijvoorbeeld:U koopt een porche 911 carrera voor de prijs van maar 119.250,00. Daar gaat dan 40 procent bpm van af. Dat is 47700,= U betaald dus maar 71550,=

Dat is toch snel verdient die 47700 korting. Geweldig toch?

Helaas kan 90 procent van de Nederlander geen auto kopen van 71550,=

De gemiddeld werkende Nederlander rijd een tweedehands auto van 5000, euro.
Daar zit natuurlijk weinig of geen bpm meer op, dus die word niet goedkoper.

Wie word er dus beter van de kilometer heffing? De bedenkers en de fabriekanten van de kastjes. O ja. En de staatskas natuurlijk. U bent nl 24 uur per dag te volgen, waar u bent. Maar ook hoe hard u rijd. Dus rijd u te hard, heeft u binnen 2 weken de boete in de bus.

Zeg nee tegen de nieuwe plannen van de regering voor de kilometerheffing en rekening rijden.

http://www.kilometerheffing-nee.nl/digi ... uiging.php

Als je dit niet ondertekent, zul je via GPS door de staat volgbaar zijn en tevens ook de staatskas nog meer spekken. Trajectcontrole op iedere meter weg in Nederland, zie je het al voor je? BIG BROTHER IS WATCHING YOU!!!

Voorkom een zinloze verspilling van onze belastingcenten aan projecten die toch gedoemd zijn. Neem een Betuwelijn, de Noord Zuid lijn en ga zo maar door.

Stuur deze mail dan ook naar iedereen die u kent. Hierdoor maakt u kenbaar dat u het er niet mee eens bent. Als de regering geen referendum houd. Houden we er zelf wel een.

Stuur dit A.U.B. door aan je vrienden,want dit mag nooit gebeuren waar het CDA nu mee bezig is!
We zijn toch (nog )een democratie??????
Gehad:
Alfasud 1.7 TI QV GF-02-HD
Alfa 75 1.8 Turbo PV-73-VH
Alfa 33 1.3 VL ZV-85-NV
Alfa 33 1.7 16V Permanent 4 DL-ND-12
Alfa 145 1.9 JTD L 39-DG-BN

Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: Kilometerheffing NEE!

wo nov 25, 2009 17:44

In de nieuwe situatie betaald geen wegenbelasting, maar 6,7 cent per gereden kilometer. Dat is: 30000 x 6,7 is 2010 euro per jaar.
365 euro wegenbelasting -2010 euro kilometerheffing = 1654 euro in de min.

Wel gaat de bpm van de auto af. Dat scheelt natuurlijk heeeeel veel geld.
Je verhaal is bijna compleet, je vergeet echter dat de gemeentelijke opcenten die in de wegenbelasting verweven zitten ook komen te vervallen. De gemeentes gaan dus een nieuwe inkomstenbron aanboren om dit tekort op te vullen

Dus eerst worden we financieel uitgekleed door de minister van verkeer. Daarna krijgen we nog een nader te bepalen toeslag van de provincie.

De enige die er finincieel op vooruit zouden kunnen gaan, wat autorijden betreft, zijn de mensen die grofweg minder dan 10.000km per jaar rijden.
De rest gaat er allemaal op achteruit.

Ik had de petitie al ondertekend, maar dit burgerinitiatief gaat het niet halen. Onderwerp is recent aan de orde geweest is.

Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

paulsteeman
Guru
Guru

RE: Kilometerheffing NEE!

wo nov 25, 2009 19:52

En wanneer de BPM stapsgewijs omlaag gaat tot de invoering, gaat de wegenbelasting eerst nog stapsgewijs OMHOOG, daar hoor je weinig over maar we gaan er dus, als we geen nieuwe auto kopen, gewoon eerst allemaal nog verder op achteruit.......

(zal de volgende keer de zin opsplitsen, leest makkelijker :D )

Paul
http://www.bandenmotel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

156 SW 1.9JTD 16V 140 PK 2004 was de vorige
Rij nu voorlopig Mercedes.....

Turbolag, the 2 seconds the other driver thinks he has a chance

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

wo nov 25, 2009 20:12

Ah als er straks geen Bpm betaalt hoeft te worden met het nieuwe systeem, wil ik graag eerst de BPM van mijn auto's even terug!! ,Die BPM is al betaald namelijk. : Want ik ga dus voor de vervanger daarvan opnieuw betalen??? Voer maar in die regeling !! :P :P :P :P
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

don515jz
Full Member
Full Member

wo nov 25, 2009 20:59

Ah als er straks geen Bpm betaalt hoeft te worden met het nieuwe systeem, wil ik graag eerst de BPM van mijn auto's even terug!!
Slaap maar rustig verder, je denkt toch niet dat er geld wordt teruggegeven?
Het wordt nog veel leuker, als je ten tijde van de invoering een auto van een jaar of 2 hebt, dan schrijf je daar in eens gigantisch op af want die nieuwe auto zonder BPM is in eens 20 of 30% goedkoper.
De BTW van 19%, of wordt dat toch nog 20%, blijft natuurlijk wel.
Dus het hele wagenpark wordt versneld afgeschreven.

Zolang je elke 2 à 3 jaar maar een nieuwe auto koopt dan is uiteindelijk de km heffing voordeliger. Voor de stakkers onder ons die 2de, 3de of 4de-hands rijden zit er niets anders op dan meer te gaan betalen.
Misschien wordt gas of diesel wel interessant ( of gaan ze dat voordeel met accijnzen corrigeren).

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Kilometerheffing NEE!

wo nov 25, 2009 21:25

Ah als er straks geen Bpm betaalt hoeft te worden met het nieuwe systeem, wil ik graag eerst de BPM van mijn auto's even terug!!
Slaap maar rustig verder, je denkt toch niet dat er geld wordt teruggegeven?
Ohw nee?????? :(
Ik heb altijd grenzeloos vertrouwen in de integriteit en transparantie van onze heren uit Den Haag.. :jumping:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

paulsteeman
Guru
Guru

wo nov 25, 2009 21:37

Ik rij LPG, de schoonste brandstof. Werkt nu al niet in je voordeel want je mag daarom meer betalen.

Ik heb echter een ouwe Alfa dus wordt ik belast voor een vervuilende auto............. en dus nog verder achteruit :thumbs:

Ik ga maar fietsen elke dag naar Almere vanuit Heemskerk denk ik, het optimale openbaar vervoer is ook al geen optie

Paul
http://www.bandenmotel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

156 SW 1.9JTD 16V 140 PK 2004 was de vorige
Rij nu voorlopig Mercedes.....

Turbolag, the 2 seconds the other driver thinks he has a chance

Harry Tijssen
Guru
Guru

wo nov 25, 2009 22:22

Volgens mij gaat er straks een hele grote golf nederlanders emigreren, wat een pokke land is dit aan het worden.
Harry Tijssen

Heb: 166 2.4 JTD 20v "03, 156 1.8 16v "03
Had: 75 2.0 carb. "86, 155 1.8 8v "93, 33 1.7 16v QV "92, 155 2.5 V6 12v EVO "95,145 1.4 16v "00, 155 2.0 16v "97,166 2.4 JTD "00

Stef33
Guru
Guru

do nov 26, 2009 00:05

Men is overigens al bezig de opbrengsten uit te geven aan nieuwe wegen. Er heerst dan toch blijkbaar het idee dat er meer geld gaat binnenkomen, maar 69% van de automobilisten gaat minder betalen???
Het is natuurlijk ook heel simplistisch berekend, de huidige wegenbelasting gaat overal en nergens heen, de heffing allleen naar wegen ed. DUS is er meer geld voor wegen. Dat de posten die nu geld gaan mislopen door het wegvallen van deze inkomsten toch ergens hun geld vandaan moeten halen vergeet men voor het gemak maar even. Dat wordt dus een lastenverzwaring voor iedereen, automobilisten incluus, maar natuurlijk het meest zuur voor de niet automobilisten (maar die hebben we hier op het forum dan weer weinig ;-) ).

En voor auto's waarvoor geen CO2 uitstoot is opgegeven gaan ze die uitstoot berekenen op basis van gewicht en een leeftijdsfactor. Die factor is voor 2008 gesteld op 1, andere jaren 'per besluit'. Dus oude auto's gaan per kilometer meer kosten, dat gaat natuurlijk een negatief effect hebben op de prijzen van oudjes. Die worden dus dubbel gepakt, geen BPM voordeel en een hogere afschrijving.

Voor de 156 2.0TS SW valt het me nog mee eigenlijk. De RDW geeft 214 g/km op (instructieboekje 209 g/km, maar dat maakt door de wazige afronding in de berekening niets uit). Als ik met die 214 g/km de berekeningen uitvoer kom ik op ca. 3.8 cent/km. Is al meer dan de gepromote 3 cent, maar niet zo erg als ik gevreesd had.

Maar ja, de bertone is nog voordeliger: 0 cent/km, zelfs in combinatie met het hogere verbruik moet dat toch nog gunstig uitkomen. :-)
Stef
1750 GTV, 1969, AR735 Grigio Indaco
159 SW 1750 TBi, 2010, AR568 Grigio Titanio
Gehad: 33 1.3S, 33 1.7IE, 75 2.0TS, 156 SW 2.0TS

Giallo lord QV
Full Member
Full Member

do nov 26, 2009 00:11

Volgens mij gaat er straks een hele grote golf nederlanders emigreren, wat een pokke land is dit aan het worden.
Dit land? deze Bol bedoel je.
De volgende stap is die ship in je lijf (jah die gaat komen) en weg is je vrije wil...........

http://www.youtube.com/watch?v=S8YCgGDn ... r_embedded
niks is wat het lijkt

tommaso
Guru
Guru

do nov 26, 2009 08:33

Altijd wel leuk en aardig je onvrede uiten met een referendum of petitie maar dat wordt toch allemaal van tafel geveegd door onze Camiel Eurlings.
De enige macht die serieus genomen wordt is de ANWB die geld in het laatje moeten krijgen van haar leden. Nemen de leden af dan komt de organisatie onder druk te staan.
Leg je bezwaren neer bij de ANWB die kennelijk een politieke macht vertegenwoordigen.
De oppositiepartijen PVV , VVD , SP hebben te weinig macht om dit plan tegen te houden of amendementen aan te brengen.
Het is nu tijd om alle actie's via de ANWB te bundelen en hun onder druk te zetten.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

ebbr
Guru
Guru

do nov 26, 2009 09:11

Ben op zich voor een ander systeem dan het huidige en betalen per kilometer is op zich wel eerlijk.

Alleen niet middels de plannen zoals nu voorgesteld. Binnen die plannen wordt weer oneerlijk onderscheid gemaakt, en maak ik me sowieso zorgen over onze privacy en de lasten verdeling zoals boven wordt omschreven.
Zie ook:http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php?t=44558 voor het geval het toch doorgang moet vinden....
4C Black Edition
Giulia 1300 super (2000 Nord)
75 2.0 Twin Spark Squadra
Giulia 2.2D Squadra Veloce

Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice

do nov 26, 2009 09:56

Ben op zich voor een ander systeem dan het huidige en betalen per kilometer is op zich wel eerlijk.

Alleen niet middels de plannen zoals nu voorgesteld. Binnen die plannen wordt weer oneerlijk onderscheid gemaakt, en maak ik me sowieso zorgen over onze privacy en de lasten verdeling zoals boven wordt omschreven.
Zie ook:http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php?t=44558 voor het geval het toch doorgang moet vinden....
Betalen per kilometer lijkt eerlijker. Het is het alleen niet omdat een groot aantal mensen daarmee een evenredig aandeel in kosten moet gaan meebetalen, die ze op dit moment niet hebben. Het is vooral eerlijk voor degenen die op dit moment de keuze maken duur te rijden omdat ze het kunnen betalen; het is absoluut oneerlijk voor degenen die deze keuze niet hebben en met angst de volgende APK tegemoet zien.

En natuurlijk blijven ze maar schermen met cijfers waaruit moet blijken dat je goedkoper uit gaat zijn. Inspelen op je gevoel dat iemand die jaarlijks een ton rijdt het meeste gaat betalen. Stel dat dat waar is, dan moet je toch nog beseffen dat dit een zakelijke rijder is die dergelijke uit de hand lopende kosten gewoon gaat doorberekenen aan onder andere jou. En als het dan straks een duppie de kilometer is - want laten we niet vergeten dat die hoge heren in Den Haag een Jehova getuige nog laten verbleken - dan zie je dat dus gewoon terug in de prijs die je in de winkel betaalt, en in de rekening van de thuiszorg medewerker. Eerlijk he?

tommaso
Guru
Guru

do nov 26, 2009 10:44

Oh ja nog vermeldenswaard dat ik bovengenoemde petitie heb ondertekend.
Teller staat inmiddels over de 18.000 daar :lol:

Eurlings haalde gisteren dat lousy onderzoek van de Hond aan dus reden te meer om daar iets substantieels tegenover te stellen.
Teken allen :!:
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

notton155
Advanced Member
Advanced Member

do nov 26, 2009 14:25

Wat ik een hele poos terug heb gelezen is dat de autofabrikanten hun auto's voor een hogere prijs willen verkopen aan de NL importeurs als de BPM verdwijnt. Ze hebben tot nu toe voor NL een lagere prijs aangehouden zodat na dubbele belasting (BTW + BPM), de prijs in de showroom nog enigzins tred houd met de ons omringende landen.

Dus conclusie, je hebt alleen voordeel met "rekeningrijden" als je een nieuwe auto koopt, maar dan moet de prijs ook nog eens ongemoeid blijven.

Ik rij maar 500km p.mnd met de 33sw. kost me nu 30,50 p.mnd. Kost me straks 33,50. Dus ik rij maar 6000km p.j. en ik zit niet eens in die "gunstige" 59% groep (ik ga uit van 6,7 cent tarief). Heb inmiddels ook ondertekend.

Tja ik ga terug waar het voor mij ooit begonnen was: een Alfetta GTV (...denk ik...)

En die Camiel E. woont 5km hier vandaan, hij rijdt een niet klassieke MG en ik hoop dat...ehh nee dat mag ik niet schrijven....
Nu GT3.2-156SW1.8 -75 Epoca
Gehad:
Alfetta GT Alfetta GTV Alfetta 1.6 Alfetta 2.0 GTV2000(bert) 33 1.3 Giulietta 1.6 Giulia 1.3 Spider 2000 155 1.7 33SW1.5

Terug naar “Praktische gids voor de Alfist”