Een ongeluk, nouja, dat viel wel mee. Vanavond wilde de Spider opeens niet meer starten, 1 korte slag van de (laatst gereviseerde) startmotor en toen deed hij niets meer. We moesten weg dus snel de Cinq van vriendinlief gepakt en zojuist na thuiskomst weer even de kap van de Spider geopend om de oorzaak van het niet starten te zoeken.
Ik deed vervolgens met open kap een startpoging. Eerst gebeurde er niets, maar na nog een paar keer proberen was er weer een slag en toen een rookkringeltje uit de motorruimte. Mijn eerste gedachte was; toch een probleem met de startmotor en eigenlijk baalde ik daar al van, vooral van het werk voor het uitbouwen en inbouwen. Toch maar nog een startpoging, weer een rookkringel en toen zag ik waar dat vandaan kwam, de bedrading!
Wat bleek, er ligt een draadboompje, waaronder de draden voor de startmotor, vlak onder de paravanbak. De paravan zit met schroeven vast en 1 van die schroeven had zich langzaamaan door de onderliggende bedrading gewerkt, met kortsluiting als gevolg, de draden begonnen dus te smeulen bij het starten!
Waarschijnlijk is dit tijdens de Spiderrit, met behoorlijk veel regen, voor het eerst gebeurd..
Inmiddels heb ik de draden losgehaald en met tape opnieuw omwikkeld en heb ik dus een leuk winterklusje, bedrading vervangen.
Toch ben ik blij dat het niet vervelender is afgelopen... My lucky day!
Ik heb een foto van de situatie gemaakt, ik zal deze een van de komende dagen hierbij plaatsen, wellicht het controleren waard voor de andere Spider bezitters.