Zowie
Newbie
Newbie

Acceleratiepomp Weber

do jun 11, 2009 14:29

ik hoop dat een van jullie me kan helpen met het volgende.

Ik ben bezig met het reviseren van twee Weber 40DCOE carburateurs. Carbs zien er prima uit en alles is goed schoongemaakt.

Bij het testen van de benzine opbrengst viel het mij op dat het acceleratiepompje bij de een met een soort vertraging naar beneden gaat en bij de ander gaat het vrij snel, direct zeg maar. De opbrengst is veel lager bij de pomp die snel naar beneden gaat.

Nu had ik nog een paar oude webers liggen, dus ben ik gaan vergelijken om erachter te komen hoe de pomp nu moet functioneren. Met of zonder vertraging? Nu doet daarvan de helft het snel en de andere helft het langzaam, dus schiet ik nog niks op.

Welk pompje functioneert nu onjuist, de snelle of de langzame?

En hoe kan ik dit verhelpen?

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

RE: Acceleratiepomp Weber

do jun 11, 2009 16:26

De totale inspuitciclus duurt enkele seconden. ik neem dus uit jouw verhaal maar aan dat de langzame die goede is. In het pomphe zit een kogeltje, waarop een staafje (gewichtje) rust. Zitten al deze onderdelen er bij beide pompjes wel in??
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Zowie
Newbie
Newbie

do jun 11, 2009 17:04

ja, die zitten erin.

Ik dacht eerst ook dat de langzame de goede was, maar ben nu een tijdje aan het klooien met WD40 en merk nu dat de langzame bijna even snel gaat (en dus even lang benzine spuit) als de ander.

Dus ik neem aan dat het nu wel goed zit. Zal nog even de benzine opvangen en de hoeveelheid meten, dan weet ik weer.

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do jun 11, 2009 17:46

Wilbert ARparts
Advanced Member
Advanced Member

vr jun 12, 2009 08:55

Wellicht dat dit verhelderend is !
Niet helemaal; dat zijn Dellorto's...
De Weber acc pompjes gaan inderdaad in de loop der tijd vastzitten. Goed gangbaar maken is de truc. Hoeveel cc ze exact moeten leveren zou ik moeten opzoeken, maar ze moeten in ieder geval een flinke straal inspuiten.
Wilbert AR Parts
"Life isn't just the front page, ...it's the comics too!"

'72 Giulia Super 1.3, '73 2000 Spider Veloce, '02 156 SW GTA, '17 Giulietta Multiair TCT Super

Terug naar “Algemene Technische vragen”