Maurizio
Guru
Guru
Contacteer: Website

Re: RE: 'voorgevormde' benzineslang 75 turbo?

vr mei 08, 2009 09:28

ik denk dat bij heftige acceleratie de benzine terug geduwd wordt naar achter en zo de druk verminderd in het systeem... door die lus wordt dat beperkt.
druk pulsen door vertragen en versnellen..... een bocht in de leiding werkt niet om die te reduceren, daar heb je een serieuze restrictie voor nodig.
Er zit toch normaal een aparte pulsatie demper in het leidingsysteem (van een ts weet ik het zeker) ?
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75 24v, 75TS & M336 Ringtool, AR105 Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

Andretti Molletti

vr mei 08, 2009 12:59

Er zit toch normaal een aparte pulsatie demper in het leidingsysteem (van een ts weet ik het zeker) ?
Ja die is tegen geluiden van de injectoren en piekjes in de druk ter hoogte vd motor...
Zullen we het dan nooit weten?? :roll:
Servicevriendelijk is het wel, als je een rechte leiding hebt is het veel moeizamer onder de auto je filter te vervangen...

Heeft Frank nu al een passende oplossing?

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: 'voorgevormde' benzineslang 75 turbo?

vr mei 08, 2009 18:30

servicevriendelijk?

daar hebben Italianen nog nooit naar gekeken volgens mij.. :lol:

Ik geloof er heilig in dat ze in Italie premies krijgen als ze mensen met een ernstige lichamelijke afwijking (handen achterstevoren, vingers met 5 gewrichten, dat soort dingen) in dienst nemen :wink: . en die werken allemaal in de autoindustrie.... :?
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

bakkebaard
Member
Member

vr mei 08, 2009 18:52

Om wat tegendruk te bieden aan de uitgaande zijde van de pomp? Hierdoor ga je onderdruk tegen en het ontstaan van vapor lock/bubbles dus cavitatie.
Het filter dat erna komt dempt de meeste golven die vanaf de motor komen waarschijnlijk wel genoeg uit.

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr mei 08, 2009 19:23

tegendruk? :?

Die haakse banjoverbindingen leveren meer tegendruk op als die bocht waarschijnlijk :wink: ... bovendien zit er een drukregelaar in het systeem om de druk op een bepaald niveau te houden.

bakkebaard
Member
Member

za mei 09, 2009 19:20

tegendruk? :?

Die haakse banjoverbindingen leveren meer tegendruk op als die bocht waarschijnlijk :wink: ... bovendien zit er een drukregelaar in het systeem om de druk op een bepaald niveau te houden.
Klopt, maar die banjoverbinding levert de meeste tegendruk als hij recht omhoog gaat. Dan moet de vloeistof een bocht maken van 90 graden. Ik ben zelf ook niet overtuigd, want vapor lock e.d. wordt vooral veroorzaakt door onderdruk aan de inlaatkant. Dat is de rede dat een pomp altijd zo laag mogelijk geplaatst moet worden.

Hoe werkt die drukregelaar dan? Is dat een klep of wordt de pomp zelf aangestuurd?

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za mei 09, 2009 23:39

De drukregelaar is gewoon een klep met een veer en een vacuumaansluiting erop om te compenseren voor het vacuum van de motor. :wink: Pomp draait gewoon altijd als de motor loopt, altijd dezelfde opbrengst dus.

Vapor lock heb je volgens mij met een injectiemotor bijna nooit last van. Het systeem werkt met een druk van +/- 3 bar en je perst veel meer brandstof door de leidingen als dat je nodig hebt.

Terug naar “Algemene Technische vragen”