De eibach veer heeft (had

Deze veren hebben 6,5 windingen, dus 4,5 effectief. Beide veren zijn dacht ik 14mm dik. Ik zal vanavond de boel eens nakijken/ meten.
Altijd leuk om bij te leren!

Bedoel je de lengte (hoogte) van eind 1e winding tot begin laaste winding?Eeeuuh Sander, ik heb nog de ongespannen veer lengte nodig!
Volledige lengte van de veer dus alle windingen, ook de niet actieve windingen.Bedoel je de lengte (hoogte) van eind 1e winding tot begin laaste winding?Eeeuuh Sander, ik heb nog de ongespannen veer lengte nodig!
Ben ook wel benieuwd naar jouw bevindingen van die testveren.
37mm h.o.h. voor de kleine spoed, 52mm voor de grote spoed.Van de Eibach wil ik toch nog wat meer info: de afstand tussen de korte winding
Het gaat om het totaal pakket en wat je wil. Dus nee niet overdreven of toch.Leuk project Sander!!
Zo'n 30mm stabi is volgens mij wat overdreven voor een TS?
Ik heb op mijn TS alles standaard zitten. Juist verlaagde veren achter en een tandje kleiner voor.Het gaat om het totaal pakket en wat je wil. Dus nee niet overdreven of toch.Leuk project Sander!!
Op mijn ts'en rij ik beide met holle 32 [mm] stabi's
Ring ts stabi 8% stijver als een 30 [mm] en op mijn straat ts met net wat minder ~29 [mm]
wat wil je in de toekomst met de auto ..een heerlijke straat cruiser, af en toe circuit / veel meer circuit.Wat is dan de beste optie?
Daar zeg je ietswat wil je in de toekomst met de auto ..een heerlijke straat cruiser, af en toe circuit / veel meer circuit.Wat is dan de beste optie?
En een niet orginele stabi, kan dat in Belgie?
Je veerconstante moet je bij een progressieve veer bekijken op rij hoogte.Het gaat om het totaal pakket en wat je wil. Dus nee niet overdreven of toch.Leuk project Sander!!
Op mijn ts'en rij ik beide met holle 32 [mm] stabi's
Ring ts stabi 8% stijver als een 30 [mm] en op mijn straat ts met net wat minder ~29 [mm]
@Sander, de Eibach = 17.6 [N/mm] met lossehandsommetjes.
Echter door de progressieve windingen kan het zijn dat een winding door het eigen gewicht van de auto uitgeschakeld wordt. Daar zou ik wat serieuzer naar moeten kijken, echter gaat me teveel tijd kosten. Een winding minder zou hem op 21.2 [N/mm] brengen.