Ik kan natuurlijk ook nog niet op zo'n mooie historie terugkijken als de meesten hier. Maar ik ben er wel hard mee bezig dat het me ook gaat lukken!
In 2003 op mijn 18e m'n rijbewijs gehaald en sindsdien gehad:
3 weken later stond dit voor de deur:
Alfa Spider 2.0 Veloce '85, studentenauto op m'n 18e, ging ik regelmatig mee naar school (2x 35km).
Auto is nog steeds niet verkocht, staat alleen al veel te lang weer stil. Techniek heeft wat TLC nodig, body is keihard gelukkig. (USA-import)
In 2006 (net 22 geworden) kocht ik deze auto erbij voor de fun. Giulia Nuova Super 1300 uit '74.
Ik liep op dat moment net stage, en moest eigenlijk een auto kopen waarmee ik iedere dag 180km moest rijden. Uiteindelijk dus de Giulia gekocht en iedere dag met de kleine Peugeot van m'n oma naar stage gereden.
Heb ik nog mee in de krant gestaan met deze foto, over mensen met aparte/bijzondere auto's.
In maart 2007 verkocht, en is naar het westen van het land verhuisd. Soms nog een beetje spijt dat ik 'm weg heb gedaan.
Tijdens mijn afstudeerperiode (zomer 2007) ging ik toch al ergens werken. Reed 90km per dag, dus kees daarom logischerwijs voor een superzuinige (NOT!) Kever 1303 Cabrio. Kreeg een hele hoop positieve reacties op dit ding, en vooral van de jonge dames had je veel bekijks. Maar wat een drama qua wegligging en pk's, haha! Maar voor dagelijks gebruik kon het nog wel.
Na mijn afstuderen in 't najaar van 2007 had ik natuurlijk een dagelijkse auto nodig, werd een 75 Twinspark in het mooie Grigio Verde. Afgelopen voorjaar verkocht aan een medeforummer, staat nu bij projecten hier op 't forum.
Voorjaar 2008 de 75 verkocht en dagelijks een Alfetta gaan rijden. Een '81-er 2.0 Berlina. Deze heb ik nog steeds,alleen niet meer als dagelijks vervoer. Bij projecten is te zien hoe de auto er nu aan toe is.
Ziet er nu zo uit, onderstel is ook compleet aangepakt etc. Moet dus een mean-machine worden.
Op dezelfde dag dat ik de Alfetta kocht, had ik ook deze Giulia gekocht.

Mijn ouders hebben een paar dagen niet met me gesproken, maar dat had ik we wel voor over. Was al een half jaar op zoek naar een eerste serie Giulia. Uiteindelijk een mega-originele (eerste lak!) zeldzame voorserie 1600 Super gevonden uit '65. Deze gaat voor mij gevoel ook nooit meer weg!
September 2008 kocht ik iets voor dagelijks mee te rijden. Woonde op dat moment in de binnenstad van Maastricht (nu nog steeds) en durfde de Alfetta daar niet buiten te parkeren vanwege de deuken en de junkies enzo. Moest dus goedkoop, snel en ruim zijn. 't Werd dus een 155 2.5 V6 met Savali-motormanagement en aangepast superstug onderstel. Was mijn eerste voorwielaandrijver trouwens!
Na 3 weken ging het echter al mis met de 155. Garage (dealer!) had de verkeerde bouten op de wielen gemonteerd, en plots schoot er een wiel los. Schade aan de auto was dus 2x zo hoog als de aanschafprijs. Dus maar verkocht en een 166 gekocht. Deze auto heb ik dus ook nog steeds: