paulsteeman
Guru
Guru

RE: Is KENNIS van Alfa Romeo een voorwaarde om moderator te

wo feb 18, 2009 21:41

He Cucci 11, van harte gefeliciteerd. Wat is het geworden, en is alles goed met ma, kind en jou?

Dit vind ik nou belangrijk

Dat gezeik wat er nu plaatsvind is voor in politiek Den Haag en niet voor op zo`n klasse forum als dit waar een ieder het beter weet maar er zelf NIETS aan doet om het te verbeteren voor zover men dat ZELF nodig acht.

Stop met zeuren en ga wat leuks doen, hou het hier gezellig.

Grote kinderen.
http://www.bandenmotel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

156 SW 1.9JTD 16V 140 PK 2004 was de vorige
Rij nu voorlopig Mercedes.....

Turbolag, the 2 seconds the other driver thinks he has a chance

Cucci 11
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: Is KENNIS van Alfa Romeo een voorwaarde om moderator

wo feb 18, 2009 21:42

Ik moet even zoeken Paul... :idea:
Laatst gewijzigd door Cucci 11 op wo feb 18, 2009 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.
33,33SW,155,156,156SW,164TS,GT,GTV6,Giulia,Bertone,Alfetta QO2.0i

Cucci 11
Advanced Member
Advanced Member

wo feb 18, 2009 21:44

He Cucci 11, van harte gefeliciteerd. Wat is het geworden, en is alles goed met ma, kind en jou?

Dit vind ik nou belangrijk
Hierzo!

:wink:

Tonio
Guru
Guru

wo feb 18, 2009 21:47

Adios, ik ga foto's kijken van mijn kleine mannetje en mijn lieve vriendin, daar wordt ik wel vrolijk van.... 8)
Om al dit gedoe eens te onderbreken: namens ons allemaal van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje!

Cucci 11
Advanced Member
Advanced Member

wo feb 18, 2009 21:51

Nou om het geheel hier op te vrolijken...

Eentje dan....ben ze toch aan het bekijken!

Afbeelding

Kijk hier kan ik dus uren over schrijven...

Zal ik maar niet doen.... :wink:
Laatst gewijzigd door Cucci 11 op wo feb 18, 2009 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

wo feb 18, 2009 21:52

En namens mij eveneens!

Zo... het "gedoe" maar helemaal onderbreken?

Ik heb getracht in eerste instantie bij te dragen aan de een vorming van het beleid... daar kijg ik nu de terugslag van... geen zin meer in... ook geen zin meer in om me er druk over te maken.... ook geen zin meer om me over dit "voorval" druk te maken...

Als het niet "anoniem" gebeurd was... was dit topic er nooit geweest...

Met instemming van iedereen mag wat mij betreft dit topic gekieperd worden.
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

wo feb 18, 2009 21:52

Adios, ik ga foto's kijken van mijn kleine mannetje en mijn lieve vriendin, daar wordt ik wel vrolijk van.... 8)
Om al dit gedoe eens te onderbreken: namens ons allemaal van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje!
Dar kan ik niks meer aan toe voegen ;-)
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Frank155

wo feb 18, 2009 21:53

Nog nooit is de vraag beantwoord hoe het wegenwachter aanname beleid is geformuleerd.
Bij deze...

[quote="" ANWB"]Opleiding op LTS-C/MAVO-niveau, aangevuld met minimaal een diploma 1e Autotechnicus;

Aantoonbare werkervaring in garage(s) (2 tot 3 jaar) met verschillende automerken;

Rijbewijs, afhankelijk van het dienstvoertuig;

EHBO-diploma;

Woonachtig zijn in de (directe) omgeving van Den Haag of Rotterdam; Edit, i.e. voor deze specifieke vacature...

Klantgericht, teamplayer, flexibel en positieve werkhouding

In teamverband als zelfstandig kunnen werken;

Je kunt je zowel mondeling als schriftelijk goed uitdrukken;

Je werkt ordelijk, systematisch en bent resultaatgericht;

Geen bezwaar tegen werken in wisseldiensten en wisselende weersomstandigheden.[/quote]

Vond deze ook nog ergens... :wink:
Moderators zijn enkelingen (of groepen van enkelingen) wiens job is hun forum van dag tot dag op te volgen naar goed gebruik. Zij hebben het vermogen om posts te bewerken te wissen of locken, unlock, verplaatsen, wissen en splitsen van topics in het forum waar zij moderator van zijn. Meestal zijn moderators die behoeden dat er off-topic(afwijken van de topic) gegaan wordt of lasterpraat wordt gepost.

paulsteeman
Guru
Guru

wo feb 18, 2009 21:55

Als je maar leuke stukken blijft schrijven......... :wink:

@Cucci: toppertje, heel veel fun. ze zijn groot voordat je Alfa versleten is......... 8)
Trots op zijn en moeder vertroetelen.

Paul
http://www.bandenmotel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

156 SW 1.9JTD 16V 140 PK 2004 was de vorige
Rij nu voorlopig Mercedes.....

Turbolag, the 2 seconds the other driver thinks he has a chance

cor
Guru
Guru

wo feb 18, 2009 21:55

@Cucci11, geproficiateerd!
Binnenkort een nieuwe Nick (name) erbij...:wink:.
--2000-- Bertone Blu Olandese (1974)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

Andretti Molletti

wo feb 18, 2009 22:04

Nog nooit is de vraag beantwoordt hoe het moderater aanname beleid is geformuleerd.
Hierbij wil ik graag weten wie er moderator zijn, waarom envoor hoe lange tijd etc. Daarnaast wil ik graag weten waarom sommige moderators er niet meer zijn.
Over de diverse functies en invullingen lees ik namelijk ook altijd in het KB, dus waarom niet hier? Openheid is m.i. een blijk van vertrouwen.... dus...
Je mag alles vragen maar dat betekent niet dat er DUS ook overal antwoord op wordt gegeven.

Nog nooit is de vraag beantwoord hoe het wegenwachter aanname beleid is geformuleerd.blablablaa.
Gelieve mijn werkgever erbuiten te laten, waarom moet dit zo escaleren? :roll:

Dinky Boy
Miniaturista

wo feb 18, 2009 22:07

Ik begrijp hier dus uit dat de advertentie ten onrechte verwijderd is maar dat het aan MIJ ligt?
Nee, dat staat er niet, ik schreef: "heb ik deze aangezien voor een soortgelijke advertentie."

(...) Als ik geweten had dat Dink het was, had ik het ws geheel en al per PB geregeld... (...)
Jammer dat je dat onderscheid maakt. Waarom zou je wel zo van leer mogen trekken als je het gezegd [EDIT: maffe typo, ik bedoelde 'gezicht'] van de andere partij níet kent?

Ik kan me best voorstellen dat de anonieme actie irritatie oproept. Is mij lang geleden ook gebeurd. Toen ik zelf nog geen mod was, is een advertentie verwijderd. Van jawel... een Volvo. Geen bericht van gekregen. Dat stoorde mij behoorlijk en heb dan ook een vraag gepost: "Ik snap best dat de advertentie wordt verwijderd als die in strijd is met de regels, maar waarom zonder bericht?" Kreeg er ook een antwoord op: "Ja, had moeten gebeuren". Zo kan het dus ook.

Schoot het PB er dit keer bij in, vrijwel altijd plaatsen we een bericht in het topic of sturen we de topic starter een PB. In 95% van de gevallen komt er een reactie als "OK, geen probleem".

Volgens mij had ik in onze digitale discussie al gezegd dat we bezig zijn met het formuleren van het beleid. Dat is niet een kwestie van even een paar regels neertikken, publiceren en daar wordt iedereen dan maar aan gehouden.
Juist door dat brede scala aan grensgevallen ('wat is Alfa-gerelateerd', 'wat is commercieel') moet dat getoetst worden aan de dagelijkse gang van zaken en daar is ook genoemde discussie met jou input voor.

Ik lees in één van de reacties dat we jou moeten uitnodigen voor een bak koffie, ik geloof dat dat met de Onderdelendag wel goed komt?

Hm, ik zie iets in deze draad wat er niet thuishoort, maar durf het geen 'topicvervuiling' te noemen :biggrin:.
Kan dat knulletje wel slapen met die herrie hier? ;)
Laatst gewijzigd door Dinky Boy op do feb 19, 2009 00:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...

wo feb 18, 2009 22:24

Heb net uitgerekend dat een kiddo zo'n 28.612 stuurkogels voor een Giulia (inclusief BTW!) kost op termijn! Waar BEGIN je aan! :roll: :wink: :wink:

@ Dink
Waarom het onderscheid? Omdat er tussen jou en mij nog andere communicatiewegen zijn dan alleen dit forum... en dan had ik je desnoods per foon heel decent mijn mening gegeven... (ws dan tot in Oethoez'n hoorbaar...) :twisted: :twisted: :twisted:

Heb je ook zodra ik het zag een mail gestuurd...

Heb me ook tot dit geval aan toe ook wel redelijk kunnen vinden in de zaken die er over mijn advertenties tussen ons gezegd en geschreven zijn. Vandaar ook dat ik op geen enkele manier ooit gedacht heb dat deze van jou afkomstig was.

Neemt niet weg dat ik me (en ja, dat ben ik als individu) nog steeds niet kan vinden in het voorlopig gedefinieerde beleid... maar neem gaarne de uitnodiging aan om je daar over in Houten de huid vol te schelden! :twisted:

Zoals reeds voorgesteld, laten we dit (hier) maar opbergen hoewel de roep om duidelijkheid (niet alleen van mij) overeind blijft.
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo feb 18, 2009 22:27

Ik ben iemand die -zeker in het verleden- regelmatig "contact heeft gehad" met de moderators over zijn eigen en andermans postings. Er wordt wel eens wat weggehaald wat ik niet noodzakelijk vind. Er blijft wel eens iets staan waarvan ik vind dat het eigenlijk weg zou moeten. Maarrrrr.... alles bij elkaar vind ik dat het SCARB forum het best goed doet. De moderators maken er geen ego-show van en ze doen allemaal op hun eigen manier hun best om het voor iedereen dragelijk te houden. De een modereert wat meer dan de ander, sommige vind ik ook 'beter' dan anderen. Dat is normaal, het zijn mensen, ze doen het vrijwillig dus je kan niet verwachten dat er 100% voorspelbaarheid, reactietijd en uniformiteit is.

Soms maken mensen fouten. Dat is hier ook gebeurd, Dinky Boy heeft ook aangegeven (mijn interpretatie tenminste) dat hij zich door eerdere postings van Zaagmans had laten verleiden tot het te vluchtig lezen van de advertentie en dat hij daarop een ongelukkige beslissing heeft genomen. Ik denk dat we hier allemaal van kunnen leren. Het zal me verbazen als Dinky Boy in de toekomst nog zo snel iets weghaalt zonder te kijken of het misschien iets anders is dan wat het lijkt. Ik hoop dat een aantal mensen ook eens bij zichzelf te rade gaat en niet meer gelijk met hun publieke conclusies en aannames gaan komen, voordat er wederhoor is geweest.

Moderaten is moeilijk, je 'beperkt' altijd iemand in z'n uiting dus je zult altijd ontevreden 'klanten' krijgen, of je nou iets laat staan of dat je het juist weghaalt. Onpartijdig reageren is moeilijk. Je emoties niet mee laten spelen in het nemen van beslissingen kan eigenlijk alleen op het moment dat je zelf geen belangen hebt bij het hele forum. Ik ben zelf iemand die snel emotioneel reageert, ik post zelf graag op dit forum, ook dingen die duidelijk mijn mening weergeven. Ik ga discussies aan die soms behoorlijk verhit kunnen worden. Ik heb de afgelopen tijd meerdere mensen zien aangeven dat zij graag ook moderator willen worden. Al die mensen die ik het zelf aan heb zien geven, zijn mensen die op hun eigen manier heel veel geven om hun auto's, het merk Alfa Romeo en het forum van de SCARB. Deze zelfde mensen zijn in mijn optiek ook mensen die regelmatig emotioneel en verhit kunnen reageren. Ze hebben er de beste bedoelingen mee, maar de objectiviteit die je nodig hebt om moderator te zijn is daarmee weg. Ik denk dat het daarom voor mijzelf en mensen die -net als ik- van hun hart geen moordkuil maken, geen goed idee is om moderator te worden op dit forum. Ik wil met nadruk zeggen dat het hier niet gaat om of ik het eens ben met die mensen, maar om de emoties die los komen. Mensen van een forum weren omdat je ze lastig vindt, omdat je het niet met ze eens bent of omdat je ze gewoonweg niet mag is volgens mij niet iets wat goed voor een forum is.

Juist het feit dat de moderators geen partij trekken en zich niet door emoties laten leiden, maakt dit forum zo interessant. Als iedereen die iets post wat tegen de mening van de moderators is van het forum afgegooid of plat-gemoderate wordt, krijg je een clubje jaknikkers dat alleen maar topics kan hebben waar iedereen over elkaar heen valt met elkaar napraten en gelijk geven. Daar gaat je forum en je club dood van, pure saaiheid en niets interessants meer om te lezen behalve heel misschien een enkele openingspost. Zo is het op dit forum dus gelukkig niet. Dat betekent dat je soms verhitte discussies krijgt, dat er soms dingen staan die niet kloppen en dat er soms ego's een deuk krijgen. We maken dit forum met z'n allen, we doen (bijna) allemaal wel eens iets wat niet de schoonheidsprijs verdient. Alle goede dingen die we daar voor terug krijgen wegen volgens mij heel ruim op tegen de mindere momenten. Vraag het iedereen die hier langer komt of veel post, dit is een van de meest boeiende een veelzijdige Alfa-forums ter wereld. Ze zullen allemaal hun unieke mening klaar hebben over wat er allemaal mis is, maar ze zijn het over een ding eens, het is boeiend en er is veel informatie te halen voor de Alfist.

Ik persoonlijk vind dat de verhouding tussen de 'ellende' en alle goede dingen op dit forum uiteindelijk goed is. Het kan beter, ook m'n eigen bijdrages, maar het is is gewoon goed. Dat er een keerzijde bij hoort is volgens mij vanzelfsprekend. Hoewel dit topic op het eerste gezicht gezien kan worden als "weer een dramatopic" denk ik dat ook dit topic z'n waarde heeft. Het geeft namelijk aan dat je hier op het forum, ook al zit je er soms naast en zeg je niet altijd de meest vriendelijke dingen, toch de ruimte krijgt. De ruimte die ook nodig is om de briljante technische hulp die een grote groep mensen hier gezamelijk neerzetten tot stand te brengen. De ruimte die nodig is om eindeloos te bomen over je eigen favoriete model Alfa, of je eigen favoriete model-Alfa. Je kunt geen omelet maken zonder eieren te breken, dat spreekwoord gaat ook in dit geval weer op.

Ik wil hiermee geen persoonlijke verwijten maken of reacties uitlokken. Iedereen mag (niets moet) voor zichzelf bepalen in hoeverre bovenstaande op mijzelf, een ander of op zichzelf van toepassing is. Ik hoop alleen dat mensen dit epistel eens rustig doorlezen en er eens over nadenken. Hopelijk heeft deze bijdrage een positief effect op de sfeer en de kwaliteit van dit forum, voor en door iedereen.

alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

wo feb 18, 2009 22:47

Toch even een reactie van een ex-moderator.

Ik probeerde steeds snel en duidelijk te communiceren over eventueel verwijderde berichten, bijkomende vragen, verzoeken om zelf het topic te verwijderen, aan te passen, ..
En ja, ook ik maakte daarbij soms fouten :wink:

Helaas was ik na +/- 2 jaar de "vuibekkerij", de persoonlijke bedreigingen langs het forum maar ook via de PB, de aanvallen op berichten die ik als persoon ( en niet als moderator ) durfde te plaatsen, enz zo kotsbeu, gekoppeld aan (volgens mij) een te beperkte mogelijkheid om "zware" overtreders te bannen, dat ik ermee opgehouden ben.
Dat is (om te antwoorden op Dré's vraag) zeer zichtbaar door het veranderen van m'n Avatar.
Op slag was ik terug een gewone Guru en mocht ik terug zeggen en schijven wat ik wou zonder persoonlijke aanvallen naar mezelf en de SCARB toe.

Dus ja, het is nu veel leuker geworden voor mezelf.

Eén vraag aan jullie forumgebruikers, heb respect voor diegenen die het wel vol houden en die zeeeer regelmatig een pak rottigheid over hen heen krijgen zonder dat jullie dat merken !
Ze doen volgens mij zeer goed werk, en ik weet uit ervaring dat er wel degelijk overleg is tussen hen.

Thanks !

David
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

Terug naar “Het Forum Café”