Dit is geen positieve kritiek, dit zijn beledigingen.
Ik kan het inderdaad met de beste wil van de wereld NIET als positief opvatten en ja... zeker gezien de voorafgaande discussies over wat nou wel en niet kan / mag, ervaar ik het als een redelijke belediging van mijn (spaarzaam aanwezig zijnd) intellect dat een Sparco brandblusser blijkbaar MEER Alfa content heeft dan het vooroorlogse Scuderia Ferrari... (nee, MOOI laten staan die brandblusser want daar heeft een Alfist zeker iets aan dus is er baat bij/ Mea Culpa Frits... is niet tegen jou gericht!).
Zijn mijn woorden (zeer) scherp? Absoluut! En in mijn ogen volkomen terecht... en ze geven weer wat de reactie op de actie is... en ik ben nu eenmaal geen moderator dus ik kan niet zo maar als ik dat wil iemand anders zijn woorden of actie uitgummen (!) noch kon ik me verweren in het desbetreffende topic dus blijft mij geen keuze dan een separaat topic te openen en mijn onvrede duidelijk te maken... dat dit vervolgens als "belachelijk" afgedaan wordt is misschien wel tekenend....
Er werd in de coulissen gevraagd om nuancering... bij deze dan...
Het is (wederom in mijn ogen) onacceptabel (mild genoeg uitgedrukt zo?) dat er blijkbaar maar lukraak topics & titels aangepast en op slot gedaan worden zonder dat de poster op de hoogte gesteld wordt, gevraagd wordt om nuancering of iets dergelijks.
Er is duidelijk sprake van willekeur want vluchtig bladerend door de eerste 3 pagina's in "Te Koop" levert een schat aan posts op van non-Alfa meuk die er al stonden voordat het "gewraakte item" geplaatst werd en er nu nog staan... velgen (die misschien wel passen onder een Alfa), banden, brandblusser, noem maar op.... Consequente uitvoering van het beleid ontbreekt dus... en indien een beleid niet
consequent uitgevoerd kan worden dient men zich verre van willekeur te houden.
Des te zuurder is het om te zien als men zich realiseert dat ik dmv een uitgebreide email & pb wisseling getracht heb om hier duidelijkheid over te krijgen. Heeft me tijd & moeite gekost... maar het was blijkbaar water naar de zee dragen....
Ben ik het eens met het "beleid" zoals me als dusdanig medegedeeld is? Neen... Moet ik dat zijn? Neen... Heb ik me er aan te houden? Ja... Deed ik dat? Ja...
Is dit janken omdat er een topicje verwijderd is? Neen... dit is het aan de kaak stellen van een niet consequent doorgevoerd en ondoorzichtig beleid dat naar de verkeerde kant doorslaat en dat op de man gespeeld is... (zie de verklaring die gegeven werd "jack had eerder etc").
Met de regels in de hand heb ik het Retromobile stukje maar eens aangepast en zelfcensuur toegepast (voor de goede orde: dit is dus NIET door een mod gedaan):
http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic. ... 795#509795
Wordt er wel gezelliger op zo vind ik persoonlijk....
Terug naar de kern van de zaak... als het voor het verzameld intellect der moderatoren onvoorstelbaar is dat, zeker gezien de voorgeschiedenis, er een ZEER sterke reactie komt op het meedogenloos en anoniem wissen van een topic, denk ik dat er geen macht ter wereld tegen op gewassen is... dat er "misschien nog iets had moeten volgen maar er kwam visite" lijkt me geen beleidsmatige verantwoording want "misschien had ik dan ook nog wel iets kunnen toevoegen maar moest ik zeer dringend naar het toilet"...
Waren mijn woorden TE scherp? Misschien... maar stelt u zich in mijn schoenen... vooral het anonieme is zeer zuur... wat de verklaring daar (achteraf!) ook voor is...
Voor mij was de kous af geweest als er gezegd was "SHOOT! Mijn fout... ik draai het even terug"... dan had wat mij betreft ook DIT topic kunnen verdwijnen... Wat staat er nu? "Ja maar HIJ etc...." Nou, Super!
Zoals reeds eerder aangegeven, ik heb niets tegen Dink, mag hem IRL ook graag, ook na dit akkefietje nog steeds maar de wijze waarop dit gegaan is, is gewoon niet te pruimen...
Hand in eigen boezem? Als ik geweten had dat Dink het was, had ik het ws geheel en al per PB geregeld...
Hand in eigen boezem? Ja, ik daag het systeem regelmatig uit... en zo lang het in het redelijke blijft, ben ik ten alle tijde bereid de consequenties daar van te dragen...
Het wachten is nu op de hand in eigen boezem van het moderatorencollectief...
Wat me blijft opvallen is dat er werkelijk niemand van de niet-moderatoren gereageerd heeft met een "het beleid is SUPER en wordt GOED uitgevoerd!"... dus HELEMAAL leip ben ik blijkbaar toch niet... In tegendeel... het lijkt pijnlijk duidelijk te zijn dat het beleid EN uitvoering NIET deugt...
Zoals door anderen aangehaald... is het VOLSTREKT onduidelijk wie er moderator is... je moet het maar toevallig zien als een moderator ergens post... en dan moet je nog opletten ook....
Het beleid is onduidelijk...
Er is de mogelijkheid tot het willekeurig ingrijpen...
De uitvoering van het beleid is (vaak?) onzichtbaar...
Stemmingmakerij? Neen... dit is zeer specifiek ongenoegen uiten over een zeer specifieke actie die NIET past in de rest van de uitvoering of beleid....
Is het "belachelijk"? Dat mag iedereen voor zich bepalen... Het moge duidelijk zijn dat het het voor mij zeer duidelijk NIET zo is...
Als laatste en dan laat IK het iig verder rusten... actie en reactie... NIET klagen over de reactie als de actie van je eigen kant komt... (en dat geldt dus ook voor mij zelf).
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...