giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Is KENNIS van Alfa Romeo een voorwaarde om moderator te

wo feb 18, 2009 19:46

Nou beginnen ineens alle Moderators te klagen dat ze aangevallen worden.... :roll: Alle 'kritiek en beledigingen' van de topicstarter zijn gericht tegen 1 moderator in het byzonder en die tot op pagina 4 nog onbekend is gebleven. nergens wordt er beweerd dat alle moderators idioten zijn oid. :?

in plaats van elkaar aanvallen kunnen jullie je beter eens concentreren op de gestelde vragen, over oa het beleid en het moderator zijn en/of worden.

En anders kunnen we nog altijd een wedstrijdje modderworstelen organiseren op de Onderdelendag of zo... hoewel ik daar liever wat vrouwelijke deelneemsters aan mee zou zien doen. :P
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Is KENNIS van Alfa Romeo een voorwaarde om moderator

wo feb 18, 2009 19:50

.....En anders kunnen we nog altijd een wedstrijdje modderworstelen organiseren op de Onderdelendag of zo... hoewel ik daar
liever wat vrouwelijke deelneemsters aan mee zou zien doen. :P
Zal ik mn borsthaar scheren? :? :blue_lol:

Grtz,fRank

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo feb 18, 2009 19:54

Je mag ook een badpak aandoen, de bikini is niet verplicht. :wink:

Andretti Molletti

wo feb 18, 2009 19:56

.....En anders kunnen we nog altijd een wedstrijdje modderworstelen organiseren op de Onderdelendag of zo... hoewel ik daar
liever wat vrouwelijke deelneemsters aan mee zou zien doen. :P
Zal ik mn borsthaar scheren? :? :blue_lol:

Grtz,fRank
Vergeet je bikinilijn niet ;)

:mrgreen:

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo feb 18, 2009 19:56

Je mag ook een badpak aandoen, de bikini is niet verplicht. :wink:
Is niet zo flatteus bij 100kg+... :shock:

:wink:

Grtz,fRank

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

wo feb 18, 2009 20:01

Hier had al lang een slotje op moeten komen.
Gewoon om het simpele feit dat dit grenst aan stemmingmakkerij :!:
Stel dat alle hier geregistreerden ZIJN (ieders eigen interpretentie en belevingswereld, en ja we denken allemaal dat we in ons recht staan, ieder voor zich) op deze belachelijke manier zijn mening gaan uiten.

Het zal toch niet de bedoeling zijn om op deze manier je ongenoegen te moeten uiten binnen dit forum.
Niet opdat iemand leuke spannende verhalen kan tikken die werkelijk smakelijk zijn om te lezen en waarbij menig zich zijn vingers bij aflikt omdat ze met goddelijke inkt zijn geschreven.
Neen, zo gaan we niet met elkaar om, weer lange tijd was het rustig op het forum !

Als alles in oplading van frustatie, woede en onmacht is geschreven dan nog is dit niet passelijk!
Zou het niet beter zijn om dit hele topic te verwijderen, bepaald geen windowdressing voor onze SCARB!

Dat regels en beleid wellicht voor verbetering vatbaar zijn oke maar dat is een aloude discussie hier waar we nooit uitkomen :wink:
En nee, niet dat er dan niets aan moet worden gedaan maar wel op een deuglijke en respectabele manier.

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo feb 18, 2009 20:05

Doe eens een voorstel dan voor een deugdelijke en respectabele manier? :?

Als er elke keer weer tegenaan gehikt wordt lijkt het me toch belangrijk om er iets mee te doen.

paulsteeman
Guru
Guru

wo feb 18, 2009 20:15

Leuke hobby, Alfa Romeo.

Alleen jammer dat er een forum is lijkt het wel.

Heb er net een kwartiertje in gestoken om al het geneuzel te lezen:

@Zaagauto: je hebt gelijk, sommige dingen moeten duidelijk, maar......... bespreek dat dan op een normale manier (hoewel ik de frustratie begrijp en de lol ervan inzie)
We zijn volwassen mensen en zet dan ook niet van die guitige advertenties om de mod`s uit hun tent te lokken. Kan volgens mij echt op een andere manier.

Ten tweede: als je je er zo aan stoort, meldt je dan idd gewoon aan als moderator, zit je er zelf bovenop.

Nogmaals, geen problemen met jou, lach me elke keer rot om je stukjes, maar dit geeft weinig waarde aan ons forum, alleen een hoop onbegrip heen en weer.

Aan de moderators: doe op slot, veeg wat weg wat aanstootgevend is (alles?) en nodig de goede man uit voor een bak koffie en een goed gesprek.

@Michel: lees het nog een keer door, het staat er anders dan je denkt, al snap ik je reaktie wel.

Weest allen volwassen en hou het leuk hier. We zijn een leuke club mensen met een leuke hobby.

En gaan dingen niet zoals ze gaan: meldt je aan!

Paul

(geloof me, ik hou het netjes. Vandaag op de zaak al genoeg narigheid vanwege de crisis. Dit is mijn ontspanning.....)
http://www.bandenmotel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

156 SW 1.9JTD 16V 140 PK 2004 was de vorige
Rij nu voorlopig Mercedes.....

Turbolag, the 2 seconds the other driver thinks he has a chance

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...

wo feb 18, 2009 20:16

Dit is geen positieve kritiek, dit zijn beledigingen.
Ik kan het inderdaad met de beste wil van de wereld NIET als positief opvatten en ja... zeker gezien de voorafgaande discussies over wat nou wel en niet kan / mag, ervaar ik het als een redelijke belediging van mijn (spaarzaam aanwezig zijnd) intellect dat een Sparco brandblusser blijkbaar MEER Alfa content heeft dan het vooroorlogse Scuderia Ferrari... (nee, MOOI laten staan die brandblusser want daar heeft een Alfist zeker iets aan dus is er baat bij/ Mea Culpa Frits... is niet tegen jou gericht!).

Zijn mijn woorden (zeer) scherp? Absoluut! En in mijn ogen volkomen terecht... en ze geven weer wat de reactie op de actie is... en ik ben nu eenmaal geen moderator dus ik kan niet zo maar als ik dat wil iemand anders zijn woorden of actie uitgummen (!) noch kon ik me verweren in het desbetreffende topic dus blijft mij geen keuze dan een separaat topic te openen en mijn onvrede duidelijk te maken... dat dit vervolgens als "belachelijk" afgedaan wordt is misschien wel tekenend....

Er werd in de coulissen gevraagd om nuancering... bij deze dan...

Het is (wederom in mijn ogen) onacceptabel (mild genoeg uitgedrukt zo?) dat er blijkbaar maar lukraak topics & titels aangepast en op slot gedaan worden zonder dat de poster op de hoogte gesteld wordt, gevraagd wordt om nuancering of iets dergelijks.

Er is duidelijk sprake van willekeur want vluchtig bladerend door de eerste 3 pagina's in "Te Koop" levert een schat aan posts op van non-Alfa meuk die er al stonden voordat het "gewraakte item" geplaatst werd en er nu nog staan... velgen (die misschien wel passen onder een Alfa), banden, brandblusser, noem maar op.... Consequente uitvoering van het beleid ontbreekt dus... en indien een beleid niet consequent uitgevoerd kan worden dient men zich verre van willekeur te houden.

Des te zuurder is het om te zien als men zich realiseert dat ik dmv een uitgebreide email & pb wisseling getracht heb om hier duidelijkheid over te krijgen. Heeft me tijd & moeite gekost... maar het was blijkbaar water naar de zee dragen....

Ben ik het eens met het "beleid" zoals me als dusdanig medegedeeld is? Neen... Moet ik dat zijn? Neen... Heb ik me er aan te houden? Ja... Deed ik dat? Ja...

Is dit janken omdat er een topicje verwijderd is? Neen... dit is het aan de kaak stellen van een niet consequent doorgevoerd en ondoorzichtig beleid dat naar de verkeerde kant doorslaat en dat op de man gespeeld is... (zie de verklaring die gegeven werd "jack had eerder etc").

Met de regels in de hand heb ik het Retromobile stukje maar eens aangepast en zelfcensuur toegepast (voor de goede orde: dit is dus NIET door een mod gedaan):
http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic. ... 795#509795

Wordt er wel gezelliger op zo vind ik persoonlijk....

Terug naar de kern van de zaak... als het voor het verzameld intellect der moderatoren onvoorstelbaar is dat, zeker gezien de voorgeschiedenis, er een ZEER sterke reactie komt op het meedogenloos en anoniem wissen van een topic, denk ik dat er geen macht ter wereld tegen op gewassen is... dat er "misschien nog iets had moeten volgen maar er kwam visite" lijkt me geen beleidsmatige verantwoording want "misschien had ik dan ook nog wel iets kunnen toevoegen maar moest ik zeer dringend naar het toilet"...

Waren mijn woorden TE scherp? Misschien... maar stelt u zich in mijn schoenen... vooral het anonieme is zeer zuur... wat de verklaring daar (achteraf!) ook voor is...

Voor mij was de kous af geweest als er gezegd was "SHOOT! Mijn fout... ik draai het even terug"... dan had wat mij betreft ook DIT topic kunnen verdwijnen... Wat staat er nu? "Ja maar HIJ etc...." Nou, Super!

Zoals reeds eerder aangegeven, ik heb niets tegen Dink, mag hem IRL ook graag, ook na dit akkefietje nog steeds maar de wijze waarop dit gegaan is, is gewoon niet te pruimen...

Hand in eigen boezem? Als ik geweten had dat Dink het was, had ik het ws geheel en al per PB geregeld...
Hand in eigen boezem? Ja, ik daag het systeem regelmatig uit... en zo lang het in het redelijke blijft, ben ik ten alle tijde bereid de consequenties daar van te dragen...

Het wachten is nu op de hand in eigen boezem van het moderatorencollectief...

Wat me blijft opvallen is dat er werkelijk niemand van de niet-moderatoren gereageerd heeft met een "het beleid is SUPER en wordt GOED uitgevoerd!"... dus HELEMAAL leip ben ik blijkbaar toch niet... In tegendeel... het lijkt pijnlijk duidelijk te zijn dat het beleid EN uitvoering NIET deugt...

Zoals door anderen aangehaald... is het VOLSTREKT onduidelijk wie er moderator is... je moet het maar toevallig zien als een moderator ergens post... en dan moet je nog opletten ook....

Het beleid is onduidelijk...

Er is de mogelijkheid tot het willekeurig ingrijpen...

De uitvoering van het beleid is (vaak?) onzichtbaar...

Stemmingmakerij? Neen... dit is zeer specifiek ongenoegen uiten over een zeer specifieke actie die NIET past in de rest van de uitvoering of beleid....

Is het "belachelijk"? Dat mag iedereen voor zich bepalen... Het moge duidelijk zijn dat het het voor mij zeer duidelijk NIET zo is...

Als laatste en dan laat IK het iig verder rusten... actie en reactie... NIET klagen over de reactie als de actie van je eigen kant komt... (en dat geldt dus ook voor mij zelf).
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Furrikain
Full Member
Full Member

wo feb 18, 2009 20:16

Hier had al lang een slotje op moeten komen.
Gewoon om het simpele feit dat dit grenst aan stemmingmakkerij :!:
Stel dat alle hier geregistreerden ZIJN (ieders eigen interpretentie en belevingswereld, en ja we denken allemaal dat we in ons recht staan, ieder voor zich) op deze belachelijke manier zijn mening gaan uiten.
Is dat nou nét niet het hele punt, dat je niet weet tot wie je je moet richten? Op nagenoeg alle forums die ik frequenteer, wordt eerst even een berichtje gepost door de moderator met het wie/wat/waarom alvorens een topic op slot gaat. Hetzelfde bij het verwijderen van berichten, bovendien wordt in dat laatste geval even via PB toelichting gegeven aan de oorspronkelijke poster.
Hele topics verwijderen is al helemaal not done op de meeste fora, je kan prima de "aanstootgevende" berichten verwijderen ipv in het wilde weg te gaan censureren.

Daar hoeft helemaal niet voor geschermd te worden met enge termen als "forumbeleid", zoiets kan toch prima afgesproken worden tussen de moderators onderling? Zou heel wat frustratie schelen.

Het woord "stemmingmakerij" mag van mij trouwens ook verdwijnen; het is een forum, geen fifties propagandaposter. 8-[

En alvorens ik iemand per ongeluk in het harnas jaag: deze post is wel degelijk bedoeld als opbouwende kritiek.

Andretti Molletti

wo feb 18, 2009 20:32

En nu is het wachten op een officiële toelichting vanuit de SCARB.

Natuurlijk nemen we de vragen vanuit een van de grootste groepen: We hebben 6239 geregistreerde gebruikers serieus... toch?
Ik zou dat iig enorm kunnen waarderen, en het lijkt mij dat een hoop mensen zich daar in iedergeval door "gekend" zouden voelen.

jan 75
Full Member
Full Member

wo feb 18, 2009 20:46

om op de topic vraag terug te komen, ja het is zeker wel een voorwaarde det je enige kennis hebt van het merk Alfa Romeo. (vind ik)
maar om nu meteen te zeggen dat je alles moet weten vind ik een beetje te ver gaan.
niemand weet alles, we weten wel alles met z'n allen, daar is het forum voor.
een beetje lullig om meteen iemand publiekelijk af gaan lopen zeiken omdat hij een foutje gemaakt heeft, en de wel eerwaarde heer daarvan niet op tijd een peebeetje heeft gestuurd.
volgens mij heeft de mod al rereageerd hoe en waarom het zo gebeurd is:
Het blijkt helaas dat de totale onkunde van een enkele (nog steeds zwijgende) modderator boven alles gaat...
Ik heb vanavond genoeg geklets, Jack. Met mijn visite.

Het zal je verbazen, maar moderators zijn niet 24 per dag uur online.

Je geeft zelf aan dat er hele digitale gesprekken aan zijn vooraf gegaan, je kunt dus niet volhouden dat ik niet zou willen reageren. Ik was bezig een PB te tikken toen de visite zich aandiende. En die vind ik iets belangrijker dan een advertentie op het forum.

Heb ik jouw advertentie ten onrechte verwijderd? Kennelijk wel. Zou dat misschien iets te maken hebben met de manier waarop hij was opgesteld en je eerdere advertenties voor een fietsband en een keukenstoel van welke laatste jij meende de plaatsing te kunnen rechtvaardigen met het argument 'dat hij uit een Berlina kwam'? Mag je zelf invullen.

Ik vind dit topic lachwekkend en buiten alle proporties, zou het kunnen verwijderen op grond van sfeerbederf. Ik ga dat niet doen omdat ik zelf betrokken ben en niet de verdenking op me wil laden dat ik de moderatorsrechten in mijn eigen voordeel gebruik.

Ik ga nu slapen (doen moderators ook wel eens), dus op een eventuele volgende reactie kan je opnieuw enkele uren wachten.

Verder begrijp ik dat bij de moderator het emmertje vol was na veel kantje-boord-advertenties. Maar ja dan moet er lijkt mij ingegrepen bij de advertenties die niet kunnen, en niet bij die ene die nu net geheel en al wel kan, lijkt mij. Maar ja ik ben ook geen moderator...
Nee, dat heeft niets met emmertjes te maken. Zou niet best zijn als moderators op grond van frustraties handelen.

We zitten niet 24 uur per dag alle topics te screenen. Dus er blijft wel eens wat staan wat strijdig is met voorwaarden. Dat is geen vrijbrief voor anderen om ook met caravans en Volvo's te gaan adverteren.

Aangezien Jack al eerder spullen te koop heeft aangeboden die niet op het Alfa forum thuishoren (waarvan de verwijdering hem onmiddellijk is meegedeeld) heb ik deze aangezien voor een soortgelijke advertentie. Dat is alles wat het is.
lijkt mij dat dit dan opgelost is en er daarom een slotje en het liefst de prullebak ingaat omdat dit niet getuigt van wederzijds respect hebben voor elkaar en dit hele topic een schande is voor ons forum.

kinderachtig gedoe :evil:
donateurnr:4456 giulia super '78 3.0 v6 156 2.0 ts '98 niet meer :75 3.0 V6 QV '90 , 75 3.0 V6 America '88 , sud 1.5 TI '83 , gtv 2.0 '83 , 75 2.0 carb '89 , 75 1.8 ts '90 , 164 2.0 ts '92 , 33 1.5 QV '90, 75 2.4 TD '90

Tonio
Guru
Guru

wo feb 18, 2009 21:32

Was om 19.00 uur thuis na mijn werk. Toen eerst gegeten en wat privé dingen geregeld (neem mij dit alles svp niet kwalijk....) en daarna op het forum gekeken. :shock: :shock:

Ik vind het een grote kunst om van een mug zo'n enorme olifant te maken.

Oh ja, ik ben ook moderator 8-[ (Is volgens mij al lang bekend bij ieder die de vraag stelde, maar als het desondanks gewenst is om dat hier nog eens neer te zetten: at your service.)

.

Cucci 11
Advanced Member
Advanced Member

wo feb 18, 2009 21:33

Pffftt....kom net uit het ziekenhuis bij mijn vriendin.

Gisteren een heftige bevalling gehad, op het laatst een keizersnede, veel moeten gebeuren om te zijn waar we nu zijn.

Ach lekker, thuis, even het Forum lezen....

Tjeeemig...wat een gezeur, los het persoonlijk op en sluit a.u.b. dit topic... :evil:

Ik denk even weer na....ja er zijn belangrijkere dingen in het leven ( gister en vandaag meegemaakt) dan dit hele verhaal wat nu al 6 pagina's duurt...

Zoveel geschrijf, mensen zeg een keer sorry heen en weer en richt je op het echte belangrijke in het leven.

Poets je karretje en zet hem op de foto, ga lekker weet ik veel wat doen, maar kunnen we nu a.u.b. stoppen met dit ellenlange verhaal?

Adios, ik ga foto's kijken van mijn kleine mannetje en mijn lieve vriendin, daar wordt ik wel vrolijk van.... 8)

p.s. En Zaag....je moet schrijver worden, verdien je meer en bereik je een groter publiek.
Ik vond je stukjes altijd leuk, maar haak nu af als uw trouwe fan....
Laatst gewijzigd door Cucci 11 op wo feb 18, 2009 21:49, 2 keer totaal gewijzigd.
33,33SW,155,156,156SW,164TS,GT,GTV6,Giulia,Bertone,Alfetta QO2.0i

Tonio
Guru
Guru

wo feb 18, 2009 21:41

Nog nooit is de vraag beantwoordt hoe het moderater aanname beleid is geformuleerd.
Hierbij wil ik graag weten wie er moderator zijn, waarom envoor hoe lange tijd etc. Daarnaast wil ik graag weten waarom sommige moderators er niet meer zijn.
Over de diverse functies en invullingen lees ik namelijk ook altijd in het KB, dus waarom niet hier? Openheid is m.i. een blijk van vertrouwen.... dus...
Je mag alles vragen maar dat betekent niet dat er DUS ook overal antwoord op wordt gegeven.

Nog nooit is de vraag beantwoord hoe het wegenwachter aanname beleid is geformuleerd.
Hierbij wil ik graag weten wie er wegenwachter zijn, waarom en voor hoe lange tijd etc. Daarnaast wil ik graag weten waarom sommige wegenwachters er niet meer zijn.
Over de diverse functies en invullingen lees ik namelijk ook altijd in de Kampioen, dus waarom niet hier? Openheid is m.i. een blijk van vertrouwen..... dus....

.

Terug naar “Het Forum Café”