Frederico
Guru
Guru

Re: RE: projectje 75 TS

za okt 25, 2008 20:47

Begin deze week de 75 neergezet zodat ie deze week in de waxoil/ML kon worden gezet. Vanochtend de auto op de brug aangetroffen, reservewielbak gerepareerd, alles netjes in het spul gezet, bodem, wielkasten, binnenkant dorpels, deuren. Ik moest hem zelf alleen even poetsen :shock: Na een uur of twee bleek de auto toch wit te zijn, echter tijdens achteruitrijden beide spruitstukken eronderuit gereden. Tijdens achteruitrijden nooit die betonnen rand gezien :oops: deel 2-3 heb ik inmiddels deel 1-4 zoek ik nog. Derhalve auto laten staan en volgende week echt goed cleanen en in de was zetten.
pb'tje ron
- 75 ts '91 Rosso 130
- 75 IMOLA ts Nero 602
- Gt 2.0 jts (van vader)
- 156 1.9 JTD 16v Ti
gehad
- 156 2.4 jtd Cosmo blue (vaders)
- 75 ts '89 Bianco (sloper)
- 75 ts '89 grigio medio (sloper)
SCARB: 4993

Ron GS
Full Member
Full Member

Re: RE: projectje 75 TS

za okt 25, 2008 23:56

:shock:
Voor de duidelijkheid, er was geen plekje gemist op en onder de auto, ik ben begonnen met het cleanen van de ruiten, toen kon ik hem van de brug rijden. :lol: Ik heb het bij een kennis laten doen die zoals gezegd beslist niets mist en met zelf poetsen, demonteren monteren blijft het allemaal een beetje te betalen. (moet je wel je spruitstukken heellaten anders schiet het ook niet op maar goed....)

Ron GS
Full Member
Full Member

RE: projectje 75 TS

do okt 30, 2008 21:07

Spruitstukken inmiddels binnen, morgen monteren. Bedankt Hans !!

Ron GS
Full Member
Full Member

za nov 01, 2008 16:17

Vandaag de spruitstukken gemonteerd. Alles weer perfect. Meteen getracht de auto "even" schoon te poetsen. Daar moet ik een een droge dag voor vrijmaken. Voorlopig even met een vaal bruine/witte TS rondrijden. Maar goed het hoofdstuk roestverwijdering en preventie is afgesloten. Nog te doen, paneel kachel, kleppen stellen en een goed stuk met de auto rijden.

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

za jan 03, 2009 13:09

stil hier...... :wink:
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Ron GS
Full Member
Full Member

zo jan 04, 2009 11:29

Ben nog niet aan het kachelpaneel toegekomen. Heeft ook met het weer te maken, hij doet het nu nog en das nu wel handig. Ga vandaag eens een poging wagen de auto weer wit te krijgen......
Wel een aantal lange stukken met de auto gereden.

gr Ron

Ron GS
Full Member
Full Member

vr jan 30, 2009 16:27

Ondanks de belachelijk hoge parkeerkosten toch maar de 75 twee dagen meegenomen naar het werk. Dat was dus twee dagen genieten. Nog stteds kachelpaneel niet vervangen, het is best uit te houden met een kachel die niet uit kan op dit moment.......... Volgende week kleppen stellen en meteen oliedrukzender vervangen, die is in 1 rit van de vaste 4.5 naar 2.0 gezakt. Bij testen bleek de sensor de boosdoener te zijn.

En dan, kachelpaneel, verder zou ik het niet meer weten eigenlijk.

Meteen maar even een interessepeiling voor deze 75 toevoegen. Dat behoeft enige uitleg natuurlijk.

Welnu na een project van 2 jaar geleden, een op maat gemaakte (lees helemaal naar mijn wensen) Giulia waar ik afgelopen zaterdag na alle regen (en dus verdwenen pekel) weer even met een grote grijns in heb rondgereden, begint het weer te kriebelen. #-o Ik ben heel erg tevreden over de 75 hij rijdt echt fantastisch maar ik zou wel weer iets op maat willen laten maken. Ben je op zoek naar een mooie witte 75 TS met Ronal velgen is dit misschien iets voor je. Ik geeft hem niet weg, ik rijdt er tenslotte niet in voor l.l Verdere info per PB. Foto's staan in dit topic.

gr Ron

Ron GS
Full Member
Full Member

Re: RE: projectje / interessepeiling witte 75 TS

vr jan 30, 2009 18:06

:shock:
Blijf rustig ademhalen Erwin, hij is nog niet weg........... en ik kan het uitleggen denk ik :roll:

Ron GS
Full Member
Full Member

RE: projectje witte 75 TS

wo feb 04, 2009 20:20

Het nadeel als je veel kennis kan opdoen op een forum is het feit dat je er ook wat van opsteekt. De 75 rijdt erg goed, start goed, trekt zelfs erg goed, hij doet niets onder voor de ex-75 met Squadra-chip, hij tikte alleen behoorlijk. Door al het lezen te vaak de optie kapotte nokkenas tegengekomen. Het zal toch niet .............en jawel vandaag ging de telefoon, de nokkenas (1 van de twee) moet vervangen worden, die is kapot. Tevens meteen de cups die waren ingesleten. Even bij mijn vaste onderhoudsman langs, gaan we samen zelf vervangen, scheelt zo'n 2/3 dus das de moeite. Tevens hele lijst doorgenomen van de garage, ik had alleen stellen van de kleppen en vervanging van de oliedruksensor afgesproken, maar de 75 was nog zo mooi dat ze hem maar helemaal hadden nagelopen. Remmen en blokken voor en achter waren op termijn aan vervanging toe, bougies waren op en er waren meerdere bougiekabels gesmolten ? De garagehouder verteld dat ik, als ik eens gek doe, zo'n 300 km per maand met de auto maak, waarop ie aangaf dat de blokken en schijven dan nog wel een jaartje of wat mee konden.

Wat gaan we dus doen, auto helemaal op orde maken, nokkenas voor een 2-liter TS uit 1990 zoeken, medio maart de blokken en schijven voor en achter vervangen,

De garagehouder doet de bougies en bougiekabels en heeft aangeboden de kleppen na het inbouwen van de nokkenas alsnog te stellen.

Ik heb de interessepeiling verwijderd, als dit gebeurd is ga ik eerst eens een tijdje sturen met de 75.

gr Ron

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

wo feb 04, 2009 20:42

veeeeeeeeeeeeeel beter joh...... :wink:

anders krijg je toch alleen maar spijt hahaha

Ron GS
Full Member
Full Member

ma feb 09, 2009 20:00

Inmiddels is de 75 voorzien van nieuwe bougiekabels, van de oude set was een aantal gesmolten, nieuwe bougies en een nieuwe olidruksensor. zaterdag nummer uitl.nokkenas "even bekeken" = 60513307 bleek inderdaad dat enkele nokken groeven vertoonden. Deze vervangen incl cups.

tevens de remschijven voor en achter bekeken, zijn behoorlijk dun dus zitten er ook aan te komen. Na enig spitwerk op het forum denk ik erover Brembo remschijven aan te schaffen icm de RS-remblokkenset (road-use) de remblokken zaten ook onder de rode RS en daar was ik zeer tevreden over. Inmiddels zoektocht op touw gezet naar Brembo schijven voor de 75, wellicht is daar op het internet een scherpe prijs voor te vinden. 1e mail binnen, van http://www.remschijf.nl

ALFA 75 2.0 TS 1990 GEBALANCEERDE/GEPERFOREERDE REMSCHIJVEN
Voorschijf 652296 RL nettoprijs per stuk € 69.-
Achterschijf 652297 RL nettoprijs per stuk € 49.50
Prijzen ex verzendkosten en ex btw

Ik heb expliciet naar Brembo schijven geinformeerd, het merk staat er niet bij dus dat vraag ik nog even na. Ik kan in de lijst alleen de afkorting AT ontdekken. Eens even navragen of dit voor ATE staat. Bij bijv de 147 3.2 staan de letters BR dat zal wel Brembo zijn. :?

De vraag is wel of ik na het zien van de foto van Dre nog geboorde schijven wil :shock:

Achter hoeft van mij zeker niet voor ben ik er nog niet uit.

Dus nog een mail verzonden ivm Brembo Max schijven voor deze zijn alleen voorzien van een groef. Verdere info volgt. Tips en adressen zijn welkom.

Tevens wil ik met het vervangen van de nokkenas de olie en filter meteen verversen. Ik denk erover om Castrol RS 10/w60 te nemen, ook dat beviel goed in de rode RS.

Voorlopig heb ik weer wat te doen dus

gr Ron

Ron GS
Full Member
Full Member

ma feb 09, 2009 20:34

Tijdens het tikken van het voorafgaande, deze mail:

Wij kunnen u het volgende aanbieden.

2 x Brembo remschijf voorzijde. Eur 295,36 - 40%= Eur 178,- (Set)
2 x Brembo remschijf achterzijde. Eur 126,86 - 40%= Eur 77,- (set)

2 x Brembo remschijf voorzijde.(geperforeerd) Eur 276,26 -20%= Eur 221,- (Set)
2 x Brembo remschijf achterzijde. (geperforeerd) Eur 156,26 - 20%= Eur 125,- (set)

www.gmb-tuning.nl

#-o

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

di feb 10, 2009 16:58

waarom geen geperforeerde schijven dan?

Terug naar “Projecten”