Leuke foto's+verhaal.
Heb je al die autootjes nog?
Doet me wat denken aan mezelf, ben goede twee jaar geleden begonnen met 1 exemplaar, nu zijn het er al bijna 100![]()

Ik heb er nu 60 staan , mijn eerste vitrine kast is vol

Leuke foto's+verhaal.
Doet me wat denken aan mezelf, ben goede twee jaar geleden begonnen met 1 exemplaar, nu zijn het er al bijna 100![]()
Ja, maar net als ik zeg: Nu stop ik even, zie ik weer een 'koopje' staanLeuke foto's+verhaal.
100! Amaai dat gaat goed vooruit!
![]()
Heb je dan al een kast?Ja, maar net als ik zeg: Nu stop ik even, zie ik weer een 'koopje' staanLeuke foto's+verhaal.
![]()
Ik heb er nu 60 staan , mijn eerste vitrine kast is vol![]()
Aard van het beestje?
Kast heb ik al hoor, stonden vroeger mijn wielerbekers inHeb je dan al een kast?Ja, maar net als ik zeg: Nu stop ik even, zie ik weer een 'koopje' staan
![]()
Ik heb er nu 60 staan , mijn eerste vitrine kast is vol![]()
Aard van het beestje?
HE! Ja maar dat is verboden! Wist je dat dan niet? Och jee, als de miniaturenpolitie daarachter komt... oei oei oei. Grote problemen hoor!Inmiddels het spoor aardig bijster, maar een kleine 1.000 modellen zwerven toch wel over mijn zolder. Invitrinekasten, in dozen en onder het stof.
Goed bezig, heren!Leuke foto's+verhaal.
![]()
Al denkt mijn vriendin daar anders overGoed bezig, heren!Leuke foto's+verhaal.
![]()
En zo heeft ieder zijn stijl van verzamelen. Ik heb al twee keer een "opruimronde" gemaakt. De eerste keer toen ik me ervan bewust werd dat ik toch wel heel veel warmer liep voor serieuze, mooi gedetailleerde schaalmodellen ipv de nostalgische die-casts, de tweede keer toen ik (min of meer noodgedwongen, de ruimte is niet oneindig) ben terug gegaan naar bijna strikt 1/43.Ik heb ze inderdaad allemaal nog, ik doe hoogst zelden iets weg. Ook al zou ik een aantal daarvan nu niet meer willen kopen, ooit wilde ik ze wel graag hebben en dat voegt voor mij toch nog altijd wat toe aan het model. Als ik ze uit de vitrine pak voel ik nog steeds hetzelfde als toen. Omgekeerd zijn er modellen die ik toen maar niks vond en die ik nu graag op mijn plankje zou willen zetten. En soms krijg je eindelijk te pakken wat toen onbereikbaar was (te duur, nooit gevonden).
1600 verschillende modellen? De lijst telt inmiddels ruim meer dan 6000. Als je ooit het Museo Storico bezoekt, vergeet dan zeker de modellen afdeling niet!. Dat is een forse collectie. Mijn eigen collectie is inmiddels meer dan een paar salontafeltjes vol. Overlap met Arese: hooguit 15 modellen...
Gijs ken ik inmiddels al een hele tijd. Heb met hem nog voordat ik SCARB lid werd (dacht ik) ooit eens gecorrespondeerd over een miniatuur-aangelegenheid, weet niet meer wat. Heb nog ergens zijn 'MARC' (Miniatuur Alfa Romeo Club) visitekaartje.
Dan heb je mazzel gehad dat ik me er nog niet mee bemoeide, anders had je er ongetwijfeld fors meer voor moeten betalenApart ding, die Pericle...
Hm, de fotostijl herken ik van eBay
Ik heb toen van Rodger de Scighera overgenomen, afgehaald op de beurs in Houten.