nils

giulietta 1.8 van bwj 1982

do nov 20, 2008 18:36

hallo,

weet er iemand wat men allemaal kan gaan veranderen aan een 1800cc motor van een giulietta om de motor wat meer pk of koppel te gaan geven??

ik had gedacht aan een andere uitlaatcollector en een sportieve uitlaatlijn eronder., de motor staat origineel al op dubbele carb's, ook gedacht om zelf een luchtfilterbak te gaan maken met een grote luchtfilter erop.

Andere schokdempers voor eronder.

Er zijn hier wel wat mensen die daar al meer ervaring mee hebben. De motor heeft nog maar een kleine 40.000km als ik mag geloven wat erop het dashboard staat.

graag zou ik de motor ook een nieuwe waterpomp enzo willen geven zodat deze zeker niet stuk gaat en mss ook een nieuwe koppakking.
Weet er iemand waar ik zulke onderdelen kan gaan kopen? Ik ben nl van Belgie.

Graag zou ik eerst wel een werkplaatshandleiding willen van de motor met alle momenten enzo en wat info.
Als iemand dit heeft moet je het me maar laten weten.

Kan er me iemand ook vertellen of het de moeite is om deze wagen ( dit model ) te gaan restaureren? Heeft deze wagen wat waarde als ze terug volledig inorde is.

Mvg Nils

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: giulietta 1.8 van bwj 1982

za nov 22, 2008 19:33

het weer inzetbaar maken van je bella is voor eigen waarde denk ik je krijgt er nooit voor terug wat je er in steekt... je moet hem opknappen omdat je het wilt en niet aan de centen denken.

maar zijn weinig kilometers dus ja zou zonde zijn deze te laten sterven :wink:

succes

ps wat foto's is altijd leuk
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: giulietta 1.8 van bwj 1982

zo nov 23, 2008 11:42

Heeft deze wagen wat waarde als ze terug volledig inorde is.

Mvg Nils
De waarde zal niet opwegen tegen de kosten van een restauratie. Dat is bijna met geen enkele Alfa het geval waar er nog genoeg van zijn. En de Giulietta is ook al niet zo`n erg gevraagd model. Maar voor mij is dat geen criterium. Ik doe wat ikzelf leuk vind, of het nu verstandig is of niet. Dus gewoon gaan restaureren die Giulietta en genieten, daar gaat het om.

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo nov 23, 2008 15:11

Nils , heb niks toe te voegen aan het bovenstaande.

Op je technische vragen: Als je een 1.8 goedkoop vlotter wilt maken hang je er een 2 liter in, da's t eenvoudigst..:wink:
'Spaghetti'spruitstuk met sportuitlaat brengt op een nordblok hooguit een pk of 3 , de originele collectors zijn al erg goed.Hij klinkt met een andere einddemper wat vlotter, dat wel..
Andere filterbak kan,maar is meer ook voor de inlaatsound ( 8) !) .Wel is het zaak om de motor verse koele lucht van buiten te laten aanzuigen , warme lucht vanonder de motorkap vermengt een stuk slechter met de benzinenevel zodat je eerder vermogensverlies hebt dan winst...

Voor het vervangen van de door jou genoemde delen: if it ain't broken , don't fix it...maw niet vervangen als het niet aantoonbaar kapot is.
Uiteraard olie, filters, bougies en andere vloeistoffen vervangen voor je gaat rijden maar waarom een koppakking steken als ie niet om zeep is?

Schokbrekers zou ik rondom doen (>áls je gaat vervangen), niet enkel vóór. Is mi niet zo goed voor de algemene balans.
Gebruik ook de zoekfunctie eens er is al veel geschreven over genoemde zaken .

Voor de rest>goed bezig, giulietta's zijn koel!

Suc6,grtz,fRank

stephen
Guru
Guru

di nov 25, 2008 20:29

1.8 kan best vlot rijden,loopt wat netter(minder rauw)dus lijkt ook wat langzamer dan het is

wishlist

1-verse remolie/slangen&knappe blokken remmen nazien
2-goede & VERSE banden (ik ga volgende keer voor semislicks ondanks dat mijn Toyo's goed bevallen)
3-b.v.Bilstein schokkers + achterveren of dat leuke setje van Giacomini
4casterkogels
5-dikkere Stabi
6-open luchtfilters klinkt leuk niet nuttig,maar wel lekker 8) beter grotere bak/koude lucht en K&N inlegfilter lijkt mij
7-motor goed af laten stellen evt andere nokkenassen
8-en dan komen de duurdere aanpassingen aan wielophanging
9-Turbo :idea:

het is net wat je te besteden hebt :wink: maar je haalt een echte restauratie er nooit uit bij de meeste type's
maar als je daar de lol dan weer van aftrekt speel je wel weer quitte :lol:

maar motor komt niet op de eerste plaats om sneller te kunnen rijden.
nou rijd ik zelf nooit hard op de snelweg ,moet ik er wel bijzetten :roll:

maar je hebt wel een opvallend type auto 8)
Laatst gewijzigd door stephen op wo nov 26, 2008 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Nu:
Giulietta Berlina TI 1960
Giulia 2000 Ti '70
Berlina 1750 '70
Berlina 1750 TS '71
Giulia 1750 super '72
Alfetta 1.6 '76 1.8 Turbo
75 T.S. 1.8 Turbo

vw spijlbus '64 variant '72 T5 2006
scarb 5082

Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice

di nov 25, 2008 20:45

Ik heb een 1.8 en een 2 liter, waarbij de 2 liter nog wel wat werk nodig heeft aan het brandstofsysteem. Maar ik denk niet dat deze ooit de felheid van de 1.8 gaat halen; het verschil onderin is gewoon te groot daarvoor.

Hylke
Moderator
Moderator
Contacteer: Website

do nov 27, 2008 01:33

Ik vind persoonlijk de 2.0 carbs in de Giulietta erg tam. Meer een tourmotor dan een sprintmonster.
Wat hoger in de toeren merk je wel dat er wat vermogen beschikbaar is, maar echt spannend is het niet.

Als je dan kijkt naar een 1.5 Boxer met carbs, is dat echt het verschil als dag en nacht.
Driftig, nerveus, gevoelig, heerlijk fel.

Overigens is bij mij de uitlaat iets aangepast, maar niet heel spannend.
Middendemper is vervallen en als einddemper siert een Ansa-demper.
Is leuk en je kunt er fatsoenlijk de buurt mee in komen (alleen dat spruitstuk...).
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

Giulia 2.0 ‘18
GSX-S '22

Terug naar “Projecten”