Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Project 33 SW 1.7 8v op Delorto's (motor revisie)

do nov 20, 2008 13:26

Is dit te veel dan?

Afbeelding
Gewoon voor de discussie, ik ben immers geen techneut ;)
heb je een foto van voor en na je schuren:?:
Als het alleen zou gaan om de scherpe randjes weg te halen, dan breng je noodzakelijkerwijs geen verzwakking aan in het ontwerp :-k
Lijkt mij vele malen belangrijker dat je gelijkmatig materiaal weghaald zodat de drijfstang in balans blijft toch :?:

Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

Sandertje P4

RE: Project 33 SW 1.7 8v op Delorto's (motor revisie)

do nov 20, 2008 13:45

edit
Laatst gewijzigd door Sandertje P4 op zo mei 17, 2009 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.

rz
Full Member
Full Member

do nov 20, 2008 13:50

als je de randen aan de zijkant weghaalt, dan gaan ze veel makkelijker stuk.
en dan vooral met snelle nokkenassen. :(
Laatst gewijzigd door rz op vr nov 21, 2008 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo

do nov 20, 2008 13:55

als je de randen aan de zijkant weghaalt, dan verbuigen ze natuurlijk veel makkelijker!
Klopt, maar ik doel op de "scherpe" randen weghalen.
Als je de randen zelf weghaald, breng je evrandering in het ontwerp aan met alle gevolgen vandien (mogelijk).

Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

rz
Full Member
Full Member

do nov 20, 2008 14:09

als ik op de foto kijk zijn de randen bijna weg :shock:

Sandertje P4

do nov 20, 2008 14:49

edit
Laatst gewijzigd door Sandertje P4 op zo mei 17, 2009 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.

reijnaje
Guru
Guru

do nov 20, 2008 15:45

Dan zou ik toch ook nieuwe steken. Die randen zitten er inderdaad niet voor niks. Alleen wat afronden en klein beetje lichter maken was geen probleem geweest, zo te zien is er best wat vanaf inderdaad.
1983 Alfasud Sprint 16V
1992 Alfa 33 16V

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr nov 21, 2008 11:49

De lichtste onbewerkte drijfstang weegt 457 gram.
Afbeelding

Totdat deze ook op 457 gram uitkwamen. Nu is dus op de foto te zien dat ik er iets teveel heb afgehaald.
456 gram, weer een nadeel, want nu moet ik de rest ook weer lichter maken.
Afbeelding

Dat ben ik inderdaad met je eens. Plus dat ze in principe evenzwaar zijn. (L + R in balans)

Hier ligt de lichtste drijfstang op de weegschaal:
(waar dus niks vanaf is gehaald)
Afgaande op de tweede foto, was mijn eerste reactie: :shock:
Afgaande op het verschil in gewicht (1 gram :!: ) lijkt het mee te vallen............... Máár: je hebt wel op de verkeerde plaats materiaal weggehaald. Ik zou dus opnieuw beginnen en dan eerst alle gietnaden polijsten (beetje maar, zeker niet te veel), dan wegen en wel compleet opgebouwd, dus incl. boutjes, lagerkappen en lagers. en vervolgens op de juiste plaats extra polijsten.
Beetje aan de onder of bovenzijde, afh. van de 'balans' even beter oriënteren, voordat je begint is een goed bedoeld advies. :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Andretti Molletti

vr nov 21, 2008 13:05

:?: :?: :?:
dat je voor je gevoel vanalles recht wilt praten kan ik nog begrijpen, maar dan moet je geen vragen stellen en vervolgens het antwoordt negeren...
wat als ze bij het revisie bedrijf zeggen van ach het kan net niet... doe je het dan net wel??

Opmerkingen als "het is maar 1 gram en ik zou gietnaden polijsten" geweldige opmerking ook mbt snelle nokkenassen en buigen van drijfstangen... :roll:
We zouden eens moeten afspreken dat we niet allemaal roepen als we er niet voldoende verstand van hebben!!

zo ik maak me weer mateloos populair met mijn goed bedoelde en uit de praktijk geleerde opmerkingen.....

wat is de reden om mijn eerste antwoordt openbaar in twijfel te trekken?

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

vr nov 21, 2008 13:16

Ik geloof je wel hoor Dré . (zo, en nu een veer in mijn kont, jij ook één? :) )
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr nov 21, 2008 14:43

Contextueel lezen!

IK trek jouw opmerkingen helemaal niet in twijfel, vul enkel aan............... Als ja een beetje begrijpend leest, staat er duidelijk, dat ik vind, dat er op die plaats NOOIT materiaal weggehaald mag worden. :wink:

Ik zou mijn verhaal best nog extra willen onderbouwen middels een scan van uitgebreid technisch artikel incl. duidelijke foto's, maar ja i.v.m. auteursrechtengeneuzel, laat ik dat maar........... :?

Misschien moesten 'we' eens afspreken om 'ons' niet belangrijker te voelen dan 'we' zijn. :roll:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

reijnaje
Guru
Guru

vr nov 21, 2008 15:09

Volgens mij zijn we het er allemaal over eens dat die randen er niet voor niets zitten en dat je daar dus niet teveel van af mag halen en wordt van niemand de mening in twijfel getrokken. Alleen zijn er wat verschillen van mening over hoe erg het is om wat kleine oneffenheden weg te halen.

Dat lijkt mij prima, natuurlijk zijn er andere meningen, daarom is het ook een mening en geen feit. Daar is dit ook een forum voor toch? Het is geen "vraag het die ene kenner" site. Wat niet wil zeggen dat we die kenner niet vertrouwen maar meningen verschillen gewoon nu eenmaal. En die ene kenner heeft wel wat anders te doen dan aan iedereen die Alfa rijdt te vertellen wat het beste is, dus staan er meerdere mensen klaar met kennis (en een eigen mening).

Even terug on topic: afgaand op de foto's is volgens mij iedereen het er over eens dat er teveel materiaal weggehaald is aan de zijkanten van de drijfstangen dus vrees ik dat Sander op zoek moet naar een setje andere dirjfstangen.
1983 Alfasud Sprint 16V
1992 Alfa 33 16V

Andretti Molletti

vr nov 21, 2008 15:11

Contextueel lezen!

IK trek jouw opmerkingen helemaal niet in twijfel, vul enkel aan............... Als ja een beetje begrijpend leest, staat er duidelijk, dat ik vind, dat er op die plaats NOOIT materiaal weggehaald mag worden. :wink:

Ik zou mijn verhaal best nog extra willen onderbouwen middels een scan van uitgebreid technisch artikel incl. duidelijke foto's, maar ja i.v.m. auteursrechtengeneuzel, laat ik dat maar........... :?

Misschien moesten 'we' eens afspreken om 'ons' niet belangrijker te voelen dan 'we' zijn. :roll:

als je gewoon leest ... staat er nergens dat ik Allessandra bedoel..... :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:

Sandertje P4

vr nov 21, 2008 15:30

edit
Laatst gewijzigd door Sandertje P4 op zo mei 17, 2009 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.

rz
Full Member
Full Member

vr nov 21, 2008 16:35

" We zouden eens moeten afspreken dat we niet allemaal roepen als we er niet voldoende verstand van hebben!!"

het zou dan makkelijk zijn als de persoon die er wél verstand van heeft tenminste uitlegt waarom het niet kan!
zo leren we er allemaal iets van!
zo zou het moeten op een forum.
en die randjes dienen toch o.a tegen het verbuigen van de drijfstang?om de stijfheid te vergroten zonder te veel aan gewicht toe te voegen?
en met snelle nokkenassen draai je meer toeren, dus zou ik denken dat dit het verbuigen juist zou versterken??
of zitten die randen daar dan voor iets anders?

Terug naar “Projecten”