Ik heb voor ongeveer 15 euro een dop met een verlengde imbus gehaald, speciaal voor aandrijfassen. Echt ideaal, je kan er zo veel meer mee loskrijgen, die 15 euro is het dubbel waard geweest, de eerste keer al. Er zitten nylock boutjes aan de achterkant, vooral geen vet op smeren, maar juist ontvetten voor je de boel terugzet, anders werkt die nylock niet en lopen ze los. Geen afgekloven bouten terugzetten, alleen mooie schone met onbeschadigde kop en schroefdraad. De boutjes aan de achterkant kun je met een steeksleuteltje nog wel een klein stukje draaien als je vanaf de juiste kant op de juiste plek je sleuteltje er op steekt, daarmee kan je soms ook net de spanning er af krijgen als het met de imbus niet lukt.
Ik denk dat je nylock moertjes bedoelt, nylock boutjes heb ik nog nooit van gehoord. Maar een 33 heeft geen moertjes achter de flenzen zitten, het draad zit in de flens zelf getapt.
@performa:
ik heb ook goede evaringen met Teng Tools, en dat is niet zo duur. Zoals al eerder gezegd goed gereedschap is hier echt het halve werk en daarmee krijg je deze bouten echt gewoon los.
Als je moet gaan slijpen kun je dat het beste met een dremel-tool doen. Het kost je misschien een paar schijfjes maar je kunt gecontroleerd werken zonder aandrijfas of stofhoes te beschadigen. Als de as eraf is kun je de afgeslepen bout op de kop inzagen, zodat je hem met een schroevendraaier los kan draaien. Mocht het met een griptang niet lukken. Succes!