Bij mijn 146 1.6 boxer, ga ik mijn koppeling(groep, plaat, druklager) vernieuwen. Echter bij het demonteren van de aandrijfassen stoot ik op veel problemen.
Ze worden aan elke kant bevestigd met 6 inbusbouten aan een flens op de versnellingsbak(differentieel).
Op voorhand had ik ze goed laten intrekken met wd40, even laten verschieten met een hamer... desondanks
heb ik bij 2 inbusbouten de kop beschadigd, eentje los gekregen en bij de laatste is mijn inbusdop afgebroken. Om maar een indicatie te geven van hoe ze vastzitten(60 Nm x 13jaar=een te groot moment voor een inbusbout).
Ik heb in de beschadigde bouten al proberen te boren maar daar is geen ruimte voor.
Is het afslijpen van de koppen een goed idee. Zodat ik hopelijk dan met een griptang op de schroefdraad zelf de bouten loskrijg.
heb er dus nog 9 onbeschadigde om los te krijgen en 2 die ik zoiezo moet slijpen ofiets dergelijk.
Wie heeft een oplossing? Of wie kent een goed adresje(antwerpen noord) die me er wel mee kan helpen(tegen betaling natuurlijk).
mvg,
Xavier