Gewicht werkt in 4 richtingen tegen!
Dan accelereer je sneller met dezelfde motor, heb je geen dikke remmen-upgrade nodig en wordt ie wendbaarder ook!
Of je moet dat zonde van je 155 vinden natuurlijk, haha!
20% meer vermogen door een open uitlaat en een k&n filtertjeHeb voor mijn Q4 een 18 16v ts gehad, heb deze getuned met een K&N luchtfilter en een rvs uitlaat vanaf het spruitstuk tot aan de achterdemper(sebring dtm). Dit gaf vooral onderin meer vermogen, acceleratie was toegenomen. Op de teller 240+km/u en bij normaal gebruik 1 op 11.
Voor de keuring alleen even de cat terug plaatsen. Het geluid bij normaal gebruik acceptabel bij hoge toeren een genot voor je oren.
Heb met dit systeem ongeveer 20% vermogen erbij gekregen. Ik heb zo 5 jaar met plezier en zonder problemen rond gereden.
Chiptuning heeft absoluut geen zin die paar pk vind je echt niet terug.
Voor het verhogen van het vermogen van de motor zal altijd de knip moeten worden getrokken, maar deze oplossing had voor mij de voorkeur.
Groetjes en succes Marc
Daar zou ik wel eens een uitdraai van willen zien.20% meer vermogen door een open uitlaat en een k&n filtertjeHeb voor mijn Q4 een 18 16v ts gehad, heb deze getuned met een K&N luchtfilter en een rvs uitlaat vanaf het spruitstuk tot aan de achterdemper(sebring dtm). Dit gaf vooral onderin meer vermogen, acceleratie was toegenomen. Op de teller 240+km/u en bij normaal gebruik 1 op 11.
Voor de keuring alleen even de cat terug plaatsen. Het geluid bij normaal gebruik acceptabel bij hoge toeren een genot voor je oren.
Heb met dit systeem ongeveer 20% vermogen erbij gekregen. Ik heb zo 5 jaar met plezier en zonder problemen rond gereden.
Chiptuning heeft absoluut geen zin die paar pk vind je echt niet terug.
Voor het verhogen van het vermogen van de motor zal altijd de knip moeten worden getrokken, maar deze oplossing had voor mij de voorkeur.
Groetjes en succes Marc![]()
(dat is iets van 28pk meer ...........)
Ben ik niet met je eens. Je krijgt er namelijk een veel soepelere motor voor terug. De vermogenswinst zal minimaal zijn, maar een motor die veel soepeler oppakt en beter door het toerenbereik loopt.....en hierdoor dus vele malen fijner aan zal voelen.Chiptuning heeft absoluut geen zin die paar pk vind je echt niet terug.
idd, het gaat niet alleen om pk's... Maar ook om koppel en je vermogens- en koppel-kromme...Ben ik niet met je eens. Je krijgt er namelijk een veel soepelere motor voor terug. De vermogenswinst zal minimaal zijn, maar een motor die veel soepeler oppakt en beter door het toerenbereik loopt.....en hierdoor dus vele malen fijner aan zal voelen.Chiptuning heeft absoluut geen zin die paar pk vind je echt niet terug.
Andere rijderservaring
Groetjes,
Marc
De praktijk is dat je ongeveer 10% meer of minder koppel moet hebben om echt een verschil te "voelen". De grafiekjes op de squadra site zijn niet overtrokken, maar wat mensen er tussen de oren van maken is inderdaad vaak meer dan wat meetbaar is.idd, het gaat niet alleen om pk's... Maar ook om koppel en je vermogens- en koppel-kromme...Ben ik niet met je eens. Je krijgt er namelijk een veel soepelere motor voor terug. De vermogenswinst zal minimaal zijn, maar een motor die veel soepeler oppakt en beter door het toerenbereik loopt.....en hierdoor dus vele malen fijner aan zal voelen.Chiptuning heeft absoluut geen zin die paar pk vind je echt niet terug.
Andere rijderservaring
Groetjes,
Marc
maar de TE bizarre verhalen op de squadra site vind ik dan ook weer onzin
natuurlijk, toen ik van mijn 33 van standaard naar spaghetti, katloos en sportdemper ging (+ electronische aanpassing zodat de copmuter ook weet dat er geen kat meer onder zit) merkte ik ook wel degelijk verschil, vooral veel meer koppel!!!Dat een uitlaat wat extra vermogen brengt Ja ok maar dan wel vanaf de kop.
20% op een turbo motor met alleen de uitlaat zou ik ook nog wel eens willen zien.en op een turbo auto scheelt het ook echt wel pk's, maar 20% op een non-turbo en dan zelfs zonder spaghetti is natuurlijk complete onzin (maar je tuner noemen en dan stijgerpijpen onder een auto lassen is ook vreemd... mm, misschien geen stijgerpijp, maar een uitlaatje eronder hangen is geen tunen....)